[mrtg] netwerkkaart 1 - kaart 2 = verbruik server

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Mijn server heeft 2 netwerkkaarten. kaart 1 zit op internet kaart 2 gaat naar mijn workstation.

Als ik met mrtg een grafiekje plot van kaart 1 dan representeerd dat de totale bandbreedte.
Als ik met mrtg een grafiekje plot van kaart 2 dan representeerd dat de bandbreedte die ik verbruik met mijn workstation.

Het bandbreedte verbruik van de server is dus het totaal - het bandbreedte verbruik van mijn workstation.

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe krijg ik voorelkaar dat mrtg een grafiek maakt van het bandbreedte dat mijn server genereerd.

...

Verwijderd

Mrtg heeft die funtie niet aan boord, Kun je beter met iptables of Ipchains proberen of je daar het dataverkeer van je server-alleen kunt monitoren, en dat met mrtg uitlezen.
Suc6

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

dan moet je denk ik toch gebruik maken van RRDTOOL. dan kan je met CDEF en allerlei berekeningen op loslaten :) dus ook het van elkaar afhalen van traffic. is vrij makkelijk te doen als ik je probleem zo lees

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
mrtg kan aftrekken in de Target, zie de documentatie.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan