Toon posts:

[Access] Probleem met opslaan in formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, volgens mij heb ik de titel niet helemaal goed gekozen, maar ik zal het even uitleggen.

Ik heb een formulier met een aantal tekstvakken. In deze tekstvakken moet de naam, adres etc ingevuld worden. Ik heb ook een knop Opslaan.

Wat ik wil is dat als ik de gegevens invul in de tekstvakken en dan op de knop Opslaan druk dat alles dan toegevoegd word in de tabel.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je een nieuwe button toevoegt aan je formulier en je hebt Control Wizards aan staan, dan krijg je toch de 'Command Button Wizard'. Hiermee kan je een aantal zaken standaard toevoegen (waaronder het opslaan van een record). :?

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 24-02-2003 11:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, maar zo lukt het niet.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
post eens de code van je button..

Heb er net 1 weggezet, mijn code is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Private Sub Knop47_Click()
On Error GoTo Err_Knop47_Click

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Exit_Knop47_Click:
    Exit Sub

Err_Knop47_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop47_Click

End Sub

[ Voor 84% gewijzigd door Remco op 24-02-2003 12:14 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
ja, zo heb ik het ook. Maar als ik alles invul en op de knop klik gebeurd er niets. Of moet ik nog wat aan de code wijzigen?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je wel de betreffende tabel ingsteld als Recordsource van het formulier (Recordbron in het Nederlands dacht ik), en de Controlsource (Besturingselementbron) van ieder tekstvak ingesteld? Anders weet Access natuurlijk niet in wélke tabel, en welke waarde in wélk veld moet worden gezet.

Overigens heb je dan niet perse een knop nodig om je record op te slaan, zodra je naar een ander record bladert worden je wijzigingen opgeslagen.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op 25 February 2003 @ 08:49:
Heb je wel de betreffende tabel ingsteld als Recordsource van het formulier (Recordbron in het Nederlands dacht ik).
Ja heb ik gedaan
en de Controlsource (Besturingselementbron) van ieder tekstvak ingesteld? Anders weet Access natuurlijk niet in wélke tabel, en welke waarde in wélk veld moet worden gezet.
Als ik dat doe en dan iets invul, dan verandert hij gewoon het eerste record ipv dat er een nieuwe gemaakt word.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Dan moet je natuurlijk wel naar een nieuw record bladeren (bijvoorbeeld met de navigatieknoppen onderaan je formulier), en daar de gegevens invoeren...

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Gewoon een Insert statement koppelen aan de button, welke als parameters de invoervelden krijgt. Klaar.

Verwijderd

maak een insert query. Koppel het formulier aan het vak, en laat dan via een knop de query uitvoeren

Verwijderd

Topicstarter
Is gelukt, stom dat ik het niet zag

Bedankt :)
Pagina: 1