Toon posts:

Lange tijd nodig opstarten systeem Asrock G-Pro en P4 2.4

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet, en over het opstarten doet het systeem erg lang. Zodra als het systeem wordt aangezet dan gaat hij enorm lang (1,5 minuut) naar een harddisk zoeken, het opstarten gaat ook in een zeer langzaam (1 minuut) tempo.

Het gaat om het volgende systeem :

AsRock G-Pro moederbord (400/533)
Intel Pentium 4 2.4 (512/533)
2x Dane Elec 256 MB PC2700 (ook getest met andere module)
Western Digital 80GB 7200Rpm 8MB Cache (ook getest met 100GB 8MB uitvoering)
A-Open GeForce 4 MX440 64MB DDR
Creative Labs Soundblaster Live!
Pinnacle PCTV Stereo kaart

Het gebruikte besturingssyteem is Windows XP Pro NL, en de biosversie heb ik geflasht naar de nieuwste versie namelijk v.1.2

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
zet die disk es handmatig vast in je bios zodat ie niet hoeft te zoeken telkens als je opstart.
als dat geen verschil uitmaakt... probeer misschien eens met een ander hd?

*duh.. beetje blind.. je hebt het met een ander hd geprobeerd.
in elk geval.. zoals ik zei.. stel hem handmatig in en laat niet zoeken.
als het nog lang duurt daarna met opstarten windows.. start eens op met logging zodat je kunt kijken wat er gebeurd.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokidrink op 24-02-2003 07:04 . Reden: blind ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om men harddisk vast te zetten in het bios, dit gaat alleen als ik deze handmatig instel door user en daarna de gebruikte cilinders en dergelijke in te vullen. Hierna doet het opstarten er nog steeds net zo lang over, want toch blijft hij naar de hd zoeken. Er zit ook geen autodetectie functie in het bios, maar hij gebruikt de autodetectie van het opstarten. Heel vreemd. Ga nu proberen de logging te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 07:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, modjes close this topic. Ik ben enorm dom geweest !!!! Maar ja daar is het maandag voor. Men jumper op de WD 80GB stond op master with slave present. Dus heb hem nu op master gezet en voila hij doet het perfect. Bedankt voor je reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's inderdaad enorm dom :P

Dit antwoord (WD schijven en jumpers) staat overigens ook elders in de OM FAQ :)

Dit topic is gesloten.