Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een xp prof. werkstation staan waar ik remote desktop op heb aangezet. ALs ik er naar wil connecten met een andere pc zegtie dat de user die op de xp pc is aangemeld, afgemeld moet worden...

Diegene kan dan dus niet verder werken :S

Terwijl we het ook op een server hebben draaien en daar kunnen er wel 2.
Volgens de help is het gewoon mogelijk dat er meerder connecties tegelijk kunnen.

Iemand een id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Er zit een verschil tussen "Remote Desktop" en "Terminal Services" hé! ;)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar het staat toch echt in de readme dat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 09:39:
We hebben hier een xp prof. werkstation staan waar ik remote desktop op heb aangezet. ALs ik er naar wil connecten met een andere pc zegtie dat de user die op de xp pc is aangemeld, afgemeld moet worden...

Volgens de help is het gewoon mogelijk dat er meerder connecties tegelijk kunnen.

Iemand een id ?
Dit is "by design", en hoort dus zo. Is al veel over gediscussieerd, en is niet te veranderen. Als je met meerdere mensen op 1 machine tegelijkertijd wilt werken moet je een Server OS nemen (Windows 2000 Terminal Server bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan de license van windows XP ook maar 1 remote gebruiker aan, de vpn server bij XP prof mag ook maar door 1 user tegelijk gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:41:
Jah maar het staat toch echt in de readme dat het kan...

Oh, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij ook heel sterk idd dat het zou moeten werken op een client

maar zal als ik zo ff achter die pc kan het eens paste uit de readme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extern bureaublad maakt allerlei scenario's mogelijk, waaronder:

Thuis werken - Toegang vanaf thuis tot werk waarmee u bezig bent op de computer op kantoor, met volledige toegang tot alle lokale en externe apparaten.

Samenwerken - Toegang tot uw computer vanuit het kantoor van een collega om fouten op te sporen in code, een diapresentatie met Microsoft PowerPoint bij te werken of een document te proeflezen.

Een console delen - Meerdere gebruikers toestaan om afzonderlijke programma- en configuratiesessies te onderhouden op een enkele computer, bijvoorbeeld voor een bankloket of een verkoopbalie.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:50

grimson

domeingrommer

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 12:11:

Een console delen - Meerdere gebruikers toestaan om afzonderlijke programma- en configuratiesessies te onderhouden op een enkele computer, bijvoorbeeld voor een bankloket of een verkoopbalie.

8)7
Dit slaat meer op Fast user switching.

Het is onmogelijk om meerdere sessies via Remote Desktop op Windows XP professional te houden.
Dit uiteraard omdat je Microsoft jou liever de Terminal server van Windows2000 laat kopen.

Console delen slaat dan ook op het fysieke console gedeelte in mijn opvatting.

[ Voor 8% gewijzigd door grimson op 24-02-2003 12:20 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok duidelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 09:39:

Iemand een id ?
er bestaat ook nog remote assistence... dan kan je meekijken met wat de user doet en als die toestemming geeft kan je ook actief iets doen...

met remote desktop wordt de pc gelocked lokaal als daar iemand op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neej tis echt de bedoeling dat er meerdere op kunnen werken.
met w2k server kan het wel maar niet meer dan 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 14:05:
neej tis echt de bedoeling dat er meerdere op kunnen werken.
met w2k server kan het wel maar niet meer dan 2...
Tenzij je hem niet op Remote Administration Mode zet... Dan kun je met veel meer mensen connecten en werken. (Application Mode als ik het goed heb).

Kost wel $$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EquiNox schreef op 25 februari 2003 @ 14:24:
[...]
(Application Mode als ik het goed heb).

Kost wel $$$
Is gratis, zolang de client win2k pro, of XP pro is. Voor de rest is een TS cal vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mjah das dus kut want clients zijn w2k en nt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Boven de 5 clienten kost het zowiezo geld...
Voor NT/98/95/etc zijn er wel aparte TS clienten (die staan op de w2k server CD volgens mij) te krijgen.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 16:49:
[...]

Is gratis, zolang de client win2k pro, of XP pro is. Voor de rest is een TS cal vereist.
gelukkig is een TS CAL gratis af te halen bij Microsoft, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 20:25:
[...]

gelukkig is een TS CAL gratis af te halen bij Microsoft, hehe
Sinds wanneer geeft Microsoft licenties weg :X

[edit]
[nofi :) Lijkt me alleen niet dat Microsoft het zomaar weggeeft :)]

[ Voor 16% gewijzigd door FastBunny op 25-02-2003 20:31 . Reden: Voor het geval iemand het als een flame opvat wat het niet is :) ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben het volgens mij allemaal mis. TS callen kosten altijd geld, ongeacht het client OS. En op XP mag je met meerdere gebruikers werken op 1 PC. Er staat nergens dat dat niet tegelijk zou mogen. Omdat het technisch niet mogelijk is, standaard, hebben ze dat niet expliciet uitgesloten. Dus krijg je het voor elkaar, met een tool of wat ook: you're in business. Laat mij het ook ff weten....

Officestation kan het trouwens, maar dan moet je het wel vanaf een dedicated terminal doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft wanneer je met Windows XP naar een W2K(3) Terminal server connect niet nog eens een losse TS cal aan te schaffen. Voor alle andere OS'en wel. Hoe verder het gebruikte OS staat van Windows XP, hoe duurder de TS cal.

Maar goed, de voorlaatste post in dit draadje is drie jaar oud. Vrij oude koe vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:31:
Je hoeft wanneer je met Windows XP naar een W2K(3) Terminal server connect niet nog eens een losse TS cal aan te schaffen. .
Alleen als je een XP licentie hebt van voor april 2001.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toen was winxp er nog helemaal niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Palomar schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:41:
Hij bedoelt ook deze denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pvwig/devils.jpg
>:)
1337 paint skilz

[ Voor 43% gewijzigd door RaZ op 10-03-2006 00:48 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik bij Microsoft vind:

Q. Do Windows XP and Windows 2000 Professional have built-in Terminal Services CALs?

A. No, Microsoft desktop operating systems (including Windows XP and Windows 2000 Professional) do not have a built-in Terminal Services CAL.

For Windows 2000 Terminal Servers, the license server issues machines running Windows 2000/Windows XP Professional a "free" Terminal Services CAL from its built-in pool (and its use is permitted under the Windows 2000 Server EULA). Windows XP Professional is a successor to Windows 2000 Professional, and as a result does not need a Terminal Services CAL to access a Windows 2000 Server running Terminal Services. However, Windows XP Home Edition is not a successor to Windows 2000 Professional (rather, it is a successor to Windows Millennium Edition) and therefore does require a Terminal Services CAL in order to access Windows 2000 Terminal Services.

For Windows Server 2003 Terminal Servers, all clients need installed CALs assigned to them in order for them to connect to Windows Server Terminal Servers. (There is no "built-in" pool.) Owners of Windows XP Professional desktop licenses are eligible for free TS CALs, however. For more information, see Terminal Server Licensing Transition Plan.

Dat lees ik als: Als je Windows 2000 Professional of Windows XP Professional gebruikt heb je wellicht TS cals nodig, geld kosten doet het iig. niet.

En om bij de vraag van de TS terug te komen. Het is weldegelijk mogelijk om bij Windows XP Professional met twee gebruikers tegelijk te werken. Dit is een feature die Microsoft in SP2 Beta2 heeft gebouwd om gelijktijdig gebruik van een een XP Pro werkstation en een zgn. Smart Display mogelijk te maken. Deze feature heeft helaas de final release van SP2 nooit gehaald, maar kun je op vrij eenvoudige manier achteraf inbakken. Dat deze feature nooit de final release van SP2 heeft gehaald heeft natuurlijk alles te maken met het falen van het "Smart Display" concept.Download hier een zipje met daarin de dll uit SP2 Beta 2 en een regbestandje dat gelijktijdige sessies mogelijk maakt.

Kopieer de dll naar de system32 directory, en naar de dllcache (in safe mode booten is hiervoor noodzakelijk). Voer vervolgens de regfile uit, en vwala! Een tweede gebruiker kan inloggen met Remote Desktop zonder dat degene die aan de console zit wordt gelocked.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Het is wel mogelijk om 2 connecties te ondersteunen.

zie: http://www.chicagotech.net/Q&A/xp2sessions%20.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat waar jij naar verwijst, ik als aanvulling in mijn post heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze patch.
sala's terminal server patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Installertje eromheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:41:
Correctie, het moet ook 2003 zijn (launch date 2003 Server).
Vanaf dat moment is de Desktop Equivalency voor TSCALs niet meer van kracht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Hmm, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb toch wel vaker gehoord/gelezen over "Concurrent Sessions" in Windows XP SP2. Volgens mij moet het met een beetje knutselen wel mogelijk zijn hoor! Zie bv ook dit forum:

MSFN forums

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies wat Mad_Cow, Ohno_nl en ik zei de gek in de bovenstaande posts net vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Shit, volgende keer toch maar weer alle posts lezen ipv de meeste :/
Excuse me :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1