Toon posts:

[Win2K] Reboot nog voor logo ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2000 bak die nog (voordat het logo verschijnt) herstart.
Beetje vervelend is dat dit een groot raadsel is en het Emergency Repair Process van Windows 2000 heeft ook geen effect en geen foutmelding, maar gewoon reboot (optie herstarten bij blauw scherm stond niet aangevinkt).
Het balkje (tekstmodus) wordt helemaal wit gevuld en vervolgens verschijnt de BIOS weer met de memorycheck.

Is iemand bekend met dit probleem ???

M.v.g. Arjen.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je bent niet wezen overklokken??

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nope ...
tis een computer voor het doorsnede thuisgebruik, dus is dat overbodig. Een Pentium 3 500 en daar draait'ie ook op ... :-S
Abit BX6 moederbord.

Er zijn geen hardware wijzigingen geweest.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Begrijp ik goed uit je laatste post, dat je je moederbord onlangs hebt gewisseld en win2k niet opnieuw hebt geinstalleerd?
Dat kan namelijk wel eens het probleem zijn...

-Pwn the day-

Verwijderd

Start de PC wel op in Veilige Modus?
Nowhereman schreef op 24 February 2003 @ 11:19:
Begrijp ik goed uit je laatste post, dat je je moederbord onlangs hebt gewisseld en win2k niet opnieuw hebt geinstalleerd?
Ik kan dat daar niet op uit maken :?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Er is nix nieuw in en ik zou niet weten wat hieraan vooraf is gegaan.
Als ik er een nieuw moederbord in had geplaatst had ik tijdens dat logo een bluescreen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij start ook niet op in veilige modus.
Het lijkt net alsof de kernel niet wordt geladen of hal.

Verwijderd

Wil je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je nog iets aan je post hebt toe te voegen? Bedankt.

Ontopic: Tsja, dan denk ik dat er niets anders op zit dan je systeem opnieuw te installeren. Vaak zou een repair nog wel kunnen helpen, maarja, dat heb je ook al gedaan zonder resultaat, dus dan zit echt niets anders op vrees ik...

Wat je eventueel ook nog wel kan doen is het geheugen testen met Memtest

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 11:38 ]

Verwijderd

wat voor voeding heb je, heb nl zelfde probleem gehad en bij mij was het zo dat men voeding het niet trok, heb er een nieuwe ingezet (een zwaardere) en heb nu geen problemen meer. Misschien is dit bij jou ook het geval

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

het kan wel eens zijn dat je Kernel geïnstalleerd is als een ACPI-PC.. en misschien later je ACPI mode uitgeschakeld werd in je BIOS.. daar gaat ie ook van spontaan booten.. (en altijd als de text gebaseerde progress indicator net op 100% tikt)

i.a.w.: probeer eens ACPI te enablen in je bios..

heb dit probleem vaak gehad met de P3 (zie sig)

[ Voor 12% gewijzigd door nIghtorius op 24-02-2003 23:17 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1