Toon posts:

philips tv geeft witte lijn onderin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder in mn philips tv (brilliance 100hz) een witte lijn lopen, geen flauw idee hoe ie er inkomt.

ff gestest alle kabels los van inputs en outputs, speakers los gehaald (zijn detachable) maar de lijn blijft.

Het is een horizontale lijn over de onderkant van het scherm paar pixels hoog,
zodra er iets op het beeld getoont wordt behalve als het zwart is , heb je een witte lijn onderin, soms ook een halve of kwart witte lijn afhankelijk van waar het beeld zwart is of niet.

ik heb alle settings al geprobeerd en het boekje er al op nageslagen maar kon niks vinden.

Het vreemde is dat het pas na iets van 3 a 4 minuten komt nadat de tv aangezet wordt.

Kabels behalve de stroomvoorziening zijn er uit dus het is ook niet iets wat uit de bron komt,
gezien iedere bron hetzelfde probleem gaf. En nu zelfs bij de sneew (ruis) ook gewoon een witte lijn blijft staan.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 22:16 ]

Verwijderd

Je bedoelt een matchline?
En heb je dit ook op de scart ingang?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja een matchline,
ja ik heb het ook op scart ingangen, zoals ik al zei het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan het input signaal, maar binnen de tv zelf.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23

JWO

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 23:55:
Ja een matchline,
ja ik heb het ook op scart ingangen, zoals ik al zei het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan het input signaal, maar binnen de tv zelf.
dan is het dus niet je tuner..

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:29

markvt

Peppi Cola

ik heb dit ook weleens bij mijn tv alleen niet altijd., ik houd deze draad in de gaten voor oplossingen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet ie het sinds kort dus continue, en nee de tuner verwacht ik niet,
ook op de scart kanalen en front svhs heb ik het.

Verwijderd

Wat is het exacte type nummer?
Denk dat probleem zich in de 100hz print zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding en tv geven allebei maar 1 duidelijk type nummer: 25ML8966/00B kan dat ?

Verwijderd

Ja dat klopt , deze heb ik trouwen ook maar dan zonder 100hz print erin.
Volgens mij kan je deze er gewoon uithalen om te kijken of je probleem dan weg is.
Als ik het me goed herinner zit hij als je de kast open maak aan de linker in het midden en staat er bij 100hz.
Weet dus niet zeker of je dan nog beeld hebt of dat je nog iets in het service menu moet veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit is wel een 100hz model, en dat is eigenlijk iets wat ik er nou juist aan op prijs stel,
is dat risicovrij dat verwijderen ?

Verwijderd

Toch nog even een vraag tussendoor , heb je toevallig een draadloze dect telefoon in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
aan andere kant van het huis hebben we een dect, maar dat is toch zeker ong. 20 meter verderop, die heb ik hier nooit.
Wel een gsm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 00:41 ]

Verwijderd

Heb dit dus gehad en wat bleek dat als ik de transformator omdraaide van de dect basis station de streep weg was, het stoor signaal ging dus over het lichtnet naar mijn tv die 6 meter verder op stond.
Het is in ieder geval het proberen waard.

Verwijderd

Herstel :afbuigspoel is toch verschillend dus klopt mijn verhaal niet en heb je dus een ander chassis als ik heb.
Waarschijnlijk zit het probleem in de verticale afbuiging de TDA3654Q en bijbehorende elco.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Staat het hele beeld niet te hoog ingestelt, dat je gewoon de rand van het beeld signaal ziet.
Dit kan je verzetten in het service menu.

PGEQRZEM

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem alleen boven in beeld.
Had er ook een topic over, staan misschien wat oplossingen in voor je.

[rml][ TV] Lichte streepje boven in beeld[/rml]

Secret code KTV Philips (voor de liefhebbers)

Bij mij heeft het niet geholpen omdat ik niet in het service menu kan komen, heb geen i toets en zender info toets werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommel op 25-02-2003 21:07 ]

Verwijderd

Dat is het probleem verschuiven naar later omdat er waarschijnlijk een elco rot is en er een grote kans is dat als je het beeld vergroot of verschuift de ondertiteling wegvalt.
Je moet gewoon even s'nachts kijken of je een testbeeld vind en kijken of er ruimte over is van onder ja of te nee.
Bij de meeste oudere tv's is dit gewoon met een potmetertje afteregelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
service menu kom ik niet in iig, die code lijkt bij mij niet te werken, verder nog opties ?
Pagina: 1