He beste tweakers,
Mijn vader wil graag een nieuwe pc kopen (hij is zijn Pentium2 300 zat
) en hij heeft 1000 euro uitgetrokken (geen beeldscherm, wel boxen, keyboard muis) !
Nu had mijn vader twee eisen --> ENORM stil en LEKKER snel. Begrijpelijk, dat willen we allemaal wel. Aangezien mijn vader niet wil gaan overclocken (
) zocht ik naar stille onderdelen, maar jammer genoeg zijn de bekende stille onderdelen erg duur (zoals een still Enermax Voeding) dus moeten we het eigenlijk van ervaring hebben
!
Ik had de volgende onderdelen in mijn hoofd die geluid maakten -->
CPU fan
PSU fan
Hard Disk
VGA fan
Chipset fan
Als CPU fan wou ik dan een Zalman 6000Cu nemen op een Thoroughbed B 1800+ ...
PSU weet ik dus ECHT niet, Enermax valt niet helemaal binnen de prijzen zeg maar. BTW, hoeveel decibel is niet hoorbaar ? (20 is stil toch ? en 30 ? ) We moeten er zeg maar naast kunnen slapen
...
Dan vraag ik me af welke HDD's stil zijn? De Maxtor Liquid Bearing schijven ? De WD schijven ... of toch een 120GXP van IBM ?
VGA fan was volgens mijn prima opgelost door een passieve kaart te nemen alleen wat is de snelste passieve kaart van het moment (wel AGP) --> Radeon 9000(Pro) of Geforce4 MX440 enzo (heb daar een Asus van gezien).
Chipset zou bijvoorbeeld een nForce2 kunnen zijn met passieve NB cooling (zo duur is een nForce2 bordje ook weer niet) ...
Al met al wou ik vragen of jullie me op gang konden helpen. Aangezien mijn vader zijn werk veel op de pc doet (veel administratie enzo) is stilte echt belangrijk ...
Hebben jullie nog opmerkingen of if het van: "neuh, laat maar
"
Thanx in advance !
Mijn vader wil graag een nieuwe pc kopen (hij is zijn Pentium2 300 zat
Nu had mijn vader twee eisen --> ENORM stil en LEKKER snel. Begrijpelijk, dat willen we allemaal wel. Aangezien mijn vader niet wil gaan overclocken (
Ik had de volgende onderdelen in mijn hoofd die geluid maakten -->
CPU fan
PSU fan
Hard Disk
VGA fan
Chipset fan
Als CPU fan wou ik dan een Zalman 6000Cu nemen op een Thoroughbed B 1800+ ...
PSU weet ik dus ECHT niet, Enermax valt niet helemaal binnen de prijzen zeg maar. BTW, hoeveel decibel is niet hoorbaar ? (20 is stil toch ? en 30 ? ) We moeten er zeg maar naast kunnen slapen
Dan vraag ik me af welke HDD's stil zijn? De Maxtor Liquid Bearing schijven ? De WD schijven ... of toch een 120GXP van IBM ?
VGA fan was volgens mijn prima opgelost door een passieve kaart te nemen alleen wat is de snelste passieve kaart van het moment (wel AGP) --> Radeon 9000(Pro) of Geforce4 MX440 enzo (heb daar een Asus van gezien).
Chipset zou bijvoorbeeld een nForce2 kunnen zijn met passieve NB cooling (zo duur is een nForce2 bordje ook weer niet) ...
Al met al wou ik vragen of jullie me op gang konden helpen. Aangezien mijn vader zijn werk veel op de pc doet (veel administratie enzo) is stilte echt belangrijk ...
Hebben jullie nog opmerkingen of if het van: "neuh, laat maar
Thanx in advance !
De meeste mensen deugen!