Marantz DV 6200 && SR6200 combinatie

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen de Marantz DV6200 en SR6200 (allebei Gold) op mn kamer staan en ik moet zeggen ik ben er kwa geluid echt super tevreden mee en het klinkt perfect! (HDCD van de dire straits klinkt geweldig).
De plop bug zit erin en ik ga binnenkort de dealer/marantz opbellen om te vragen wat ik het beste kan doen.

Maar ik ben kwa uiterlijk van de apparaten niet tevreden, ik vind dat je voor dit geld wel mag verwachten dat er iets meer "denkwerk" in het uiterlijk gestoken mag worden. Als ik kijk naar de schroeven die gebruikt zijn (aan de zijkant van het apparaat) dan zijn dit bij de ene zwarte schroeven (op een champagnekleur apparaat) en bij de andere zijn het bronskleurige schroeven. Verder is de powerknop anders bij beide apparaten, de ene kan je alleen aan "klikken" de andere is een knop die je echt helemaal indrukt, en bij de DVD-speler gaat er een groen lampje branden als hij aanstaat bij de receiver niet (of deze is kapot misschien??). De displays van de apparaten zijn niet even breed en het ene display is een stuk helderder dan de andere (ze staan allebei niet gedimmed).
Ik heb de set niet bij elkaar kunnen zien omdat ik de SR-6200 al in huis had voordat ik de DV6200 kocht en de set niet bij elkaar stond in de winkel.
Misschien ben ik een miereneuker maar ik vind dat je van Marantz spullen best mag verwachten dat ze een beetje nadenken over wat ze produceren en het uiterlijk daarvan. Ben ik de enige die hier zo over denkt of zijn er meer mensen die dit irriteert ? :)

En hoort dus ook de vraag hoort het dat er geen lampje gaat branden (boven de aanknop) als de SR 6200 aanstaat?

Verder ben ik ontzettend tevreden met het geluid wat ze produceren O+

ActueleWind

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Boven de powerknop gaat geen lichtje branden als hij aanstaat, alleen een rood ledje als hij in standby staat. Mijn zwarte sr7200 had ook messingkleurige schroeven, die heb ik even met zwarte zijdeglans bewerkt :) Ik heb er een pioneer dvd speler bij, maar ik kan begrijpen dat als je twee apparaten uit dezelfde serie hebt, je ongelijkheden niet echt mooi vindt. :)

Verwijderd

Je zeurt :P

Verwijderd

Ik heb mijn sr7200 week 1 januari 2003 bij staffhorst ingelevert om de plop eruit te halen, kreeg hem de 1e week van februari pas terug, dus bereid je maar voor. Maar, het is nu allemaal oke! Ik heb ook de DV6200 erop, met coax digitaal voor DVD en een goede tulp aansluiting voor de CD, heerlijk setje zo!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 11:43 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:33

MAZZA

Barbie is er weer!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik heb een SR7200 en een DV6200 en ik moet me ook deels aansluiten bij Xanandu, maar kan heet ook deels wel begrijpen.

Je receiver heeft alleen een rood lampje vor stand-by en that's it. Is wel even raar, maar geen ramp naar mijn idee. En over die druk-knop in plaats van tip-toets, ik heb em altijd op stand-bym dus ik vind het geen ramp. Maar als je hem altijd uitzet, dan is het wel een raar gezicht.

En de displaygrootte zal me echt een zorg zijn ;) . Moet je eens gaan kijken hoveel DVD-spelers een evengroot display hebben als de 'bijbehorende' receiver. Zullen er echt niet veel zijn. En de felheid viel me wel snel op, en dat vind ik ook wel apart, maar kan me er ook niet echt aan storen.

En de schroeven zijn wel slordig, maar die met die glanslak ga ik onthouden :) . Goeie tip!

Music Addicted

Verwijderd

Ik vind niet dat je de dv-6200 met de design van de SR-6200 mag en kan vergelijken. Het is zo dat ze die dingen nooit op elkaar af hebben gestemt op het frontje dan naar dat dan recht is. Dit is altijd al zo geweest, en zal nooit veranderen.

Had het met een sr-52 toen ook en kocht uit het zelfde jaar een EQ-580 van marantz het eneige wat overeen kwam was toen het bolle frontje, maar knoppen en display waren anders.

Wat betreft schroeven ben ik het wel eens. Dit zouden ze bij de gold line toch netjes brons moeten laten, of hem afdekken met bijkleurende afdekdopjes. Zelf heb ik dus een SR-6200 in het zwrat met bronze schroeven. Deze heb ik afgedekt met zwarte afdekdopjes. Staat een stuk mooier.
Pagina: 1