Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM][MP3] The J-BoX

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39
- JaltaH's MP3 Player: The J-BoX -

Zo'n half jaar geleden kwam ik een lege kast tegen waar ooit een DLT tapedrive inzat, en blijkbaar hebben ze er bij Digital rekening mee gehouden dat er precies een pentium moederbord in past... :)
Eens proberen of er een MP3 speler van gemaakt kan worden...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaltah/cm/j-box/case.gif

Na enig boor- en slijpwerk bleek alles wat ik nodig had er wel in te passen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside05.jpg

De voeding is uit z'n behuizing gehaald en op een stukje lexan geplaatst.
Alle kabels zijn ingekort en voorzien van dat geweldige cablemesh-spul.
De draadjes voor de voeding naar het mobo zitten aan de onderkant, dat scheelt een hoop ruimte in de kast, iets waar ik zuinig mee moet zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside08.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside10.jpg

Check m'n windowed harddisk! 8)
Dit zou eerst de enige harddisk zijn, aangezien hij maar 120MB groot is staat hier alleen DOS op en de rest van de MP3 software.
De MP3's zelf zouden via een netwerkkaart van m'n server afgespeeld worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside13.jpg

Maar na het laden van de netwerkdrivers, infrarood drivers, MPXF (de frontend voor MPXPlay) en MPXPlay zelf was er nogal weinig geheugen vrij voor de MP3tjes... vele crashes later besloot ik maar een andere harddisk te gebruiken.
Een 6GB laptop harddisk was het slachtoffer geworden, maar omdat m'n harddisk-met-een-raampje zo cool was gingen ze er allebei maar in...

Op de plaats waar eerst de SCSI poorten zaten voor de tapedrive, zit nu een aluminium backplate voor de video, netwerk en geluidkaart.
Hoewel de netwerkkaart niet meer gebruikt wordt om de MP3's af te spelen, zit hij er nog in om via een scriptje bij het opstarten nieuwe MP3's van de server af te halen en op de laptop harddisk te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside16.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_inside20.jpg

Ik maak gebruik van de DOS player MPXPlay, hier zit al enige LCD ondersteuning in maar die is vrij beperkt. Om bv. ook playlists te kunnen maken, nummers opzoeken en van die mooie 'analyser bars' te krijgen wordt eerst MPXF geladen.

De bovenkant van de kast is met de decoupeerzaag bewerkt. Daarna goed in de primer gezet, en enkele lagen Motip verf eroverheen gespoten.
Onder het stuk lexan van de bovenkant zitten 6 ultrabright led's die alle kanten op schijnen in de kast. Nog 2 andere led's zitten achter een reepje plexiglas dat in de voorkant verwekt is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside03.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside10.jpg

En als alles in elkaar gezet wordt ziet het er ongeveer zo uit !

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_final02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_final04.jpg

Het volgende spul heb ik in dat kastje kunnen krijgen:

- Processor: Pentium 200 MMX
- Mainboard: Asus P55TVP4
- Memory: 32 MB DIMM
- Harddisks: Seagate 120 MB & Toshiba 6GB 2.5"
- Video: S3 Trio-64 4MB PCI
- Sound: ESS AudioDrive 1869F ISA
- Network: 3Com Etherlink III 10Mbit ISA
- PSU: 200W AT

- InfraRed: Controller based on LIRC schematics
- LCD: PowerTip 20x4 character
- Lights: 8 11.000mcd green led's

Voor nog 27 andere foto's, check www.jaltahnet.com.

Ik ga nu even genieten van 60 uur muziek... :)

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

Nice work man! Die paintjob en het zaagwerk zien er goed uit! Zo komt die windowed HD goed tot z'n recht :P

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

iMars

Full time prutser

SWEET!!!! _/-\o_

Modbreak: Sweet is ie zeker, maar je moet toch echt wat beter reageren hoor: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 86% gewijzigd door m-m op 23-02-2003 21:52 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
echt mooi werk, complimenten, heb zelf al heel lang de onderdelen klaarliggen maar het komt er nooit van. Maar ga volgende week iig een mp3pc bouwen met alleen mpxplay maar wel moet toetsenbord, en gewoon scherm

Verwijderd

Koele mod man :9~, knap dat je dat er allemaal ingefrot krijgt.

Moet ook nog zoiets bouwen maar dan wordt et meteen mijn divX masjien

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:49 ]

Verwijderd

lijkt me echt een toffe bak

had je er nog een iets sneller proc in en wat meer ram kon je em eigenlijk ook nog eens als DivX bak gebruiken, lijkt me echt te gek dan

Heb je er een afstandsbediening ook bij?

• JaltaH
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:53:
Heb je er een afstandsbediening ook bij?
Yep, die van m'n dvd speler. Er gebeuren rare dingen als beide apparaten aanstaan :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

WOW, dat ziet er HEEL erg netjes uit. Goede uitleg ook van wat er gebeurd is en hoe! Dit mag ik wel!! Ik kan eigenlijk alleen maar :9~'en van zo'n resultaat!

Als iedereen het zo zou laten zien en zo uitvoeren zou er hier heel wat meer te _/-\o_ zijn

[ Voor 27% gewijzigd door vehpol op 23-02-2003 22:02 ]

Ceci n'est pas une signature!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Netjes hoor... Ik zou alleen zo snel mogelijk een andere geluidskaart regelen, want voor zover ik weet ruischen die ESS kaarten nogal. Zonde om dan naar een matig geluid te moeten luisteren

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jezus mina, die is gaaf!! ik ben nu ook met een project bezig, maar het zit nog niet echt mee, maar de mijne komt in een videorecorder :p
vooral de combi van dat deksel, licht en hardeschijf is erg gaaf!!

Verwijderd

Nominatie mooiste mod 2003! _/-\o_ _/-\o_

sorry mod, meer woorden heb ik hier niet voor!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Netjes, zeer veel aandacht aan geschonken, en heeel mooi afgewerkt, mijn complimenten. _/-\o_

Maar even een vraagje mbt je windowed HD, hoe heb je dit gedaan :? ? Met de "stomige badkamer-truuk" of op een andere manier?

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Felyrion
  • Laatst online: 22:03

Felyrion

goodgoan!

heel erg mooi afgewerkt :9~ heel compleet... mooi windowtje, window in hd, displaytje erop, een perfect mp3 bakje :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Window is zeer mooi afgewerkt moet ik zeggen. Stoort die voeding zo niet, zonder afscherming?

• -Skyhawk-
  • Niet online
Echt mooi, kun je het niet opsturen voor massaproductie :P

BTW, helaas je muziek keuze vernedered je mod ;)

• enriqueeeee
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

wat zijn de maten van je kastje ?

verder mooi werk dat groen is echt mooi :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• ntsx
  • Laatst online: 07-02-2024
supermooi... maar ik vind hem eigenlijk wel wat weghebben van een xbox ofso... was dat ook je bedoeling?

too fly for a white guy

• Robino
  • Laatst online: 20:21
Het is een leuk kastje geworden zo, ziet er netjes verzorgd uit :) En handig dat je alleen een DOS programma gebruikt, die tevens ook nog in staat is om je LCD aan te sturen. Ideaal voor dit soort doeleinden lijkt mij :)
Mijn complimenten voor je kastje :Y)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vet stoer gemaakt, zo klein en dan er toch nog iets moois van maken 8)

Hoeveel mp3's heb je der ongeveer in zitten?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Leuk mod; mag ik vragen waarom je voor DOS en niet voor een Linux variant hebt gekozen? verder:
Maar na het laden van de netwerkdrivers, infrarood drivers, MPXF (de frontend voor MPXPlay) en MPXPlay zelf was er nogal weinig geheugen vrij voor de MP3tjes... vele crashes later besloot ik maar een andere harddisk te gebruiken.
Je hebt weinig geheugen en besluit een andere HDD te gaan halen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zoiets ga ik binnenkort ook maken, alleen ik heb een beetje te weinig verstand van al die proggels enzo voor IR en de display enzo.. :z

Maar nog iets, de 6 cm fan in mn versterker pas zichzelf aan aan het omgevingsgeluid, maar hoor je deze 12cm niet verschrikkelijk ??

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Spider.007 schreef op 23 February 2003 @ 23:14:
Hij zegt toch duidelijk dat er weinig geheugen is voor mp3tjes, dus lijkt het me nogal wiedes dat ie hd-space bedoelt :P

Vette bak verder trouwens; dat had ik ook maar moeten doen met mijn ouwe comp.. Als je nieuwe mp3 erop wil, hoe doe je dat dan? Schijfje eruit, in eigen comp, en uppen? Of wireless ofzow :P ?

Verwijderd

via het netwerk. Hij heeft een Nic erin zetten. Kijk maar in zijn openingspost

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zeer mooie mod _/-\o_ .. vooral die window bovenin en die opengewerkte harddrive is :9~

Ik krijg binnenkort ook weer een oud pc-tje en zit er aan te denken om ook een mp3 bak te gaan bouwen.. alleen nog ff een creatief idee hebben :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
super vet gemaakt.

ooit wil ik ook een HD modden.

lijkt mij gewoon ultiem.

verder vind ik jou mod zeer mooi afgewerkt.

Verwijderd

heel erg netjes gedaan ziet er mooi strak uit zeker als je kijkt naar de randjes van je windows toppy _/-\o_

• zwahiel
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ben ook al een hele poos bezig met een mp3box, maar 't project ligt nu een beetje erg stil, geen tijd en even geen zin.

Ook in DOS met MPXF en MPXplayer

maar ik vind deze wel mooi gedaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door zwahiel op 24-02-2003 00:11 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hmm, als het meezit, werkt mijn mp3 bak ook nog vanavond, ga denk bikkelen, dus heb de tijd. ben DOS n00b, dus dat heb ik niet echt mee, maar heb alvast een hoop gedaan, en dezelfde programmatjes gedownload. dus we zullen zien (pics komen er dan ook wel :D )

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 13:51

Binno

. .. ... ....

kastje is zeer mooi geworden.... cker 10 x mooier dan het design van de dlt tapedrive

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

• JaltaH
Bedankt voor alle reacties ! :)
Thunderman_303 schreef op 23 februari 2003 @ 22:32:
Netjes, zeer veel aandacht aan geschonken, en heeel mooi afgewerkt, mijn complimenten. _/-\o_

Maar even een vraagje mbt je windowed HD, hoe heb je dit gedaan :? ? Met de "stomige badkamer-truuk" of op een andere manier?
Aangezien het een zeer oude harddisk is heb ik niet echt veel voorzorgsmaatregelen genomen... heb gewoon de bovenkant eraf geschroefd, meteen de harddisk in een tupperware doosje, daarna met de dremel een gat in de bovenkant en een half cd doosje erop zitten lijmen. Dat plastic is niet echt stevig, maar als de harddisk achter plexiglas zit dan kom je er toch niet aan.
insan1ty schreef op 23 February 2003 @ 22:37:
Window is zeer mooi afgewerkt moet ik zeggen. Stoort die voeding zo niet, zonder afscherming?
Dat had ik ook verwacht, maar blijkbaar valt het best mee. M'n geluidskaart ruist niet, en als ik een monitor aansluit is het beeld gewoon stabiel.
enriqueeeee schreef op 23 February 2003 @ 22:43:
wat zijn de maten van je kastje ?

verder mooi werk dat groen is echt mooi :)
Ongeveer 30x20x10 cm... de oppervlakte is iets groter dan een A4-tje.
GGS_VR6 schreef op 23 February 2003 @ 23:10:
Vet stoer gemaakt, zo klein en dan er toch nog iets moois van maken 8)

Hoeveel mp3's heb je der ongeveer in zitten?
Ik dacht iets van 600. De helft van de 6Gb harddisk is nu in gebruik.
Spider.007 schreef op 23 February 2003 @ 23:14:
Leuk mod; mag ik vragen waarom je voor DOS en niet voor een Linux variant hebt gekozen? verder:

[...]

Ik heb weinig ervaring met Linux, DOS was geen probleem.
En ik had te weinig base memory, die eerste 640K dus. Bij het laden van alle drivers was er te weinig over. Nu draait alles zonder de netwerkdrivers wat wel goed werkt, ik gebruik alleen de netwerkkaart nog om nieuwe MP3's van m'n server af te halen.
Hydraulik-Phunk schreef op 23 februari 2003 @ 23:26:
Zoiets ga ik binnenkort ook maken, alleen ik heb een beetje te weinig verstand van al die proggels enzo voor IR en de display enzo.. :z

Maar nog iets, de 6 cm fan in mn versterker pas zichzelf aan aan het omgevingsgeluid, maar hoor je deze 12cm niet verschrikkelijk ??
Hij draait op 7v, dan valt het geluid best mee. En de muziek overstemt het al vrij snel.
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 23:28:
[...]

Hij zegt toch duidelijk dat er weinig geheugen is voor mp3tjes, dus lijkt het me nogal wiedes dat ie hd-space bedoelt :P

Vette bak verder trouwens; dat had ik ook maar moeten doen met mijn ouwe comp.. Als je nieuwe mp3 erop wil, hoe doe je dat dan? Schijfje eruit, in eigen comp, en uppen? Of wireless ofzow :P ?
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 23:31:
via het netwerk. Hij heeft een Nic erin zetten. Kijk maar in zijn openingspost
Inderdaad via het netwerk... Als ik bij het opstarten op een bepaald moment mijn afstandbediening gebruik slaat hij het MP3 afspeel gedoe over en begint de netwerkdrivers te laden. Via een batchfile worden dan alle nieuwe MP3's en playlists gekopieerd.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Zeer mooie mod _/-\o_ !

Kan je die batchfiles die je gebruikt om nieuwe mp3's te laden hier ergens neerplanten?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• JaltaH
Oh, stelt eigenlijk niets voor...
Ik zet alle nieuwe mp3's in een directory op de server, en de mp3 speler kopieert alles wat in die directory staat lokaal.
Dus het is iets van:
code:
1
2
<netwerk drivers laden>
copy server\newmp3\*.* d:\mp3

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Echt mooi gedaan, en ook mooi met de software gedaan :)
vraagje: hoe heb je die Laptop HDD op een IDE interface aangesloten? deed je ook mee met die IA van verloopstukjes, of kan je me aan een winkel helpen die ze heeft?

Gregor van Egdom Krekr

• JaltaH
Veel spullen heb ik bij Display Electronics in Utrecht gehaald.
Naast die 2.5" harddisk converter komt ook het LCD schermpje en de cablemesh daar vandaan.

Het is goedkoper om te wachten op een IA en daar wat te bestellen, maar als je ongeduldig bent... :)

[ Voor 5% gewijzigd door JaltaH op 24-02-2003 23:05 ]

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
jaja beste tweakers... dit is de shit :) zown mp3speler wil iedereen tog op zn kamertje hebben staan.. Ik vind em echt supergeil! prachtig ook dat je zelfs de kast (omhulsel) nog zo mooi hebt gemod.

(Y)(Y)(Y) zeer goed gedaan. MAAR! hoe heb jij die 2,5" schijf in je kasje gekregen (van ide naar laptopkleinetc dan heh?)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je hebt mail ;) met paar vraagjes over de software enzo, ik kwam er niet helemaal uit.

de mijne: plaatje. komt in een videorecorder :D

• mr_petit
  • Laatst online: 20:48

mr_petit

opperprutser

OMG wat een geweldige mod _/-\o_ _/-\o_
(idd top nominee voor beste mod 2003)

Toch 1 aanmerking:

Als ik deze foto bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah//cm/j-box/_final06.jpg

lijkt het erop dat het netsnoer niet d.m.v. een doorvoertule/trekontlasting is gemonteerd.
Het zou toch wel erg zonde zijn als het snoer doorslijt en zo dit geweldige apparaat opblaast :|
Of heb je dit al veranderd?

Paintjob ziet er ook erg goed uit (zeker wel een pokkewerk geweest ;) )

edit:
hoe heb je trouwens die melding van j-box op je reciever gekregen?
kan je dat instellen of heb je die ook lopen modden?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 25-02-2003 00:17 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• DaMayan
  • Laatst online: 29-10 15:23
Hoe stuur dat ding eigenlijk aan? Gaat dat goed met een afstandsbediening of heb je ook knopjes bij die lcd zitten?
Wel heel mooi gedaan btw. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door DaMayan op 25-02-2003 03:01 ]

• JaltaH
SmauG schreef op 24 February 2003 @ 23:24:
...
MAAR! hoe heb jij die 2,5" schijf in je kasje gekregen (van ide naar laptopkleinetc dan heh?)
Daar zijn van die converters voor te krijgen, een klein printplaatje die je op de laptop disk plugt en aan de andere kant hang je er een ide kabel aan. Dan werkt ie precies hetzelfde als een normale ide schijf.
mr_petit schreef op 25 februari 2003 @ 00:14:
...lijkt het erop dat het netsnoer niet d.m.v. een doorvoertule/trekontlasting is gemonteerd.
Het zou toch wel erg zonde zijn als het snoer doorslijt en zo dit geweldige apparaat opblaast :|
Of heb je dit al veranderd?

Paintjob ziet er ook erg goed uit (zeker wel een pokkewerk geweest ;) )

edit:
hoe heb je trouwens die melding van j-box op je reciever gekregen?
kan je dat instellen of heb je die ook lopen modden?
Het snoer zit van binnen goed vast, volgens mij zou je de hele kast ermee kunnen optillen... maar inderdaad loopt ie gewoon door een gat in het metaal, hoewel alle scherpe randjes wel zijn weggehaald met de vijl.

En bedoel je de text op het lcd scherm ?
Dat komt van 'lcdprint' (even zoeken met google), in een van de eerste regels in autoexec.bat wordt deze geladen zodat je tijdens het opstarten niet naar een leeg schermpje zit te kijken.

DaMayan, de enige knop die erop zit is om hem aan te zetten. :)
Voor de rest wordt alles gedaan met een afstandsbediening. Een zelf gemaakte IR receiver en de dos versie van LIRC zorgen ervoor dat je een compleet keyboard kan emuleren.
Ik kan trouwens nog wel een keyboard aansluiten mocht het nodig zijn...

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

aKra

Intentionally left blank.

Ik moet zeggen toen ik de topic zag dat ik dacht, vet, iemand heeft een eigen portable MP3 player gemaakt, maar deze komt wel in de buurt, gewoon 'n rol van 5Km lang aan stroomdraad 8)7

Maar ik vind hem heel erg mooi afgewerkt :9~

En die HDD-mod is ook wel grappig :D

Intentionally left blank.

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

JaltaH schreef op 24 februari 2003 @ 23:00:
Het is goedkoper om te wachten op een IA en daar wat te bestellen, maar als je ongeduldig bent... :)
Natuurlijk, maar dan moet er wel een IA zijn ;)

Gregor van Egdom Krekr

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
:) VETTE MOD!!! :) Knap werk, ik zou zoiets nooit voorelkaar krijgen.

Verwijderd

LOL laat ik nu nou net zon kastje vinden opmijn stage, van een Compac DLT is het spiegel beeld van de jouwe. Het idee had ik ook al maar vond vandaag pas deze post. Sorry maar ik ga dan maar COPY CAT spelen. Heb je nog eventuele tips of opstakels die je bent tegen gekomen.

By The Way waar heb je jou frontje gelaten? ziet er vet uit zomaar mijn gat is 2x 5,25

Verwijderd

Dit is echt een van de mooiste MP3-bak-mods die ik ooit gezien heb...
zit er btw nou wel of geen voeding in?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:24:
Dit is echt een van de mooiste MP3-bak-mods die ik ooit gezien heb...
zit er btw nou wel of geen voeding in?
wel, maar zonder de behuizing.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

heel mooi, maar wat ik me afvroegm hoe zit het met de temps? worden die niet joekels hoog? verder jamer dat er niet meer van dit doort projeceten zijn !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Damn net spul hoor hee, alleen jammer dat de specs te slecht zijn voor Divx-Xvid bak maargoed... ik vind het iig een van de mooiste mods van het moment hier. Echt zeer klasse.
Die windows harddisk is echt om verliefd op te worden, die wil ik ook!!! :'( :P

Ik ben persoonlijk iemand die op blauwe ccfls geilt maargoed, groen kan er zeker goed mee door :)

Verwijderd

Mooie case keuze en goeie afwerking.
Het idee is goed (kwalitatief) uitgewerkt, dit zie ik hellaas maar zelden op GoT.

Paint + zaagwerk is goed gedaan, alleen 2 minpunten

1) Die netsnoer moet je eigelijk een EURO 220v Connector op maken(een kleine 220v connector zonder aarde, zie je veel bij radio's enzo).

2) Achterkant ook painten(is wel zo mooi).

Deze case heeft een :9~ gehalte van 8 punten(8 op 10).

Eerste indruk: Zeer goed
Afwerking: Goed tot Zeer goed
Idee: Goed

Verwijderd

ik heb effe mijn mijn kast zitten meten en er past een gigabyte p4 mobotje in agp4x lan en sound onboard daar ga ik maar eens mijn p41,6 in stoppen. Jah jah het idee van de Shuttle wil alleen mijn CPU koeling verplaatsen moet alleen nog effe uitzoeken hoe(pics komen er aan)

• JaltaH
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 17:01:
LOL laat ik nu nou net zon kastje vinden opmijn stage, van een Compac DLT is het spiegel beeld van de jouwe. Het idee had ik ook al maar vond vandaag pas deze post. Sorry maar ik ga dan maar COPY CAT spelen. Heb je nog eventuele tips of opstakels die je bent tegen gekomen.

By The Way waar heb je jou frontje gelaten? ziet er vet uit zomaar mijn gat is 2x 5,25
Dat is nog steeds hetzelfde frontje... :) Alleen nu met 2x 5,25" afdekplaatjes er ingelijmd en plamuur om de gaten dicht te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside02.jpg

Met een aantal keer schuren en opnieuw plamuren krijg je een behoorlijk glad resultaat.

Maar jouw kastje is in spiegelbeeld ? Dan zou je best wel wat problemen kunnen krijgen ja... Bij mij konden de 3 kaarten (2x isa en 1x pci) naast elkaar staan zonder slots ertussen, waardoor ze precies voor het gat van de scsi poorten kwamen te zitten.
Ik heb een hoop externe Compaq & Dell DLT drives gezien waar dus de fan op het 'verkeerde' plek zat.
Maar een dremel zou het een en ander wel op kunnen lossen. ;)

Droupsnoet, de temps vallen reuze mee, als hij 3 uur aanstaat is de lucht nog gewoon koel. De fan aan de achterkant is groot genoeg om (op 7v) alle warme lucht af te voeren.

• JaltaH
...nevermind, dubbelpost.

[ Voor 98% gewijzigd door JaltaH op 25-02-2003 20:08 ]

Verwijderd

Erg mooie mod _/-\o_

Ik vraag me alleen af hoelang die hd meegaat.
Ben niet zo kapot van windowed hd's. Ziet wel kicks uit :P

Verwijderd

JaltaH schreef op 25 February 2003 @ 20:05:
[...]

Dat is nog steeds hetzelfde frontje... :) Alleen nu met 2x 5,25" afdekplaatjes er ingelijmd en plamuur om de gaten dicht te maken.

PLAATJE
PLAATJE

Met een aantal keer schuren en opnieuw plamuren krijg je een behoorlijk glad resultaat.

Maar jouw kastje is in spiegelbeeld ? Dan zou je best wel wat problemen kunnen krijgen ja... Bij mij konden de 3 kaarten (2x isa en 1x pci) naast elkaar staan zonder slots ertussen, waardoor ze precies voor het gat van de scsi poorten kwamen te zitten.
Ik heb een hoop externe Compaq & Dell DLT drives gezien waar dus de fan op het 'verkeerde' plek zat.
Maar een dremel zou het een en ander wel op kunnen lossen. ;)
Jah ik had de link al gezien ik heb gelukkig niet een groot probleem bij mij is alles onboard en de agp loopt net langs de FAN dus ik hoop dat het lukt. Ik heb er ook een oud asus bordje in gehad PI die is groter dan de P4 board die ik nu heb. maar toch thanks

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Vet man! :)

Ik zit ook al een tijdje te spelen met zo'n idee...
Ik heb hier een p1 + mobo + ram + gfkaart +soundblaster enz. maar het probleem is dat ik geen grote hdd heb (wel groot genoeg voor win98.. ) en dus de mp3's van een cdrom af moet kunnen spelen, bovendien heb ik geen monitor ervoor (ook geen lcd) en vraag me dus af of het 'blind' te doen is??

Ik wil dus zonder monitor enz een mp3 van een cd af spelen. Weet iemand hoe ik dit het best kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 25-02-2003 20:52 ]

\_Specs_/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ZiegoM schreef op 25 February 2003 @ 20:51:
Vet man! :)

Ik zit ook al een tijdje te spelen met zo'n idee...
Ik heb hier een p1 + mobo + ram + gfkaart +soundblaster enz. maar het probleem is dat ik geen grote hdd heb (wel groot genoeg voor win98.. ) en dus de mp3's van een cdrom af moet kunnen spelen, bovendien heb ik geen monitor ervoor (ook geen lcd) en vraag me dus af of het 'blind' te doen is??

Ik wil dus zonder monitor enz een mp3 van een cd af spelen. Weet iemand hoe ik dit het best kan doen?
dat is juist het idee achter deze mod, afspelen zonder monitor, er is een programma, mpxplay, dat is een mp3 speler voor winamp, er zijn hiervoor plugins voor lcd en afstandsbediening. en kun je dus prima stand alone gebruiken

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 24 februari 2003 @ 11:41:
Echt mooi gedaan, en ook mooi met de software gedaan :)
vraagje: hoe heb je die Laptop HDD op een IDE interface aangesloten? deed je ook mee met die IA van verloopstukjes, of kan je me aan een winkel helpen die ze heeft?
Je kan ze bij Dunnet computers in Rotterdam halen, daar heb ik de mijne vandaan. Ze zijn daar alleen wel duur 13 eur ofzo dacht ik

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

_ferry_ schreef op 25 February 2003 @ 20:59:
[...]

dat is juist het idee achter deze mod, afspelen zonder monitor, er is een programma, mpxplay, dat is een mp3 speler voor winamp, er zijn hiervoor plugins voor lcd en afstandsbediening. en kun je dus prima stand alone gebruiken
Mja dan moet ik dat mpxplay proggie dus automatisch laten starten en dan dmv shortcuts (of hoe zeg je dat, met je keyboard zo'n toetsencombo doe :P) een mp3 afspelen en skippen ed. Is dat te doen in win98?

Xie btw net jouw eigen draadje, praten daar wel verder :)
[rml][ cm]mp3 bak maken[/rml]

\_Specs_/

Verwijderd

mijn vga zit 1cm verkeerd is die te verlengen?

• JaltaH
Je zou de connector van je mobo of videokaart kunnen solderen, en verlengen met een paar draadjes...
Komt hij precies tegen een stuk metaal aan, of de fan ?

Verwijderd

de fan is naar buiten geplaatst omdat ik de voeding daar voor wil hangen maar de video zit op de rand van de fan.

ik heb een ouwe voeding van een 468 pc die maar 4 cm hoog isen 7 breed. Had jij een normale size voeding gemod?

• FleshY
  • Laatst online: 25-06-2023
Ziet er echt donders strak uit :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10
zeer zeker een mooie geslaagde mod, alleen jammer dat mxplay geen pci geluidskaarten ondersteund, anders had ik hem zelf ook al uitgevoerd, maar goed :) misschien dat ik ooit nog een grotere hdd vind waar win95 op kan

• JaltaH
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 14:44:
ik heb een ouwe voeding van een 468 pc die maar 4 cm hoog isen 7 breed. Had jij een normale size voeding gemod?
Yep, het is gewoon een normale AT voeding zonder behuizing. Het is wel aan te raden om de kabels flink in te korten, ze nemen nogal veel ruimte in.

Verwijderd

dat is echt mooi gedaan, goeie oplossing

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Rappie schreef op 26 February 2003 @ 15:35:
zeer zeker een mooie geslaagde mod, alleen jammer dat mxplay geen pci geluidskaarten ondersteund, anders had ik hem zelf ook al uitgevoerd, maar goed :) misschien dat ik ooit nog een grotere hdd vind waar win95 op kan
is dat echt zo? want ik zat eraan te denken om een ander (pci) geluidskaartje erin te zetten, want ik uit de readme:
- Supported soundcards:
- SB16 or compatible (DSP 4.x):
- SB16 (ISA not PCI!)
- SB AWE-32/64
- SB 512(?)/Live/Audigy (with SB16 emulation)
- CMI-8330
- WSS compatible:
- Crystal Sound (CS423x)(ie:Turtle Beach Malibu)
- Yamaha OPL3
- SB PCI64
- some OPTI cards (?)
- some CMI cards (?)
- some ESS cards (?)
- ESS 688,1688,1868,1869,1878,1879,1887,1888 chips (?)
- GUS (GUS MAX, GUS PnP (AMD Interwave)(?))
- SB Pro or compatible (DSP 1.5, 2.x, 3.x)(a lot of cards)
((?) means: not tested, maybe it doesn't work properly)
dus een pci kan dan toch gewoon?

• JaltaH
Volgens mij moeten sommige PCI geluidskaartjes wel werken... SB16 PCI nou net niet volgens het lijstje hierboven, maar een SB Live en Audigy zijn ook PCI.

Anyway, je kan voor bijna iedere geluidskaart wel een SB16 compatible (dos) driver krijgen, dan moet ie zeker werken.

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik vindt het een lelijk kastje met slechte hardware. Als ik zoiets zou maken, dan zou ik een alluminium behuizing nemen (conrad) en dan daarin een mp3 speler bouwen met mp3 chip

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Puc van S.
  • Laatst online: 20:07
alleen is dit gratis en gemod, (niet dat die mp3 chip niet modden is hoor)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_final04.jpg
Die bovenkant komt me wel bekend voor ;)
Ik heb een tijdje terug hier op GoT gezien dat iemand een alu kubus casemod had me nagenoeg dezelfde bovenkant [zij het een stuk groter ;) ]

Dat neemt niet weg dat het een machtig mooi ding blijft ;)

Hmz url gevonden, en hijs toch wat anders ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1014812908.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door StarLite op 26-02-2003 21:28 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• -DarkShadow-
  • Niet online
ik vind die onderste toch iets mooier :)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

ik heb een VGA splitter mee genomen dies 10cm dus ik kan hem plaatsen waar ik wil dus dat is al gelukt

Verwijderd

whooooottt hij is cool en mooi afgewerkt :9~ misschien nog een blauwe ccfl erin?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 22:03 ]

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik heb ook een tijdje nagedacht om een mp3 speler te maken, maar tot de conclusie gekomen dat het voor mij nutteloos is. Als ik mp3's wil luisteren zet ik me comp wel gewoon aan.

Maar als ik dit zie krijg ik toch wel zin om zo'n ding te maken.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ajampaniki schreef op 28 February 2003 @ 10:32:
Ik heb ook een tijdje nagedacht om een mp3 speler te maken, maar tot de conclusie gekomen dat het voor mij nutteloos is. Als ik mp3's wil luisteren zet ik me comp wel gewoon aan.

Maar als ik dit zie krijg ik toch wel zin om zo'n ding te maken.
dat had ik eigenlijk eerst ook, maar ik kon voor 15€ een p166 kopen, dus d8 ik van ach, ik maak er wel een server of mp3 computer van, en dat is het nu dus ook geworden.
Pagina: 1