ImageMagick of GD op een gratis webhost?

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 11:32
Ik wou voor onze familiesite een simpel fotoboek maken waar je commentaar bij kan zetten, maar het probleem is dat ik een totale PHP n00b ben.
Na wat zoeken kwam ik dan ook uit op PhotoFrame wat precies kan wat ik in gedachte had.

Ik ben zelf maar eens begonnen om wat te proberen en heb een account aangemaakt bij Portland en heb flink wat zitten klooien, maar het enige hoe ik het tot nu toe werkend krijg is zonder thumbnails.
Het resultaat tot nu toe is hier te bewonderen :)
De reden dat ie het niet doet: ImageMagick krijg ik niet geinstalleerd (ik lees overal dat dat in de root moet staan ofzo :?) en GD krijg ik ook niet zelf geinstalleerd en zit ook nog niet in de PHP ingebakken (versie 4.0.0 wordt ondersteund en GD zit ingebakken vanaf PHP versie 4.3.0).

Dus nu ik al de hele dag bezig ben met het proberen dit aan de gang te krijgen kom ik tot de conclusie dat ik een webhost nodig heb die Imagemagick of GD ondersteund. En aangezien ik zelf geen webserver heb en totaal niet de intentie heb om mijn computer de hele dag aan te laten staan ben ik hier dus naar op zoek. En ik ben ook niet van plan om ervoor te gaan betalen want het wordt maar een hele simpele site en volgens mij moet het gratis ook kunnen ;)

Dus ik ben op zoek naar 1 van de volgende mogelijkheden:
1. een manier om GD of ImageMagick toch op portland te installeren
2. een gratis webhosting provider die 1 van die 2 er al op heeft staan (dus dit kan er ook 1 zijn die PHP 4.3.0 ondersteunt)

En ja, ik heb de search en google geraadpleegd en nee, ik heb nix bruikbaars gevonden.

Alvast bedankt :)

Edit: hmm nou ik het hele verhaal nog es nalees hoort het volgens mij toch niet in SA thuis :o (in I&T misschien :?)

[ Voor 4% gewijzigd door CeeDeeS op 24-02-2003 01:28 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien kan je Lycos proberen?

Twitter

• CeeDeeS
Ow ja dat was ik nog vergeten te zeggen:
heel het rijtje van 'Gratis PHP Hosting' op php.pagina.nl ben ik afgegaan (op de bovenste na, want die site is down volgens mij :?), dus ook lycos, maar toen ik daar o.a. deze post (1 van de velen) op dat forum las ben ik daar ook maar gauw voorbij gegaan...

[ Voor 8% gewijzigd door CeeDeeS op 24-02-2003 01:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

CeeDeeS schreef op 24 February 2003 @ 01:14:
Edit: hmm nou ik het hele verhaal nog es nalees hoort het volgens mij toch niet in SA thuis :o (in I&T misschien :?)

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
En ik ben ook niet van plan om ervoor te gaan betalen want het wordt maar een hele simpele site en volgens mij moet het gratis ook kunnen ;)
Volgens mij niet. :)

De IT bloei is voorbij, je kan dus niet eisen hebben en dat ook nog gratis krijgen. Het kost tegenwoordig gewoon wat, alleen voor niets gaat de zon nog op.

Maar het hoeft niet eens duur te zijn hoor, kijk eens wat rond op webhosters.nl en webselect.nl en je kan vast wel wat vinden wat niet te duur is, maar dan weet je wel zeker dat je iets krijgt waar je ook op kan vertrouwen.

Lycos is de enige gratis host die ik ken waar je ook php ondersteuning heeft, maar zoals je zelf al zei is hun service niet perfect (oa. heel traag) en dit benadrukt alleen maar wat ik hierboven al zei.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

PHP hosting kan hier en daar nog wel ergens, maar GD en Imagemagick maakt al gauw misbruik van je server, dus is dat op de meesten uitgeschakeld voer 's een phpinfo() uit en je weet t. Maar ik zou er absoluut vanuit gaan dat het er NIET op zit :P

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:45
Je kunt photoframe ook nog aan het werken krijgen door geen imagemanipulatie te gebruiken. Gewoon zelf de thumbs maken en uploaden naar de goede dir. Zet in je configuratie de optie $imagemethod = ""; op manual

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Verwijderd

Kijk eens naar gallery (http://gallery.sourceforge.net). Deze werkt met NetPBM (of ImageMagick). De NetPBM binary's kun je daar ook downloaden. Deze ff uploaden ergens bij je webhoster, en het enige wat je moet doen om 't werkend te krijgen, is de directory CHMODDEN zodat de webserver schijfrechten heeft. Dan moet 't lukken!

• CeeDeeS
E-Mile schreef op 24 februari 2003 @ 09:44:
PHP hosting kan hier en daar nog wel ergens, maar GD en Imagemagick maakt al gauw misbruik van je server, dus is dat op de meesten uitgeschakeld voer 's een phpinfo() uit en je weet t. Maar ik zou er absoluut vanuit gaan dat het er NIET op zit :P
Dat had ik idd al gedaan, zie http://huijbers.port5.com/test.php en het zit er dus niet op
TeCuMSeH schreef op 24 February 2003 @ 09:45:
Je kunt photoframe ook nog aan het werken krijgen door geen imagemanipulatie te gebruiken. Gewoon zelf de thumbs maken en uploaden naar de goede dir. Zet in je configuratie de optie $imagemethod = ""; op manual
Ja dat had ik ook al gezien, maar het zou zo makkelijk zijn als deze automatisch worden aangemaakt en dat ik in de toekomst alleen maar foto's in de directory hoef toe te voegen.
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:22:
Kijk eens naar gallery (http://gallery.sourceforge.net). Deze werkt met NetPBM (of ImageMagick). De NetPBM binary's kun je daar ook downloaden. Deze ff uploaden ergens bij je webhoster, en het enige wat je moet doen om 't werkend te krijgen, is de directory CHMODDEN zodat de webserver schijfrechten heeft. Dan moet 't lukken!
Hmm zoals ik al eerder zei ben ik niet zo'n PHP ster. Alles instellen in het php bestand lukt nog wel omdat er precies bij staat hoe dat moet (zie de source bij de site) maar als ik een niet standaard ondersteunde functie als NetPBM moet gaan implementeren gaat dat mij iets boven de pet (denk ik).
Maar ik zal er wel eens naar gaan kijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door CeeDeeS op 24-02-2003 10:39 ]

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 23:47
En ik ben ook niet van plan om ervoor te gaan betalen want het wordt maar een hele simpele site en volgens mij moet het gratis ook kunnen ;)
Volgens mij is het ondertussen al goedkoper om een betaalde host te nemen waar
dit netpbm/imagemagick gebeuren gesupport wordt dan alle tijd en energie die je er nu in stopt om het gratis krijgen.

Advies is dan ook, zoek betaalde hosting :)

Verwijderd

Rofl, nog eisen stellen ook aan iets wat gratis is... :P Instelleer thuis een servert en registreer bij een of andere toko ala .tk een domeintje voor noppes en je hebt het allemaal helemaal gratis. :+

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
CeeDeeS schreef op 24 februari 2003 @ 10:36:
[...]

Ja dat had ik ook al gezien, maar het zou zo makkelijk zijn als deze automatisch worden aangemaakt en dat ik in de toekomst alleen maar foto's in de directory hoef toe te voegen.
Het zou nog makkelijker zijn als je zoekt naar een fantsoenlijke webhoster die dit wel ondersteund. Dit soort dingen heb je voor 5 euro per maand of minder, en dan is 't snel, geen downtime en heb je support. Pas dan heb je imho recht op klagen ;).

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Nogmaals, gratis hosters gaan echt geen grappen ondersteunen als GD, Imagemagick. Omdat het je server mishandelt, je wordt met 1500 man op een HD van een paar gig gepropt, en dan zou jij op het moment dat je kan thumbnailen extreem veel load genereren waardoor er weer grotere kans op downtime is, terwijl uptime al niet zo gek hoog ligt.
Kortom, ff naar een goedkope hoster lopen en daar wat doen, wel zo mooi, wel zo simpel.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• CeeDeeS
ok ok ok jullie ook allemaal met je idealistische wereld waarin je maar moet betalen om iets voor elkaar te krijgen... En jullie kopieren zeker ook nooit iets en kopen alle spellen/programma's/singles in de winkel, want dan ben je van al het gezeik af :Z |:(

Als iets gratis voor elkaar te krijgen is zoek ik hiernaar, en ga ik niet maar effe voor "maar" 5 euro per maand webruimte huren om van het gezeik af te zijn.

Ik heb het nou dan ook op kunnen lossen doordat een studiegenoot de imagemagick zooi wel op zijn webserver wou installeren.

En allemaal voor nop :O

[ Voor 8% gewijzigd door CeeDeeS op 25-02-2003 14:32 ]

Verwijderd

CeeDeeS schreef op 25 February 2003 @ 14:29:
ok ok ok jullie ook allemaal met je idealistische wereld waarin je maar moet betalen om iets voor elkaar te krijgen...
Volgens mij leef jij juist in een idealistische wereld omdat je denkt voor nop alles voor elkaar te krijgen. :)
En jullie kopieren zeker ook nooit iets en kopen alle spellen/programma's/singles in de winkel, want dan ben je van al het gezeik af :Z |:(
Dat heeft er niets mee te maken.
Als iets gratis voor elkaar te krijgen is zoek ik hiernaar, en ga ik niet maar effe voor "maar" 5 euro per maand webruimte huren om van het gezeik af te zijn.
Wat is een paar euro per maand nou? Je doet net alsof dat een enorm vermogen is. :P
Ik heb het nou dan ook op kunnen lossen doordat een studiegenoot de imagemagick zooi wel op zijn webserver wou installeren.

En allemaal voor nop :O
Mooi toch? :)

Hou even in je achterhoofd dat geen enkel bedrijf de filantroop gaat uithangen. Als (zoals jou voorbeeld) niemand meer games legaal zou kopen zou je ook binnen no-time geen serieuze games meer op de markt hebben. Het bedrijf dat die games maakt zet niet 50 mensen een jaar lang in zonder daar aan te verdienen.
Pagina: 1