Toon posts:

Wel verbinding, maar geen internet op draadloos netwerk?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

[Draytek 2600WE(ADSL modem/AP)] ----- cat5 kabel ---->[realtek kaartje]-->pc1
| |
| └----- [Linksys WUSB11 Client ]--->pc2
|
└--------> [Linksys WUSB11 Client] ---> pc3

Nu is pc2 een WinMe peeceetje, maar af en toe veranderen de instellingen ongewenst. Nu ist alleen zo voor elkaar dat ie wel aanmeldt op het netwerk, maar geen internet verbinding heeft ! :?
Signal quality is 80 % continu, tis encrypted, bij ipconfig wordt netjes de gateway aangegeven (192.168.1.1) maar ik kan nie pingen! ;(
Netstat geeft nix, vanaf pc1 kan ik wel pingen naar gateway, maar nie naar pc2. pc2 heeft ip: 192.168.1.10
Uiteraard werkt IE nu ook nie, k kan ook nie op de config page van de Vigor kome, alleen vanaf pc1 en pc3.

Wat vergeet ik, of wat doe ik fout? _/-\o_

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Krijg je de IP ed via DHCP? Staat je Gateway, DNS sever goed? Is er een WINS sever op je netwerk (in je router bv) en staat die wel aan?

Je hebt het ook over encrypted. Ik heb geen USB maar PCMCIA van Linksys, en misschien zijn de instellingen het zelfde.

Onder "Advanced" tab van je NIC instellingen
:
Authentication Algorithm : Auto base on WEB
Channel: Standaard op 6, maar maakt verder niet uit
Encryption: 128 bit (dat gebruik ik in iedergeval)
Fragmentation Threshold: 2432 (niet veranderen!)
Maximum Listen Interval: 3
Network type: Infrastructure
Power Save Mode: Disable
Preamble Mode: Long Tx Preamble
RTS Threshold: 2432 (niet veranderen!)
SSID: DeNaamVanJeWI-FInetwerk
Transmit Rate: Fully Auto
WEP Passphrase: JeGeheimePasswordVoorJeWI-FInetwork

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp, maar alle instellingen stonden goed, alleen Linksys software geeft een prima ontvangst, maar pingen kon niet.

Nu was de router recentelijk verplaats, naderhand was gebleken dat deze nu precies achter een stalen balk in de muur stond |:( De router is nu verplaatst, en pingen is nu VEEL beter, 0 % verlies, rond de 11 ms. en ontvangst is nu rond de 90 % (Volges Linksys software)

dus, mijn advies :

Voor het verplaatsten of plaatsen van een wireless accespoint, ff nagaan of er nergens metaal in de muur zit, (metaal reflecteerd) want 9 van de 10 keer komt er dus nix van data over.
:+