Toon posts:

Tabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

ik heb een tabl probleem.
Ik wil 4 tabellen onder elkaar hebben waarvan de bovenste 3 tabellen de hoogte hebben die zich zelf aan past aan de inhoud van het tabel.
De 4e tabel onderaan wil ik instellen zodat hij de rest van de ruimte opvult, in de verticale richting dan. Misschien is het van belang om te weten dat deze tabellen in een ander tabel genest zijn.

Ik heb het geprobeerd om de bovenste 3 tabellen geen "height" te geven en de height van de onderste tabel op 100% te zetten, maar dat levert geen goed resultaat.

Iemand een idee? Ik dacht dat er een variabele bestond voor Height waarmee je kan opgeven dat het tabel de over gebleven ruimte moet opvullen. Trouwens is height wel een geldige variabele voor de table tag? ik heb height='100%' ook in alle TR en TD-tags van het onderste tabel gezet.

alvast bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Je kunt <div>'s maken met een absolute hoogte (en breedte) met daarin tabellen. Die onderste kun je dan variabel maken wat betreft width en height :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Nee, zoals je al zegt, height is geen geldig attribuut voor tables :)

Ik denk dat je eea moet veranderen aan de opbouw van je lay-out: bijvoorbeeld een divje met hoogte 100% nemen en die een bepaalde achtergrondkleur geven, en daarbinnen de 3 tables nesten :)

edit:
shit willem, vergeet ik op submit te drukken :( :P

/edit2: nu we toch bezig zijn even een beetje code

css:
HTML:
1
2
html, body { height: 100%; padding: 0; margin: 0; }
div#eromheen {height: 100%; background: blue; }

en de
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="eromheen"> <!--Deze is 100% hoog-->

<table><tr><td>tabel 1</td></tr></table>
<table><tr><td>tabel 2</td></tr></table>
<table><tr><td>tabel 3</td></tr></table>

</div>
dit zou moeten werken, good luck :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 10:28 ]

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

FoOL:
css:
HTML:
1
2
html, body { height: 100%; padding: 0; margin: 0; }
div#eromheen {height: 100%; background: blue; }

en de
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="eromheen"> <!--Deze is 100% hoog-->

<table><tr><td>tabel 1</td></tr></table>
<table><tr><td>tabel 2</td></tr></table>
<table><tr><td>tabel 3</td></tr></table>

</div>
dit zou moeten werken, good luck :)

Ik snap niet hoe dat TS' probleem op moet lossen, eigenlijk :?
Ik wil 4 tabellen onder elkaar hebben waarvan de bovenste 3 tabellen de hoogte hebben die zich zelf aan past aan de inhoud van het tabel.
De 4e tabel onderaan wil ik instellen zodat hij de rest van de ruimte opvult

lekkaut Ik heb het flauwe vermoeden dat je eigenlijk helemaal geen table's moet gebruiken in dit geval. Mag ik wat zien van je pagina/site/source whatever, waardoor wat meer duidelijk wordt wat de context is van je vraag? :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

drm schreef op 24 februari 2003 @ 10:39:

[...]

Ik snap niet hoe dat TS' probleem op moet lossen, eigenlijk :?
Nee? ;)

In plaats van 3 tables met content en een vierde table om de loze ruimte op te vullen geef ik een oplossing om een div achter de drie tables langs te laten lopen en daarmee dus ook de ruimte die eronder overblijft op te vullen :)

Forgive me als dit niet is wat de topicstarter bedoelt :)

edit:
en idd drm, wat code zou handig zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de oplossing waarnaar ik zocht. De opvulling moet echt in de vorm van een 4e tabel zijn. Kijk anders even naar mijn website: http://www.rietveld-serigrafie.nl/clubcatalog/default.php

Je ziet dat in die linker colum ondereen een leeg tabel staat. Ik wil dus dat dit tabel over de hele hoogte van de overgebleven ruimte komt

• Willem
  • Laatst online: 02:05
Waarom een tabel en niet een div of een tabel in een div?

maximaal aanpasbaar...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
kijk de loze ruimte moet in de vorm van een tabel ingevuld worden, omdat ik dat mooier vindt. Om het tabel zit namelijk een randje wat er dus bij hoort. Dit kan niet met div

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 11:13:
kijk de loze ruimte moet in de vorm van een tabel ingevuld worden, omdat ik dat mooier vindt. Om het tabel zit namelijk een randje wat er dus bij hoort. Dit kan niet met div
dit kan wel met een div :{

gewoon border:1px solid black; oid hoor :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 11:13:
kijk eerst eens even naar wat allemaal met CSS mogelijk is voordat je beweert dat dat met divs niet kan, willem weet wel waar hij het over heeft ;)

Verder zijn er hier op GoT met de search eindeloos veel topics te vinden waarin wordt uitgelegd waarom je in dit soort gevallen divs zou moeten gebruiken in plaats van tables, daar staat vast nog wel wat nuttigs tussen :)

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[nohtml]
FoOL:
In plaats van 3 tables met content en een vierde table om de loze ruimte op te vullen geef ik een oplossing om een div achter de drie tables langs te laten lopen en daarmee dus ook de ruimte die eronder overblijft op te vullen :)
Dat snap ik wel, maar hij vraagt toch echt expliciet om een 4e tabel. En ik ga nog wel een beetje uit van de goedheid in de mens, dat hij ook daadwerkelijk tabulaire data bedoelt als hij het over een tabel heeft :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen, CSS is idd niet mijn sterkste kant, maar als jullie het allemaal zeggen dat moet het wel waar zijn. Bedankt!
Pagina: 1