Toon posts:

2 WIFI netwerken aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wifi netwerk thuis van 1024 KB down 1024 kb up. Mijn buurman heeft een soortgelijk netwerk. Nu willen wij van onze twee verbindingen 1 verbinding maken, dus als ik mijn netwerk niet gebruik kan hij mijn WIFI verbinding gebruiken en andersom. Zodat we samen 2048 up en down hebben.

Kortom we willen twee internet verbindingen aan elkaar koppelen zodat we dubbele snelheid halen!

Weten jullie of dit mogelijk is?
Zo ja weten jullie wat er voor nodig is om dit te maken, zowel software matig als hardware technisch?

Of wie heeft er een soortgelijk iets opgezet bijv: met ADSL of Chello en hoe heb je dit dan gedaan?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Door de SSID van de twee APs gelijk te maken kun je romen (net als bij GSM). Dat is dus niet zo moeilijk. Maar de gateway zal ook het zelfde moeten zijn. En dat is wat ingewikkelder dan even een naampje wijzigen in een AP.

Je zal de twee internet aansluitingen in een server moeten verenigen. En dan alle APs (en evt PCs) op je netwerk die server als gateway moeten laten gebruiken.

Volgens mij is er over twee internet aansluitingen bundelen genoeg te vinden op GOT.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Load balancing van 2 netwerken.
Dus waarschijnlijk zal elk WiFi netwerk als een aparte netwerkkaart moeten gezien worden en dan load-balanceer je die maar. (Je maakt een kloon van je Wi-Fi-netwerkkaartje en elke kloon heeft een verschillend netwerk)

[ Voor 79% gewijzigd door Guru Evi op 23-02-2003 23:54 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
@Guru Evi

Om te roamen op verschillende APs moet het SSID het zelfde zijn alsook de gebruikte gateway. Alle APs moeten dus onderdeel van het zelfde netwerk zijn. Wat jij (denk ik) voorstelt is dus nog steeds –twee- netwerken te balancen. Dan kan hij dus niet roamen zonder connectivity te verliezen, wat hij zo graag wil, omdat het dan verschillende netwerken blijven.

Hij wil dus de twee internet verbindingen bundelen. Dat kan dus inderdaad door balancing en daarvoor moet een server gemaakt worden die dat regelt. De rest van wat er nu aan de twee thuisnetwerkjes hangt wordt dan één netwerk. Icl. alle APs en internetaansluitingen.

Het nut van het clone-en van de WI-FI PCMCIA/PCI netwerkkaartjes ontgaat mij. Misschien zie ik wat over het hoofd?