IRQ's worden gedeeld terwijl er genoeg over zijn :(

Pagina: 1
Acties:

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Ik heb als moederbord GA-7VRXP rev 1.1

Ik draaide vroeger onder een gemodde BIOS F4, maar ik kan deze meer vinden :(
Deze gemodde BIOS was zo gemod dat er alleen het IRQ-gebeuren was veranderd.

Nu heb ik ff geprobeerd om F12 te installeren en deze werkte niet goed, dus ik geprobeerd mij gebackupde BIOS terug te zetten, maar deze was met de flash meegenomen :( Ook de gebackupde file ,die ik had gemaakt op mijn HDD, werkte ook niet meer. Dus heb ik weer de 'normale' F4 versie weer op mijn systeem.

Nu is het probleem dat er van de kaarten de netwerk en de Audigy-geluidskaart op het zelfde IRQ zitten. Dit was vroeger niet met de gemodde F4

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Toen had je waarschijnlijk je PnP-BIOS uit staan en je APCI niet geinstalleerd. Die zorgen samen voor IRQ-sharing ==> Search :)

Zo scherp als een voetbal!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sommige PCI slots sharen een IRQ, dat is hardwarematig zo. Als je 5 of meer slots hebt is dat zeker het geval. If so -> schuiven met je PCI kaarten tot het je bevalt :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het antwoord is eigenlijk al gegeven: 1) je mobo shared een IRQ over een paar PCI sloten. Op te lossen middels verplaatsen van kaarten of de IRQ per pci slot instellen via de BIOS. of 2) Binnen W2K of XP is IRQ sharing normaals als je ACPI aan hebt staan. Windows gooit dan veel hardware op 1 IRQ (9, of 11 zijn veel gebruikt). Dit is puur een virtueel irq, onder de motorkap routeerd windows de boel weer naar de echte hardware irq's. Effe de boel nakijken dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
In de BIOS kan bij de F4 versie de 'plug & play OS' niet aan gezet worden. Ik betwijfel het dat dit het dus is geweest. Ik had vroeger de IRQ's ook goed staan met de gemodde versie. Ik heb toen ook een aantal keer met kaarten lopen schuiven en dat was toen allemaal goed geplaatst. Ik heb du daar nu ook niets aan veranderd :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1