Toon posts:

draytek router gedraagd zich vreemd -> usb conflict?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,
ik heb een draytek vigor 2200E met wanadoo premium kabel, met de Motorola Eurodocsis modem. Ik leef in een studenten huis en de modem staat op de kamer van iemand die niet meedoet met het delen. Alles verloopde soepeltjes via de router tot gisteravond, en hij maakt nu geen verbinding. Sterker, hij reset constant of zo, want ik krijg om de tien seconden de melding 'network cable uplugged'. Op de motorola modem heb je ook een usb poort, en ik dacht misschien dat iemand een laptop via Usb op de motorola heeft geplugd om dan toch stiekem mee te doen met internet. Dus twee vragen:
1.Kan je via usb op het internet tegelijkertijd als je via de normale kabel dat doet?
2.Als dit kan, kan dit dan betwekenen dat de MAC adres van de router niet meer geldig is bij wanadoo, en dat ie daarom zo vreemd doet.
3. Of heeft dit te maken met wat iemand eerder zei over de draytek, dat je hem af en toe zonder stroom moet zetten om op internet te komen? (Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem))

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ok, laten we het anders stellen. Hoe kan ik kijken naar de log van mijn cable modem als ik via de Draytek vigor aansluit?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nee je moet dan de log van je router hebben.
Ik weet de optie niet uit m'n hoofd maar als je op de router inlogt dan kan je verschillende soorten logs bekijken (dhcp, poorten etc etc)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, ik heb uitvoerig gekeken naar die logs, maar ik weet niet welke de goeie is. Er moet toch ook een manier zijn om de menu van de cable modem via de router aan te vragen? Bijvoorbeeld als je zonder router tussen de pc en de modem 192.168.0.1 intypt zou je dan de modem kunnen instellen. Hoe moetr je dit met een router ertussen doen?

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
heb je al eens een nieuwe firmware op de draytek 2200E gezet?

Ik had namelijk ook een probleem met de 2200X. Nieuwe firmware, reboten met factory instelling, alles weer instellen en het werkt weer perfect!

www.draytek.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de nieuwste firmware, want anders werkt ie nier met de motorola modem
Pagina: 1