Toon posts:

DDR266 @133 mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop me er al een tijdje over te verwonderen dat mijn geheugensnelheid staat ingesteld op 133 Mhz. Er zit DDR-266 (256 mb) in, dus ik zou verwachten dat dat op 266 mhz moet kunnen werken... Ik dus een beetje rondzoeken met de searchfunctie, maar dat heeft averechts gewerkt :) . Nu weet ik helemaal niet meer wat ik ervan moet denken.

Hoort dit zo en vind ik die naam dan vaag?
Of werkt mijn PC sloomer dan ie aan moet kunnen?

De overige specs:
PIV 2,0 Ghz
A-Open MX4B moederbord

Dit lijken me wel de benodigde specs voor dit topic :)

Rik

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DDR = Double Data Rate

Get the point? ;)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
I get the point :)

Dus dat DDR266 houdt dus in dat ie met 133 "up" en 133 "down" moet werken? (geen idee of dat het goede taalgebruik is :))

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
*zucht*
pc266 --> 133DDR

Dat heet dus marketing ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ja hij zend dus data op zowel de opgaande als neergaande cycle (kloksignaal is een sinus op 133 mhz)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
Technische PMG FAQ : Processoren

Het staat dus gewoon in de faq ;)

kwooot:
Waarom staat er dat de FSB 133MHz is terwijl het 266MHz moet zijn?

Het sleutelwoord is DDR. Veel mensen met een AMD Duron/Athlon vragen waarom er 100 (of 133) MHz staat terwijl dat volgens specificaties 200 (of 266) MHz moet zijn. AMD maakt bij deze CPU's gebruik van het DDR principe, dus in de specificaties wordt dan gesproken over een effectief verdubbelde FSB. Toch is de frequentie op de CPU bus gewoon 100 (of 133) MHz, dus er is niks aan de hand.

[ Voor 72% gewijzigd door Bossie op 23-02-2003 21:49 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:47:
Ja hij zend dus data op zowel de opgaande als neergaande cycle (kloksignaal is een sinus op 133 mhz)
geen sinus meer een (TTL?) blokgolf :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat dus gewoon in de FAQ uitgelegd :)

Misschien een wijze les om voortaan eerst de FAQ's/search te raadplegen eer je een topic opent? Scheelt ons wel werk zo :Y)

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.