probleem met hdd

Pagina: 1
Acties:

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
als ik een cdtje in mijn plextor24 stop dan gaat hij spinnen en dan crasht de hd (maxtor 80, type weet ik zo even niet).. iemand een IDEE in welke richting ik moet zoeken??

ja ik heb al 'vooronderzoek' gedaan, zonder resultaat.... anders zou ik het niet hier vragen.. daar is het forum toch voor...

als je een probleemomschrijving nix vind, sluit het dan niet meteen, maar geef een kans om het beter uit te leggen.. minder leuk voor de mods, maar het wordt wel gewaardeerd

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb je ze allebei op dezelfde IDE kabel hangen volgens het Master/Slave principe? Zo niet, dan kan het ook wel de voeding zijn die het niet meer trekt...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 16:49

momania

iPhone 30! Bam!

(jarig!)
Master - slave setting?
Andere IDE kabel?

En beschrijf je 'vooronderzoek' eens...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wat van jou eigenlijk wordt verwacht qua topicstart:
- beschrijf de exacte IDE config (controller, kanalen, bekabeling, jumpers)
- vermeld exacte merk/typenummers (anders zoek je ze even op, kleine moeite)
- kijk in de OM FAQ onder de kopjes "mijn ide config is relatief langzaam", "mijn hdd doet vaag" en "mijn cd/dvd brander/speler werkt niet goed onder windows"

:)

• Manke
  • Niet online
ok, vergeten te zeggen:
de cdr hangt aan een promise 100 ide kaart, de hdd hangt aan het moederbord als secondary/master, waar windows 2000 opstaat.

vooronderzoek: ik heb op de matrox site powerdiag oid gedownload en een full hdd scan gedaan.. hij gaf fouten aan en die heeft hij gerepareerd... het probleem was opgelost, totdat hij weer begon te crashen... weer die diag gedaan en weer dezelfde fout.. misschien is de hd brAK GEWOrden omdat hij licht fluit, dit weet ik duz niet zeker.

de kabel voor de hd is 80 polig voor de cdr is 40 polig

• Manke
  • Niet online
BalusC, ik begrijp t, bedankt

anders kom ik er later wel weer op terug als ik thuis ben, weet alle settings/typenrs niet uit m'n hoofd

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Manke schreef op 24 February 2003 @ 10:41:
ok, vergeten te zeggen:
de cdr hangt aan een promise 100 ide kaart, de hdd hangt aan het moederbord als secondary/master, waar windows 2000 opstaat.

vooronderzoek: ik heb op de matrox site powerdiag oid gedownload en een full hdd scan gedaan.. hij gaf fouten aan en die heeft hij gerepareerd... het probleem was opgelost, totdat hij weer begon te crashen... weer die diag gedaan en weer dezelfde fout.. misschien is de hd brAK GEWOrden omdat hij licht fluit, dit weet ik duz niet zeker.

de kabel voor de hd is 80 polig voor de cdr is 40 polig
Waarom heb je je CD-Rom drive die max. ATA/33 is op een 40 Aderige kabel hangen ( dat is goed ) aan die ATA/100 controller :S ?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Manke schreef op 24 February 2003 @ 10:41:
vooronderzoek: ik heb op de matrox site powerdiag oid gedownload en een full hdd scan gedaan.. hij gaf fouten aan en die heeft hij gerepareerd...
Mooi dat je dit meldt, maar het zou beter zijn als je ook aangeeft om wélke fouten het gaat. Hoe meer info, hoe sneller je probleem verholpen kan worden :)

• Manke
  • Niet online
Neogames.nl: geen ruimte meer aan de ide controller op het moederbord
BalusC: ja idd :), maar hij gaf geen foutcode oid, alleen dat er fouten gevonden waren die hij kan repareren. na het repareren, werkt het even goed, maar daarna niet meer, dan doe ik die scan weer (welke wel 60+ min duurt), en dan geeft hij weer aan dat er fouten zijn gevonden... wat misschien zou kunnen is dat wanneer de cdr gaat spinnen dat hij te veel stroom trekt, wat de voeding/hd misschien niet zo leuk vind (heb 4 maxtor hd's, radeon9500, plex cdr) weet niet wat het vermogen is van mn voeding, moet ik even nagaan :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Klinkt als Bad Clusters / Bad Sectors.. Sja, als je deze eenmaal hebt kun je ervan uitgaan dat er gewoon meer zullen volgen.. Er zit niks anders op dan desbetreffende HDD in te ruilen, zie ook de FAQ onder "mijn hdd doet vaag" :)

• Manke
  • Niet online
aj zoiets dacht ik wel, en het lijkt er idd op dat er steeds meer bijkomen
dat ding klinkt al niet te goed, net een slijptol, maar dan niet zo hard :)
dus het probleem zal in het mechanisme zitten

dat wordt alles opslaan, en openschroeven.. heb toch geen garante meer (denk ik), en had deze viavia gekocht voor niet te veel :)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Manke schreef op 24 February 2003 @ 12:29:

dat wordt alles opslaan, en openschroeven.. heb toch geen garante meer (denk ik), en had deze viavia gekocht voor niet te veel :)
Mischien kun je op de website de gearntie controleren (kan bij WD namelijk). Als je dan nog garantie hebt, gewoon een RMA aanvragen, disk opsturen en wachten op je nieuwe.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1