Toon posts:

Connectieprobleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop thuis heb ik een probleempje..

Als ik de kabel van het internet in de PC plugde, en mijn internet opties configureerde, gebeurde er niets... Geen internet dus. Ik ben dan naar de netwerkinstellingen gaan kijken, en vreemd genoeg werd er data verzonden, maar niet ontvangen. Als ik dan ipconfig /all in dosmode tikte, zag ik dat mijn proxy disabled was... Ik weet iet of het er iets mee te majken heeft, maar ik zeg het toch...

De netwerkkaart in de PC is er eentje van Via, een gewone onboard ethernet controller 10/100MBIT.. Alls dik in orde daar. In het bios is de ethernet kaart enabled.

De PC is er eentje van packard bell, het model ben ik van naam kwijt maar denk niet dat dat er veel mee te maken heeft.

Ik wil een netwerkje maken en zorgen dat de 2 PC's interbnet delen maar als het internet NU al niet werkt, ga ik er zeker niet aan beginnnen (het is trouwens mijn eerste netwerk dat ik ga samenstallen :S)

Weet er iemand raad?

Verwijderd

Heb je al ipconfig /renew geprobeerd? Dit ververst je inet instellingen.
Welke provider heb je? Chello bv wil perse het MAC-adres van de meegeleverde netwerkkaart aan het modem hebben hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Telenet (België)

Die renew functie is hetzelfde denk ik als bij netwerkbeheer "herstellen" drukt...Maar ik zal het zeker eens proberen. Volgens mij wilt hij zelfs geen IP aanmaken...

Verwijderd

Bij Telenet moet je surfen met proxy (.telenet.be) Anders kun je alleen maar het lokale net van telenet zelf op. Met de proxy ingesteld gaat er een wereld voor je open...
;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 22:55:
Bij Telenet moet je surfen met proxy (.telenet.be) Anders kun je alleen maar het lokale net van telenet zelf op. Met de proxy ingesteld gaat er een wereld voor je open...
;)
Proxy was ingesteld...maar niet enabled..

Je kunt ook surfen met een automatisch configuratiescript btw...pac.pandora.be...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/god/hmm.JPG

Resultaat van renew functie...

:(

Heb nieuwe drivers geinstalleerd, niets werkt :(

Verwijderd

Lijkt op dat je provider je dr uit heeft gekieperd.
Bel ff je provider , die weten er vast meer van.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Hoe geraak je hier als je internet niet werkt? Andere pc terug ingeplugd zeker?
Pandora (*kuch*): http://pac.pandora.be:8080 (IE & NS) proxy.pandora.be:8080 (rest) --> proxy servers
de rest staat in je boekje maar je krijgt geen ip-adres (haha) nee, tuurlijk niet.
Je moet eerst op je eerste pc de netwerkkaart vrijgeven en dan de andere inpluggen en dan pas krijg je direct een ip-adres. Doe je dit niet of lukt dit niet goed, dan moet je: pc afleggen, geen kabel insteken, kabelmodem resetten en een uur wachten (dan hebben de DHCP servers van Pandora hun leases vrijgegeven) en dan kun je met een nieuw mac-adres aan de slag ;-)
Oh ja, er moeten 3 lampjes branden op je kabelmodem (power, cable en pc) doet een van deze het niet neem contact op met de helpdesk op het gratis nummer 0800/66000 (ze draaien klassieke muziek op slechte kwaliteit van oa Beethoven, Mozart maar ik heb nog geen Bach gehoord ik ken de deuntjes uit mijn hoofd)

[ Voor 21% gewijzigd door Guru Evi op 04-03-2003 20:57 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1