[php] Cijfers van plaatje overtype ter verivicatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik wil graag met behulp van php van die plaatjes maken waarop enigzins geruist een letter/cijfer combinatie is weergegeven die de bezoeker moet overtypen alvorens hij of zij toegang krijgt (of kan submitten).

Hier een plaatje ter illustratie (zelf getekent met paint :))
Afbeeldingslocatie: http://users.frailart.net/parano_id/numbers.gif

Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik haast wel zeker weet dat het met de search op de verschillende sites wel te vinden is, maar ik weet al niet hoe het heet en de verschillende termen die ik gezocht heb geven geen resultaat (tenminste niet wat ik zoek) :( Wellicht dat jullie wat links voor me hebben.

Tnx a lot :)

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En wat lukt je niet dan?
- Plaatjes maken? (GD)
- De ruis maken? (das toch dmv een random functie wel redelijk eenvoudig uit te rekenen)

• Room42
  • Niet online
Nou, eigenlijk ben ik geen php programmeur (dwz een echte beginner), dus ik hoopte eigenlijk dat iemand dit al eens gemaakt had en ergens op internet beschikbaar heeft gesteld :)

Verwijderd

:)
In principe kun je gewoon met php library letters tekenen om een vlak en er vervolgens ene gif-je van maken. Ruis maken zou ik zo ik zo een twee drie ook niet weten; misschien random wat pixels vullen :->

Volgens mij zo iets:
code klopt niet ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
header("Content-Type: image/gif" );
$newAuthImage = ImageCreate(250, 50); 
ImageFill( $newAuthImage, 0, 0, 255 ); 

ImageString( $newAuthImage, 10, 10, 11, "123456", $blackColour);

ImageGif($newAuthImage);
ImageDestroy($newAuthImage);
?>

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 01:05 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 00:50:
Ruis maken zou ik zo ik zo een twee drie ook niet weten; misschien random wat pixels vullen :->

Volgens mij is dat wel zo'n beetje de definitie van ruis ja :)

• Room42
  • Niet online
ja, dat klinkt aardig makkelijk ;) maar echt, sorry. Ik ken de taal gewoon niet ;(
Ik ben niet te beroerd om wat te leren, maar dit is voor mij echt nog te hoog gegrepen daar ik er net mee begin. Wel kan ik al code inbouwen en gebruiken.
Ik moet het nu dus nog hebben van voorbeelden enzo.

Hoe heet deze vorm van verificatie eigenlijk? Dan kan ik daar op zoeken.

[ Voor 190% gewijzigd door Room42 op 24-02-2003 01:11 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Wees eens creatief! Of pleur ga anders weg met je script requests.

Sorry hoor, maar je mag toch tenminste wel de code die reyer je aanreikt gebruiken om überhaupt iets te proberen. Nu zeg je eigenlijk "ja ik weet het ook niet en wil 't niet uitzoeken ook; regelen jullie 't maar". Zo zijn we niet getrouwd!

• Room42
  • Niet online
Soultaker schreef op 24 February 2003 @ 01:17:
[..] Of pleur ga anders weg met je script requests. [..]
Ik begrijp je reactie wel, maar ik geef toch aan dat het nieuw is voor me.
En ja, ik ben met de code van reyer bezig; php.net staat hier 5x open en google bigint ook al haast rekeningen te sturen!

Toch bedankt!

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 24-02-2003 01:28 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Room42 schreef op 24 februari 2003 @ 01:22:
Ik begrijp je reactie wel, maar ik geef toch aan dat het nieuw is voor me.
En ja, ik ben met de code van reyer bezig; php.net staat hier 5x open en google bigint ook al haast rekeningen te sturen!
In principe is het feit dat je 'n newbie bent geen excuus om maar elke vraag te kunnen stellen. Ik verwacht dat elke PHP newbie eerst de handleiding doorworstelt alvorens hier een vraag te stellen, en ook actief aan de slag gaat me de hints die hier (of in de manual, of bij Google) gegeven worden. We zijn hier tenslotte allemaal tweakers, en een beetje tweaker probeert eerst eigenhandig zijn problemen op te lossen alvorens de hulp van anderen in te roepen.

Maar goed, je bent schijnbaar al bezig en dat kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Schroom vooral niet om terug te komen als je onoverbrugbare problemen tegen komt, maar tot die tijd: succes!

(Oh ja: een berichtje met wat er van geworden is is ook altijd leuk; ook een mooie aanwinst voor de search (die niet werkt; maar dit terzijde))

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 24-02-2003 01:31 ]

• Room42
  • Niet online
Soultaker schreef op 24 februari 2003 @ 01:30:
[...]We zijn hier tenslotte allemaal tweakers, [...]
Ook daar heb je wel weer gelijk in, maar in al die andere threads zie je dan altijd meteen van die mooie links naar de oplossing... :P En dat vind ik jammer dat ik die moet missen.

Maar I agree. Ik zal t eerst eens proberen op een newbie forum! Even goede vrienden.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 24-02-2003 01:36 . Reden: wilde nog niet versturen :) ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Helaas, en dat had je geweten als je even door de quickstart heengewandeld was, is de instelling van het P&W forum net ff anders ;)

Dit is nou een typisch geval van "ik zoek een quickfix oplossing", of sterker nog, "ik zoek een script wat ik even in wil bouwen". Als je hier komt met de duidelijke instelling iets te willen leren is dat heel wat anders dan wat regels code die je "in kan bouwen, omdat je nog niet zo goed in PHP bent". Die laatste instelling spreekt een beetje uit je houding in deze topic, en ik zou je dan ook vriendelijk willen verzoeken die aan te passen, mocht je hier de volgende keer nog 's verder gaan met een topic :)

Lees de quickstart dus even, en op de koop toe nog de FAQ (je vindt ze beiden bovenaan de topiclist van P&W), en dan zal je begrijpen wat hier niet helemaal goed gaat.

Houd je dus de volgende keer aan de quickstart, en je topic zal een wat langer leven beschoren zijn ;)
edit:

Topicstarter heeft mij verzocht om 't scriptje wat hij er uiteindelijk van gebakken heeft nog even te posten hier:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    $accessnr = strtoupper(substr(md5(microtime()), 0, 6));
    $im = ImageCreateFromPNG('new.png');
    $txc = imagecolorallocate($im, 211, 192, 157);
    imagestring($im,5,11,6,$accessnr,$novar);   // schaduw ;-)
    imagestring($im,5,10,5,$accessnr,$txc);
    imagePNG($im,"accessnr.png");
    imagedestroy($im);
?>

[ Voor 20% gewijzigd door drm op 26-02-2003 00:45 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.