Gezocht: muziek uit "Thrust" (1986)

Pagina: 1
Acties:

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:49

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
OK... een beetje retro mischien, maar ik zoek dus de muziek uit het spel "Thrust". De game komt uit 1986, en was toen o.a. verkrijgbaar op de Commodore 64, Sinclair Spectrum, en BBC.

Voor een screenshot en download van het spel, voor o.a. Linux en Windows, zie hier.

Ik heb al op een emulatie-site de muziek van de C64 versie gedownload, in SID formaat. Met SidPlayer is dit af te spelen. 't klinkt echt... 1986. Dus toen heb ik het geprobeerd om te zetten naar midi, met Sid2Midi. Het resultaat klinkt dus voor geen meter! :(

Mijn vraag is dan ook - weet iemand waar ik deze muziek vandaan kan halen? Maakt niet uit van welke versie, C64, Amiga, BBC, Spectrum, ... Het liefst in midi formaat, of anders Mod. Of Wav. Of Mp3. Als het maar een beetje goed klinkt!

Verwijderd

offtopic:
Waarom wil je precies dat liedje, ik bedoel er is zat wat er op lijkt... en de kwaliteit zou nooit echt super zijn denk ik.... het is wel een deuntje wat in je kop bleef hangen ja ;)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik zit er al tijden aan te denken om van dit spel een nieuwe versie te maken - zelfde layout van de levels etc., maar met modernere gfx en sfx.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

Google search naar Thrust,xm,atari

Eerste hit. :+ Searchwonder dat ik ben...

edit:
ik was vergeten hoe tof al die oude atari geluidjes waren :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sabbi op 25-02-2003 16:57 ]

Verwijderd

Synthversie hebben? :) klinkt *iets* anders dan die C64 reutel, maar als je een remake wilt maken, kun je net zo goed de muziek updaten.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

Nee man, knallende 8-bit blokgolven, dat is wat je wil :)
Het xmmetje draait hier nu al sinds m'n vorige post hier, en hard ook.
Ik denk dat ik maar m'n mega-ST weer uit de kast trek.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Thanx Sabbi :) Ik had me rot gespeurd naar "Thrust", "mp3", "mod", "midi", "C64" etc etc... maar deze klinkt wel lekker :) De C64 SID versie klinkt ook wel grappig btw.

MrRudi: zeker weten ;) Waar kan ik de synth versie vandaan halen? En ik wil de muziek best updaten/aanpassen/veranderen.. alleen ben ik niet zo thuis in muziek. En ik wou 't toch herkenbaar laten op een of andere manier.

De Sinclair Spectrum versie klinkt ook wel stoer. Oh, fond memories.... :)

[ Voor 17% gewijzigd door lordsnow op 25-02-2003 18:56 ]

Verwijderd

lordsnow schreef op 25 February 2003 @ 18:54:
Thanx Sabbi :) Ik had me rot gespeurd naar "Thrust", "mp3", "mod", "midi", "C64" etc etc... maar deze klinkt wel lekker :) De C64 SID versie klinkt ook wel grappig btw.

MrRudi: zeker weten ;) Waar kan ik de synth versie vandaan halen? En ik wil de muziek best updaten/aanpassen/veranderen.. alleen ben ik niet zo thuis in muziek. En ik wou 't toch herkenbaar laten op een of andere manier.

De Sinclair Spectrum versie klinkt ook wel stoer. Oh, fond memories.... :)
Die kun je nergens vinden, maar ik wil er wel een versie van maken :)

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
MrRudi Als je een moderne, maar toch herkenbare, versie in elkaar kan knutselen, heel graag :) Wel moet het ietwat retro aandoen (origineel zacht op de achtergrond mee laten spelen, een paar pitchjes hoger? Ik zeg maar wat...)

[ Voor 66% gewijzigd door lordsnow op 08-03-2003 23:04 . Reden: *kick* en tekst aangepast ]

Pagina: 1