Toon posts:

Enermaxen @ moederbord regelen in windows.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 2 enermax 80 mm fans aangesloten op mn moederbord (1 op de chassis fan connector en 1 op de connector naast de CPU fan.)

Beide fans heb ik dmv de potmetertjes op full speed gezet met de bedoeling ze te kunnen regelen in windows met bv speedfan.

Alleen nu is t probleem: Als ik de fans naar beneden probeer te zetten (of uit) dmv speedfan dan gaat mijn cpu fan ook uit, en dat is niet helemaal de bedoeling ;)

Ik heb een asus a7v266-e moederbord.

Iemand enig idee of het uberhaupt mogelijk is deze fans te regelen in windows zonder dat mn cpu fan daar last van heeft?

Verwijderd

Je moet die ene connecter niet op de cpu fan doen. Een op de chassisfan en een op de powerfan, die cpu fan (connector) moet je daar niet voor gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 21:46:
Je moet die ene connecter niet op de cpu fan doen. Een op de chassisfan en een op de powerfan, die cpu fan (connector) moet je daar niet voor gebruiken
Ik gebruik de CPU fan connector alleen voor mijn Zalman CPU koeler.

Alleen zit daarnaast nog een connectortje, en daarop zit de enermax aangesloten (kon zo gauw niet lezen wat daar boven stond)

edit: 1 zit dus op de powerfan en 1 zit op de chassisfan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:51 ]

Verwijderd

Als je er geen potmeter tussen zet maar ze gelijk op het mobo aansluit, doen ze het dan wel goed?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37
het is een ingebouwde potmeter. Als je die vol open zet is de fan gelijk aan een niet met een potmeter geschakelde fan. De potmeter heeft dus geen invloed

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 21:56:
Als je er geen potmeter tussen zet maar ze gelijk op het mobo aansluit, doen ze het dan wel goed?
Ze doen het verder goed hoor, alleen ze draaien nu dus op full speed.

Ik wil snachts gewoon mijn enermaxen laag of uit zetten en mn cpu fan @ full speed want die hoor ik toch niet

Verwijderd

Kan je je CPU fan nie gewoon op een molex aansluiten? Daar heb je wel kabeltjes voor om die drie-pins connector om te zetten naar een molex.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:05:
Kan je je CPU fan nie gewoon op een molex aansluiten? Daar heb je wel kabeltjes voor om die drie-pins connector om te zetten naar een molex.
Ja dat is nu het geval, maar ik heb geen zin om elke keer met een schroevendraaier die potmeters te verdraaien (ik wil ze dus gewoon via windows zachter zetten 8)7 )

Verwijderd

Nee je zet de cpu fan op de molex zodat die niet meer beinvloed kan worden.
Iemand enig idee of het uberhaupt mogelijk is deze fans te regelen in windows zonder dat mn cpu fan daar last van heeft?
Je zegt zelf dat je niet wil dat de cpu ook minder hard gaat draaien, dus what's the prob?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:13:
Nee je zet de cpu fan op de molex zodat die niet meer beinvloed kan worden.
[...]
Je zegt zelf dat je niet wil dat de cpu ook minder hard gaat draaien, dus what's the prob?
Hmm, CPU fan op de molex zou gewoon moeten werken? niet dat ik de boel opblaas.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:14:
[...]

Hmm, CPU fan op de molex zou gewoon moeten werken? niet dat ik de boel opblaas.
Ja dat werkt, mits je natuurlijk zo'n verloopstekkertje hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:15:
[...]

Ja dat werkt, mits je natuurlijk zo'n verloopstekkertje hebt.
Jep, die zitten standaard bij de enermax fans (3 pins -> molex)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Anders knip je de connector er af, je stript de isolatie van de draadjes en hij past makkelijk in een molex.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de CPU fan aangesloten @ molex dus die blijft nu veilig draaien!

Bedankt mensen!
Pagina: 1