[Winxp] detonator 42.86 an exception occurred*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Een maat van me heeft na installeren van detonatordrivers 42.86 deze foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/foutmelding.jpg
... ondertussen hebben we allerlei dingen uitgeprobeerd.

De foutmelding doet zich voor als je in 'display properties>advanced' op het moment dat je dan het tabblad geforce2mx aanklikt.

De drivers zijn de nieuwste intel-drivers voor de chipset, directx9, winxppro sp1 Systeem pentium IV 1700, Geforce 2 MX400 64.

Herkent iemand dit of weet jij de oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door crashdummy op 24-02-2003 08:26 ]

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
zou een drivers uninstallen en opnieuw installen, anders heb ie pech, heb ook wel eens zoiets gehad

probeer eens detonator destroyer, en dan cleane install van je det. drivers

btw: pentium III 1700???

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

En ik zou zowieso geen 4x.xx drivers gebruiken met een GF2.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 23:35
crashdummy schreef op 24 februari 2003 @ 01:00:
knip

De drivers zijn de nieuwste intel-drivers voor de chipset, directx9, winxppro sp1 Systeem pentium III 1700, Geforce 2 MX400 64.

een pentium 3 van 1700 mhz :S

[ Voor 84% gewijzigd door ThomasW op 24-02-2003 01:10 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Download even de Detenator Destroyer en installeer daarna 1 van de oudere drivers. Die je hier kunt vinden.

Twitter

• crashdummy
Het probleem is verholpen door een paar keer het device eraf te knikkeren en door de Nvidia-software te deïnstalleren enzovoort.
Hieruit kun je helaas geen conclusie trekken, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat de doorslag heeft gegeven ... iig is het weg :) .

Verwijderd

Detonator Destroyer is the only tool that completely removes detonator drivers from your Windows 95 (All versions),Windows98,Windows 98SE,Windows ME system.
blaaaaat....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel aangepast voor het nageslacht en de search :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• crashdummy
F_J_K schreef op 24 februari 2003 @ 09:21:
offtopic:
Topictitel aangepast voor het nageslacht en de search :P
Mooi geformuleerd Fitzgerald :+ .

Nou vraag ik me alleen nog af of je kan voorkomen dat Windows tijdens het opstarten automatisch 'de meest geschikte' driver installeert. Daardoor krijg je namelijk niet de kans om op te starten met een standaard VGA-device, dus zonder dat er alvast een setje verouderde drivers is geïnstalleerd, wat juist de bedoeling is.

[ Voor 45% gewijzigd door crashdummy op 24-02-2003 23:20 ]

Verwijderd

crashdummy schreef op 24 February 2003 @ 23:14:
[...]

Mooi geformuleerd Fitzgerald :+ .

Nou vraag ik me alleen nog af of je kan voorkomen dat Windows tijdens het opstarten automatisch 'de meest geschikte' driver installeert. Daardoor krijg je namelijk niet de kans om op te starten met een standaard VGA-device, dus zonder dat er alvast een setje verouderde drivers is geïnstalleerd, wat juist de bedoeling is.
Is niet zo moeilijk.Installeer de standaard VGA driver die in Windows zit.
Start opnieuw op.Nu kun je de driver kiezen die je wilt gebruiken.
Idd is het zo dat de Nvidia 4 serie alleen maar trager werkt met GF2...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

crashdummy schreef op 24 February 2003 @ 01:00:
Een maat van me heeft na installeren van detonatordrivers 42.86 deze foutmelding ... ondertussen hebben we allerlei dingen uitgeprobeerd.

De foutmelding doet zich voor als je in 'display properties>advanced' op het moment dat je dan het tabblad geforce2mx aanklikt.

De drivers zijn de nieuwste intel-drivers voor de chipset, directx9, winxppro sp1 Systeem pentium IV 1700, Geforce 2 MX400 64.

a) 42.86 zijn geleakte betadrivers dus je had het kunnen verwachten (draaien bij mij perfect overigens op GF4MX-440 8X)
b) In WinXP zit op het 'device information' window een grote knop 'Rollback drivers' waarmee je altijd terug kunt naar de vorige gebruikte versie voor het betreffende device. Geen enge Detonator Destroyers of wat dan ook nodig dus.

Professionele website nodig?

Verwijderd

OGangstah schreef op 24 februari 2003 @ 01:04:
zou een drivers uninstallen en opnieuw installen, anders heb ie pech, heb ook wel eens zoiets gehad

probeer eens detonator destroyer, en dan cleane install van je det. drivers

btw: pentium III 1700???
Goed lezen : Pentium IV V= 5 IV = 5-1 = 4 dus......Pentium 4 1700 _/-\o_
Pagina: 1