WiFi Hotspot OS/software

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik wil een hotspot opzetten vanuit mijn huis.

een pc met een AP eraan.

de pc moet dan een proxy hebben (password protected)
en uiteraard dhcp doen.

de enige pagina die zonder te betalen bereikbaar is is de proxy pagina, daar kune je door het invullen van een formulier een password aanvragen.

wanneer dit password aangevraagd is kan dit gebruikt worden om door de proxy te internetten.

Is hier kant en klare software voor ??

als er een BEETJE gesleutelt moet worden is dat niet belangrijk, ik heb alleen weinig tijd en een klein budget.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk niet dat hier standaard iets voor te krijgen is, maar het lijkt mij redelijk simpel zelf op te lossen. Als je nu een transperant proxy maakt dat alles op poort 80 door die proxy gaat (en het overige geblokt wordt) en op het moment dat je nog niet ingelogd bent dat je dan maar op 1 pigina terecht kan.

Als je op deze pagina een link maakt naar een formulier om te betalen (hoe je dit gaat regelen is een verhaal apart, maar je legt verder weinig uit over dit gedeelte) en je maakt een link om in te loggen... lijkt het me wel voldoende.

Of heb ik het verkeerd ?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
op een of andere manier moet er per aanvraag een username passwd gegenereert worden dat slechts tijdelijk geldig is.
en dat is nogal een bouwwerk, daar heb ik de tijd niet voor

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06
Dat soort software is er wel, het is alleen niet gratis.

@ work hebben wij ook een hotspot opgesteld staan, als test, en dat werkt echt goed.
De mannen van WinQ hebben dat gebouwt (www.winq.nl).

• Attilla
Als je iets speciaals wil zal je het waarschijnlijk toch zelf moeten maken, of genoegen nemen met de dingen waarmee het zou kunnen.

Maar kan je iets uitleggen over wat je wil doen precies, want meer wegen leiden naar Rome. :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik wil dat mensen bij mij in de straat een dhcp ip toegewezen krijgen (en als het kan een melding, WELKOM BIJ XYCHIX netwerk bla bla bla)
dan een invul form waarmee ze een password aanvragen, ik geef ze een password en een aantal uren.

• Attilla
Ik denk dat je zoiets toch echt zelf moet maken, of ervoor moet betalen zoals hierboven al een software pakket genoemd moet worden.

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-04 02:24
http://nocat.net/ is de amerikaanse versie van HotSpots 8)

Hierbij zit ook complete authenticatie en dergelijke

suc6 ermee!

• Xandrios
  • Laatst online: 21-04 22:28
=> NT

Wat mij de beste oplossing lijkt is een AP met een access server. Die zijn kant en klaar te koop. Dan kun je dit soort grapjes uithalen, maar ook bijvoorbeeld per client de bandbreedte beperken :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Wat je kunt doen is een generator maken die in een database de IP's zet voor op je Internet-netwerk te geraken.
Komt nu een gebruiker op je netwerk krijgt hij een IP adres en zo, dan laat je van dat IP adres alle routes naar je eigen Apache lopen die met een MySQL databankje de mensen laat inschrijven en zo - eens ingeschreven enzo voert je een script uit die maakt dat alleen dat IP adres wordt geforward naar het Internet.
De DHCP server timeout moet je bouwen zodat binnen de tijdspanne dat ze betaald hebben voor hetzelfde MAC adres hetzelfde IP adres wordt uitgegeven.
Dus firewall & DHCP server dynamisch met MySQL maken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
@ Cutebritney
Wat mij de beste oplossing lijkt is een AP met een access server. Die zijn kant en klaar te koop.
Name one please. Klinkt handig namelijk.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Cutebritney schreef op 25 February 2003 @ 00:06:
=> NT

Wat mij de beste oplossing lijkt is een AP met een access server. Die zijn kant en klaar te koop. Dan kun je dit soort grapjes uithalen, maar ook bijvoorbeeld per client de bandbreedte beperken :)
dat is wat ik zoek maar deze lijken onder de 3000€ niet te koop. Ik heb hardware zat!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Sorry, deze topic is nogal oud maar ik heb tenminste eerst een zoekopdracht gedaan.

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op dit gebied? Ik ben op zoek naar hotspot software voor draadloos Internettoegang. Een authenticatie op onze NDS zou heel mooi zijn of eventueel betaalde toegang (bv. via onze Nashuatec print-account tegoeden)

Weet iemand iets?

Verwijderd

Sorry, maar dit vind ik te mager voor een kick. Zomaar vragen of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn vind ik te makkelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.