Toon posts:

Moederboard heet! [GA-7VAX]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nuu een paar dagen een GA-7VAX met een XP2000+.
Met kast open geeft de bios aan dat mijn processor 38 graden is en mijn moederbord 42 graden.
Doe ik hem dicht.. (moet nog een sysfan voor de airflow uit een ia inkomen..)
is de cpu :40
en de mobo: 44

Oftewel: De mobo is constant warmer dan de processor...

Kan dit kwaad? Is dit te warm???

(In de faq staat trouwens niks over mobo temperaturen en met zoeken is er ook weinig te vinden.)

Verwijderd

Erg raar zeg, als de kast namelijk 44 graden is dan moet de processor dat ook zijn, want de cpu cooler voerd daar de lucht vanaf aan. Ik zou is even met je hand voelen in de kast of hij echt zo warm is.

EDIT: Gaat het hier eigenlijk om de kast temp, of echt de chipset (die heeft vaak niet eens een sensor)?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:53 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Die "mobo" temp staat voor de northbridge, is zeker een klein heatsinkje zonder fan?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-idea.net/picture/gigabyte/7vax.jpg

Ik vind dat "kleine" heatsinkje nogal meevallen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hij is toch klein? :P

Maar er zit wel fan op. Werkt dat ding eigenlijk wel bij jou?

Verwijderd

Jupiler schreef op 23 February 2003 @ 21:56:
Hij is toch klein? :P

Maar er zit wel fan op. Werkt dat ding eigenlijk wel bij jou?
Ja lol :P Draait ie eigenlijk wel :?

Verwijderd

Topicstarter
jah... :D
Doh...
Ik post hier niet zonder zelf uit te zoeken wat het probleem is.. :P
oh...
Ik heb trouwens een Arctic Slim Silent TC (voor XP2900+) op mijn 2000+.. Dus dat coolt goed.. :P
Maareuh.. die CPU cooler zuigt lucht uit de kast naar het coolblok ende lucht stroomt dan natuurlijk over het mobo...
Maar toch viond ik mij mobo warm... :/
Maar kan het kwaad???

Net trouwens ff ut2003 gespeeld en stressed is mijn pc mobo:50 graden cpu: 48 graden...

Gek he??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:30:
jah... :D
Doh...
Ik post hier niet zonder zelf uit te zoeken wat het probleem is.. :P
oh...
Ik heb trouwens een Arctic Slim Silent TC (voor XP2900+) op mijn 2000+.. Dus dat coolt goed.. :P
Maareuh.. die CPU cooler zuigt lucht uit de kast naar het coolblok ende lucht stroomt dan natuurlijk over het mobo...
Maar toch viond ik mij mobo warm... :/
Maar kan het kwaad???

Net trouwens ff ut2003 gespeeld en stressed is mijn pc mobo:50 graden cpu: 48 graden...

Gek he??
Heb je met je hand al zelf gevoeld of je mobo idd die temp heeft; anders zit je je hier druk te maken over een kapot temp sensortje :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik op mijn mobo voelen dan????
Ik weet wel dat mijn cpu niet warm aanvoel (koelblok dan)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het kleine heatsinkje onder de fan op je northbridge..

Het is 7VAXP trouwens :P

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 23-02-2003 22:37 ]

Verwijderd

ik heb hier het zelfde mobo alleen een xp 1700 en ik heb ook van die hoge temps 8)7

Verwijderd

Topicstarter
hmm...moet ik hem eerst hgelemaal uitzetten, openmaken, eraf halen voelen, en dan voel ik hem is ie ondertussen weer helemaal afgekoeld tot kamertemperatuur.. :?

Maarjah... ga het ff proberen... :D

Verwijderd

ik heb die koeler van die chip eraf gegooid maakte veel lawaai en de temp is niks veranderd

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
hier is het nog leuker, mobo 46 graden, cpu 42.
abit at7max2

maar waar maar je je eigenlijk druk om? het draait toch allemaal stabiel?
gewoon zo laten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
het draait wel stabiel, maar ik wil zo niet op een lan-party minder stabioel zitten omdat het daar warmer is dan op mijn kamer.. :D
En ook is het nu nog koud/normaal en in de zomewr word het warm/heet... En dan wil ik nog steeds kunnen computeren...

Verwijderd

Topicstarter
ohh...
hij voelt lkekker warm aan.. :D
Ik verbrand mijn vingers niet maar ik denk dat het zon 40/45 graden was....

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou gewoon een andere heatsink op je NB zetten, zoals deze Zalman:

Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/nb32-j.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ach.. hij hoeft niet supercool te zijn, maar ik wil eigenlijk gewoon weten welke temp. het moederbord max kan hebben,.. :D

Verwijderd

Ik heb ook een Gigabyte 7VAX. Btw, je hebt een 7VAXP en een 7VAX. De een is met raid de ander zonder. Die hij heeft en die ik heb, KT400 versie zonder Raid. Maar goed, ik zal even wat leuks vertellen of dat cheapie prul koelertje wat erop zit. Het ziet er prachtig uit, Gigabyte kan goeie moederborden maken, maar Koelers :P

Het Koelertje gaat naar 4 /5 maanden in veel gevallen stuk. Het rateld eerst, en dan wordt het impotent, draait niet echt meer. En dan denk je, HELP! Niets te vrezen, Zalman heeft een heel mooi Northbridge Headsinkje ontworpen, wat je er simpelweg op zet, krijgt er allemaal dingen bij, vast maak clipjes en koelpasta, voor ongeveer 5 euro. Dat heb ik ook gedaan, zorgen voor een goeie airoflow, en ik ging van 55°C naar 36°C.

Je kan het mobo ook terug brengen en dan krijg je een nieuw mobo met weer zo'n brak Koelertje, of je kiest voor een Zalman NB32-J.

http://www.tweakers.net/pricewatch/28325

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...
Daar heb ik wat aan.. :P
Ik zie net dat mijn lokale pc-boerke er ook een heeft, dus dat scheelt weer verzend kosten.. (bah, moet ik moergen weer fietsen.. :D)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:10 . Reden: typo ]

Verwijderd

Toen ik mijn post begon te schrijven waren anderen mij voor, maar ja. Ik hoop dat het ook daadwerkelijk zin gaat hebbe :) Niet dat er morgen: "Mijn Zalman is heet! [GA-7VAX]" :P

Verwijderd

Topicstarter
haha.. neej.. zal wel overmorgen worden.. (of ik moet morgen vroeg mijn bed uit.. :D)
Morgen middag hebt ik lan-party...

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09-2025
ik heb een ga-7vaxp kan ik daar ook zoder problemen die zalman opzetten of wordt deze warmer (te warm) Door raid en andere xtra zooi

Verwijderd

Neu, Raid (promise chip) zit naast je Bios, die heeft niks met de Chipset te doen. Maar ik zou het je aanraden die zalman, verschil tussen die twee mobo's is in warmte niets. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 23:36 ]

Pagina: 1