C&C Generals vs. Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79456

Topicstarter
Heb afgelopen weekeinde C&C Generals bekeken, en het lijkt me een prima spel. Mooie graphics, en een multiplay faciliteit.

Maar nu mijn vraag; Zijn er problemen bekend bij het spelen van C&C Generals in combinatie met een Radeon 9700? Op mijn systeem crasht C&C na enige tijd, en dit probleem heb ik bij andere games niet. Eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat het geen officiele versie is die ik geprobeerd heb, ga er dus van uit dat hier het probleem ligt.

Maar ik kan een goede game waarderen, en wil dus graag ASAP Generals kopen, maar ik zou dan wel graag willen dat het spel niet crasht, zoals mijn 'trailversie' nu doet. Misschien zijn er medetweakers die hierin kunnen adviseren?

If so, dan gaat * Anoniem: 79456 vanmiddag nog "Generals" aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

misschien ligt het crashen niet aan je Radeon? noem de rest van je systeem eens en welke drivers je hebt geïnstalleerd.

Ik raad je sowieso aan het spel te kopen want dan kun je ook de updates/patches downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
idd, daar dacht ik ook aan. De rest van het systeem is wel in orde, ik draai probleemloos bf1942, splintercell, mafia, etc.

Maar goed, omdat je er om vraagt:
XP2200, ECS L7VTA, 29160, cheetah X15 (18GB) IBM LZX (73GB) Powercolor Evil Commando Gold, 768MB CAS-2 Infineon.

DX-9 en Catalyst 3.1 AA op 6x en AF op 16x (voor C&C maakt het niet uit of ik ze hierop zet of op 'application preference', crasht evengoed.

Ik ga iig ff de readme's van de patches lezen, misschien staat daar iets over de compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 21:39

Largo

Donderdraak

Koga ik heb ook een radeon 9700 (TX).
Ik speel op 1024x768 (nog niet hoger geprobeerd) en heb totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Hoort dit niet in SPV :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50581

zet AA eens op 0 en probeer het dan, hetzelfde geld voor AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb op http://downloads.gameplanet.co.nz/dl.dyn/Files/3172.html de readme van de 1.3 patch gevonden, hier staat o.a:

3. VIA CHIPSET USERS

We found that users with VIA motherboard chipsets for AMD and Intel CPUs will encounter crash problems with Command & Conquer Generals. If you own such a motherboard, please go to http://www.viaarena.com and download the latest 4-in-1 drivers. If you continue to experience problems with the game after installing the 4-in-1 drivers, download VIA's version 4.38 of the 4-in-1 drivers. Not having the correct VIA drivers could manifest itself in the form of a "Serious Error" message, and/or a blue screen crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 14565 schreef op 24 februari 2003 @ 09:31:
misschien ligt het crashen niet aan je Radeon? noem de rest van je systeem eens en welke drivers je hebt geïnstalleerd.

Ik raad je sowieso aan het spel te kopen want dan kun je ook de updates/patches downloaden.
Niet mee eens.
Als er over 3 maanden eindelijk een patch komt (ALS dat komt) voor zijn probleem, is het spel al weer veel goedkoper, terwijl in die tijd je het spel niet (goed) hebt kunnen spelen.

koga: Als je even zegt hoe het precies crasht met welke error + je specs erbij vertelt, behalve een Radeon 9700, kunnen we je misschien verder helpen. :)
Zie ook: Strenger modbeleid in SPV!

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 24-02-2003 10:23 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

code:
1
2
3
Gemiddeld aantal
 posts per dag: 3
 Aantal posts: 3

ja, het hoort er wel, maar hij is nieuw, en als je denkt dat het topic daar hoort, dan doe je dat dmv een modje icq/msn, SM of 'report topic'

Zo houden we het topic wel bij het goede onderwerp, zonder dat we dergelijke "wijsneus" posts doen :)

dit is er eigenlijk ook een, maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
prima, hier komen meer specs:

MS Windows 2000 pro sp3, via 4.45, DX9, Radeon 3.1.
AMD XP2200, 768MB, Powercolor R9700

Waar ik op hoopte waren reacties als "vroeger had ik ook wel eens een bluescreen, maar sinds patch 1.x of met de radeon 3.x drivers is dit probleem verdwenen."

Maar het lijkt me dus geen known issue? Multiplay kan ik niet joinen, crasht' ie meteen. Singleplay kan ik wel opstarten, maar crasht na 10-20 minuten.

nogmaals; systeem is niet overclocked, en andere games lopen feilloos. Vandaar mijn vraag of het specifiek C&C vs. r9700 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€ 50,- is toch redelijk veel geld als je er niets mee kunt doen; als er een paar mensen kunnen bevestigen dat het op een r9700 werkt koop ik het gewoon en ga ik er van uit dat het vroeg of laat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 16:29

Row

Volgens mij ligt het iig niet aan radeon 9700, ik denk dat het probleem bij de "illegale" versie van C&C generals ligt, ik raad je aan om het spel opnieuw te installeren... en kijken wat die dan doet, en regclean erover en dan alles handmatig in regedit alles verwijderen wat met C&C te maken heeft.... en dan reinstall

Als ie dan nog niet goed gaat: KOOP HET SPEL G*TDaMn It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 19:49

Pubbert

random gestoord

Ok hier is je gouden tip :)

Download patch 1.3 (www.gamer.nl)

Dat verhielpt het crashen na 1-2 uur bij mij *D

En ik had um legaal >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 24-02-2003 10:50 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Anoniem: 29882 schreef op 24 February 2003 @ 10:24:
[...]

code:
1
2
3
Gemiddeld aantal
 posts per dag: 3
 Aantal posts: 3

ja, het hoort er wel, maar hij is nieuw, en als je denkt dat het topic daar hoort, dan doe je dat dmv een modje icq/msn, SM of 'report topic'

Zo houden we het topic wel bij het goede onderwerp, zonder dat we dergelijke "wijsneus" posts doen :)

dit is er eigenlijk ook een, maargoed ;)
Uhm ja... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 20:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik doe hem even naar SPV (dit is een probleem en geen discussie ;)).

Verder wil ik je wel vertellen dat ie hier iig zonder problemen loopt op een 9700 (Pro weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thx IceStorm en Dond3r, ik ga'm vanmiddag kopen. Alle andere tweakers die hun bijdrage leverden; ook bedankt!

one more happy customer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:28

Lightah

Strikes Again

DataBeest schreef op 24 February 2003 @ 10:22:
[...]

Niet mee eens.
Als er over 3 maanden eindelijk een patch komt (ALS dat komt) voor zijn probleem, is het spel al weer veel goedkoper, terwijl in die tijd je het spel niet (goed) hebt kunnen spelen.

koga: Als je even zegt hoe het precies crasht met welke error + je specs erbij vertelt, behalve een Radeon 9700, kunnen we je misschien verder helpen. :)
Zie ook: Strenger modbeleid in SPV!
Er zijn 5 dagen na de launch al 3 patches uitgekomen, dus 3 maanden is een beetje overdreven.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79153

Ik heb een Radeo 9600 en ik heb ook problemen bij Generals en Age of Methology onder WindowsXP. (allebij een DirectX 8.1 game).
bijde versies zijn legaal dus dat heeft er niets mee te maken.

ik heb verschillende updates en drivers gedraait maar dit hielp niets.

Toen heb ik een dual-boot systeem met 98 geinstalleerd, en onder 98 werkte het wel goed ,zonder iets te updaten.

Overgens is dit een bekend probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Wat voor een problemen? Misschien kan je er een nieuw topic voor openen (lees eerst even Lees dit voor je een topic opent/een reply post! door om te zien welke info wij nodig hebben)
Pagina: 1