Celeron 566, passief

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13
Hoi, zijn er hier mensen die een Celeron 566 passief koelen. Uiteraard is ie niet overgeklokt en hij heeft een best groot koelblok.

Ik kan natuurlijk het stekkertje eruit trekken, maar aangezien het via een converter op het moederbord zit kan ik de temperatuur niet realtime controleren dus waag ik me daar niet aan.

Ik heb uiteraard al gezocht maar ik raak verdwaald in alle 566@850 overclock-topics... :z.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haal voor een paar euro zo'n binnen/buiten thermometer voor in de auto, snij alle isolatie van de buitensensor af en druk die tussen de koelribben zo dicht mogelijk bij de core. Zo kun je makkelijk zien of ie te heet wordt of niet :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Celeron 400 met een golden orb passief gekoeld sinds 1dag. Doet het tot nu toe :D

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

ik heb 2 celerons 366@550 die passief gekoeld worden

draaien bijna geen load, koelblok word een beetje lauw.

er zitten 2 arcticoolers op, van die mooie kleine orbjes. Ik heb gewoon de stekkers eruit getrokken, ze maakten teveel herrie.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Als die crasht dat was die te warm. Simpel. En als je koelblok 80 graden is merk je dat vast snel genoeg als je ff voelt :-)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Dennis
Ik zie veel mensen replyen met "ik heb die celeron en...", ik waardeer het erg dat ze antwoorden :) maar ik moet natuurlijk het wel weten van de 566 ;).

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

KabalA!

[ No-Life ]

Kan volgens mij best als je een goed koelblok hebt... ik heb hier op het moment een PIII 750Mhz passief gekoeld met een blokje van nog geen 15 euro :) en hij is nog zelfs nog stabiel na ff in SiSoft de Burn-in Wizard te hebben gelooped en tijdens het Q3'en met winamp aan :p... dus ik zou zeggen als je een goed koelblok heb gewoon doen ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

met een goed koel blok kan dat gewoon, heel veel mensen hebben dat gedaan, zolang het een intel is en onder de 1000 mhz kan het gewoon, ik ken er zelf die een 500@700 draaiend had met een passief blok er op.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Tja of je pakt een Zalman waaier als er al een beetje flow is kan dat blok veel warmte af geven en zover ik weet heeft die het grootste opp van alle coolers.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

MBV

Zo te zien aan de reacties is een Zalman een beetje overkill, als hij het OC'ed nog passief doet met een blokje van 15 euro. Gewoon stekkertje eruit, SiSoft burnin test draaien, en kijken of hij het blijft doen. Natuurlijk voel je na een 15 min full load (kast dicht lijkt mij het beste) hoe warm hij wordt. Krijg je zin om een eitje te bakken zodra je het blok aanraakt, dan zou ik de fan op 5/7/12 volt zo zachtjes mogelijk laten draaien.
Zoieso stopt een P2/P3 gewoon als hij te heet wordt, dus zoveel risico loop je niet :)

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

ddc schreef op 24 February 2003 @ 11:34:
Ik zie veel mensen replyen met "ik heb die celeron en...", ik waardeer het erg dat ze antwoorden :) maar ik moet natuurlijk het wel weten van de 566 ;).
Jah ehhh...550Mhz komt wel aardig in debuurt van de 566 of niet, en nog overklokt ook, en ik lees dat het met een 700mhz p3 ook lukt. Waardevolle informatie dus. Het is niet zo dat een celeron 566 anders is ofzo.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De 566 stond bekend als een CPU die zeer goed overklokaar was (>50%) met relatief weinig extra koeling; hieruit blijkt dat de warmteafgifte van deze CPU laag is. Ik kan uit ervaring vertellen dat ik met een standaard koeler een Cel600 (zelfde serie als Cel566) op 916 heb draaien en dat de temp niet boven de 40C komt. Ik verwacht dus totaal niet dat het een probleem gaat worden.
Daarnaast is het zo dat je het rustig kan proberen; een celeron laat je echt niet zomaar doorbranden. Wordt ie te warm dan hangt ie gewoon en krijg je een freeze of BSOD oid. Het is echt niet zo dat je cpu gelijk in rook opgaat (zoals bijv wel bij de athlon's het geval kan zijn). Ik zou dus zeggen; trek die stekker er uit en laat het ding doen wat ie moet doen...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Inderdaad, gewoon proberen.

Het moet gewoon kunnen met een re-de-lijk koelblok.

Er zal niet zo gauw iets kapot gaan.

Ter illustratie: mijn vriendin heeft de sleutel van mijn kamer en wilde hier ff internetten, zet ze mijn PC aan maar vergat ze de waterkoeling aan te zetten, dus de pomp draaide niet. Het is een XP1800+, 1533 @ 1702 mhz op 47 graden met }:O draaiende. Ze belde me op: "je computer start steeds spontaan opnieuw op".

:D

Vind je het gek, ik heb het zelf een keer geprobeerd, de temperatuur liep rap naar de 60 graden en toen durfde ik niet verder. Mijn vriendin wel dus >:) al was dat uit ontwetendheid. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Oh ja wat je ook kunt proberen - en wat al eerder is genoemd - is om die fan langzamer te laten draaien. Naar mijn ervaring zijn fans op 5 of 7 volt zeeeeer stil en de koelprestaties nemen niet of nauwelijks af (we hebben het over een graad of één, twee).

Je moet maar even kijken hoe je dat doet, het makkelijkst is om de connector eraf te knippen en de draadjes dan op 1 of andere manier aan te sluiten op een molex (zo'n dikke, die in je HD en CDROM moet etc) aan te sluiten.

Welke je precies waar in moet stoppen weet ik zo niet, ik vergeet dat altijd, maar dat is wel te vinden in de FAQ of anders in de surtsj

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Je kan indien je bios het toelaat, ook het voltage van je cpu omlaag doen. Dat scheelt aanzienlijk in de warmteproductie.

Verwijderd

kan gemakkelijk als je een goed koelblokje hebt zoals iedereen zegt
heb hier een celeron 800@1000 passief gekoeld met een goedkope koeler van een compaq

probeer het gewoon zou ik zeggen
zoveel risico loop je toch niet want ten eerste die dingen branden niet snel door + ze zijn retegoedkoop

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt een 566. Het is dus geen XP 2800+ die direct doorbrand hoor.
Je moet het dus gewoon proberen. Als je pc ineens vastloopt dan wordt het te warm.

Ik heb er zelf ook 1 gehad (566@960) en mijn koeler was kapot gegaan zonder dat ik het in de gaten had. Liep perfect totdat ik dvd'tjes ging rippen.
Nooit kapot gegaan, wel flink mijn vingers verbrand toen ik er achter kwam en met mijn stomme kop aan het koelblok kwam.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Mijn oude P III 800 (die wat meer warmte verstookt dan jouw Celly) heb ik ook nog passief gekoeld met de aluminium heatsink van de Volcano 7/9. Idle 32°, stressed 40°, dus het moet zeker kunnen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
Passief koelen wil wel, want een celeron 566 wordt niet zo warm als een p3 733mhz die ik net sinds een paar dagen hier heb staan (is een compaq). Daar zit een nogal simpele alu heatsink op, dus bij jouw moet het ook wel werken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De celly 566 is inderdaad de nieuwere celeron (gebaseerd op de coppermine core), en heeft dus een lagere vcore spanning => lagere warmteafgifte..

Zo'n ding is wel passief te koelen, maar houd bij passief koelen altijd rekening dat er toch een airflow moet zijn.. Het koelblok moet toch z'n warmte kwijt kunnen, en door wat airflow te hebben lukt dat wel..

Als je bijv. de oudere compaq desktops bekijkt dan zijn veel van de procs passief gekoeld, maar er zit wel een case-fan in die richting het koelblok blaast.. Soms zelfs iets van een tunnel om de lucht de goede kant in te blazen.

Als je zorgt dat je dus zo'n soort constructie maakt dan moet dat koelen goed lukken :)

• Dennis
Ik heb even af en toe het stekkertje los gehaald, zo'n paar seconden steeds achter elkaar, maar het koelblok wordt niet heter.

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:59

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb een cellie 366 als chello server staan draaien. Ook de fan eraf gehaald en een 2e fan in mijn voeding gezet. Deze zuigt lucht langs de proc en door de voeding naar buiten.
Hierbij wordt de hele boel nog niet eens lauw.

HIER !!! PAK AAN

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik had al eerder gepost dat ik een p3 733mhz passief gekoelt heb, ik heb ook maar ff een foto ervan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/compaq-passief.jpg

Zit geen casefan in, maar de cooler in de voeding zuigt de lucht weg, daaroom die gaten in de voeding.

En een p3 733mhz wordt warmer dan jouw celeron 566, dus als je het op deze manier doet, zal het vast wel werken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou dan zal ik ook nog ff melden dat ik een P3 500 heb die standaard passief gekoeld is. Als ie het nog 4 dagen volhoudt gaat het 4 jaar goed :) Hij heeft bovendien altijd Seti / RC5 / F@H gedaan. Er zat vroeger wel een fan aan de onderkant van de voeding die lucht over de cpu blies (voeding zoog lucht in de kast dus), maar die draaide ook maar op 5 volt. Tegenwoordig zit er een andere voeding in die op de grond ligt en is er dus helemaal nauwelijks air-flow.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Dennis
Die enermax voedingen hebben volgens mij aan de onderkant een fan zitten en zoéén komt er binnenkort in, dus dan is de lawaaiige voeding weg en kan de processorkoeler ook uit.

Wordt het gelijk 's-nachts een stukje stiller :).

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

gewoon stekker los trekken, niks aan de hand. Heb zelfs een AMD Tbird @1gh passief gekoelt gehad. Als dat zelfs kan :S.

Geen inspiratie

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb ook een celly 566 met een golden orb, daar heb ik gewoon de fan van uit gezet, werkt perfect :*)

[ Voor 56% gewijzigd door Y0ur1 op 27-02-2003 23:12 ]

• powerman
  • Laatst online: 13-07-2025
ik heb een celeron 733 passief gekoeld (dient als server ) en die werkt ook nog steeds.
draait al 1,5 jaar continu :)

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Dennis
Ik heb vanmiddag bij Mycom een speciaal stekkertje gekocht en de fan draait op 5 volt inmiddels en is niet meer hoorbaar! :).

Toch bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1