Toon posts:

[Excel] Voorwaardelijke Opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nog een probleempje met excel :| en kom er via de help helaas niet uit.

Op mijn werk houden we een soort van de lotto. Iedereen die mee wil doen kiest 10 getallen tussen de 1 en 45. Deze loopt gelijk aan de echte lotto. Dus op het moment dat bv getal 7 valt en ik heb getal 7 op mijn lijst staan wordt deze afgekrast. Het is dus de bedoeling dat je deze 10 nummers vol moet krijgen en wie dit als eerst heeft wint de pot. Dit alles wordt bijgehouden in Excel.

Nu wil ik dus als bv getal 7 valt dat in mijn lijst getal 7 automatisch een grijze achtergrond krijgt, en ook dus bij alle andere mensen die 7 hebben. Maar dit wil me nog niet helemaal lukken.

Iemand een idee hoe dit moet?

Ik heb hier een voorbeeldje staan zoals het moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 12:09 ]

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik heb een werkende oplossing hier. Wat ik heb gedaan is de layout iets gewijzigd. En dan met een loopup functie de nummers gezoekt en vergeleken.

Ik heb alleen geen webspace om het voorbeeld te uploaden. Stuur even een mailtje naar rusty@mytweakers.net dan mail ik het excel sheet even terug.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik zit nu thuis en zie net pas je mail. Zal morgen als ik op me werk ben het workbook even mailen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thank you very much, ik ben benieuwd :)

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Heej, ik heb hetzelfde "probleem"
we doen hier sinds kort ook aan 'n lotto mee, en nu willen we in Excel (2000 SP3) de getrokken nummers invullen.. als de nummers overeen komen met de opgegeven nummers, willen we de achtergrond rood maken.
Dit kan heel mooi met Voorwaardelijke opmaak, maar hier kan ik slechts 3 voorwaarden opgeven, waar je steeds maar naar één cel mag verwijzen.
Helaas moeten het niet 3, maar 6 vergelijkingen zijn :?
iemand enige idee hoe dit moet??
(met 'n beetje uitleg, niet alleen het aangepaste excel bestand opsturen, want dan snap ik het zelf nogsteeds niet ;))

[ Voor 5% gewijzigd door DaaNium op 04-06-2003 15:22 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 07:56
Ik weet dat het al effe gelden is dat er iemand hier voor het laatst heeft gereageerd.

Maar ik ben namelijk ook op zoek naar zo iets om het lekker bij te houden.

@t de TS : zou jemischien je excel bestandje nog eens online zetten, of heb je mischien onder tussen nog iets ander gemaakt / gevonden

Teteringen

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Bijvoorbeeld voorwaardelijke opmaak, formule:
=NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B1;A:A;1;0)))
m.a.w. als het opzoeken van celwaarde B1 in range A:A geen fout oplevert dan de ingestelde opmaak gebruiken. Vervolgens kopieren en plakken speciaal, opmaak.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 07:56
Niesje schreef op 31 oktober 2004 @ 00:06:
Bijvoorbeeld voorwaardelijke opmaak, formule:
=NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B1;A:A;1;0)))
m.a.w. als het opzoeken van celwaarde B1 in range A:A geen fout oplevert dan de ingestelde opmaak gebruiken. Vervolgens kopieren en plakken speciaal, opmaak.
Nou ik ben effe bezig geweest met jouw formule, maar ik krijg het niet echt werkend :(

Heeft mischien iemand nog het excel bestandje van de TS ??

Teteringen

Pagina: 1