Toon posts:

Navisysteem of PDA met TomTom ofzo...

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg over een tijd mijn nieuwe(lease-)auto en nu vraag ik me iets af...

Ik wil hierin graag een navigatiesysteem hebben, maar nu vraag ik me af: koop ik een "echt" navigatiesysteem of koop ik een PDA en daarbij TomTom ofzo... In het 2de geval ben ik goedkoper uit en heb ik er een PDA bij. Nu rijst dus de vraag, is zo'n Pda-navigatie net zo goed als een "echt" navi-systeem.
Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

lijkt me niet.. die echt navi schermen zijn veel groter als de gemiddelde pda lijkt me wel zo veilig tijdens het rijden

Verwijderd

Een PDA tot Navigatiesysteem maken is meestal gelijk aan een PDA-Navigatiekit extra kopen en deze in de auto monteren. Komt er dus op neer dat je qua veiligheid geen verschil uitmaakt.
Het scherm is idd vaak iets kleiner, maar das iets waar je zelf moet voor kiezen, wat het je waard is enzo.
Of het even goed werkt weet ik niet, heb er geen ervaring mee, maar ik denk echt dat de laatste systemen gewoon gelijkwaardig zijn.

Ik zou iig niet twijfelen en zou voor en PDA gaan, het verschil in prijs en wat je voor je geld dan in handen hebt maakt het voor mij heel makkelijk om te beslissen ;)

Verwijderd

De PDA-setjes werken prima, maar ze zijn onhandig.
Je moet iedere keer als je in de auto stapt het hele zooitje weer aansluiten op een primitieve manier met klitteband en zo'n cheap-ass PDAhoudertje die met een zuignap vastzit.
Als je denkt dat je zo'n PDA ook echt gaat gebruiken voor andere dingen is dat mischien een optie, maar anders kan je beter een 'echt' navigatiesysteem kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst ergens dat je het geluid van je PDA niet via de radio kan laten gaan, dat lijkt mij eigenlijk het enige nadeel, iemand hiervoor een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 22:24 ]

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
.. ik heb toevallig vandaag een IPAQ + TomTom + GSM ontvanger uitgeprobeerd in de auto.

Het ziet er inderdaad niet zo mooi uit (kabels, zuignap, stroom op de sigaretten aansteker), maar het werkt prima. Geluid gaat via de IPAQ zelf ('na 100 meter.. linksaf', etc). maar dat klinkt prima. GPS is snel en nauwkeurig. .. plus je hebt ook nog een IPAQ die je als organizer kan gebruiken.

Voordeel van zo'n PDA oplossing is dat je hem gewoon kan meenemen mocht je eens geen leasewagen meer hebben.. en goedkoper en ook nog een organiser. En over de 'cheap-ass houder en de kabels: valt wel mee. Ik denk zelfs dat je de GPS ontvanger + stroomdraad kan wegmoffellen in je handschoenenvakje. Dan zou je alleen houder op je dashboard hebben.

aan de andere kant, zo'n kewl geintegreerd scherm in je dashboard is natuurlijk ook stoer :)

edit: over wegmoffellen: kijk maar 'ns op http://www.pocketpc-club.nl, daar staan in het forum voorbeelden hoe je alles mooi kan wegwerken

[ Voor 10% gewijzigd door drogoul op 23-02-2003 22:54 ]

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen "mooie" houders te krijgen voor zo'n PDA? Met die zuignappen moet ik niet hebben nee... En dat wegwerken zal wel lukken(denk ik). Maar die stroomvoorziening, kan dat niet anders? Of sluit je een car-kit wel fatsoenlijk(dus niet op de aansteker) aan?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

Arfman

Drome!

Ok, het definitieve antwoord: :P

-koop een iPaq (3950 ofzo)
-koop TomTom Navigator, werkt prima, kabels netjes wegwerken moet ook wel lukken

OF

-koop een iPaq (3950 ofzo)
-koop NavMan 3400 navigatiesysteem. Dit is iPaq houder + GPS antenne + CF card expansion ineen. Nadeel van dit systeem is dat veel mensen de TomTom software fijner vinden werken (including me), vindt beter de weg, vriendelijkere, beter te verstane stem, etc.

Ook is het mogelijk om de TomTom software te gebruiken icm. een NavMan3000 of NavMan2400 slede. Dit wordt dan alleen erg duur (TomTom + Navman kopen), of illegaal (via andere wegen de TomTom software + kaarten bemachtigen). Dit laaste is echter af te raden :)

Tip: kijk eens op www.pocketpc-club.nl en hun forum, staan veel tips en FAQs.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Of zoek even rond. 3 topics welgeteld

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.