Toon posts:

Seagate Hardeschijf knettert

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Seagate hardeschijf is opeens gaan knetteren!!
Eerst was er gedurende de 3 maanden niks mee aan de hand en maakte het amper geluid, maar vandaag toen ik mn pc opstartte hoorde ik meteen geknetter van mn schijfje! Ik denk 8)7 .......................................................
Het is best harde geknetter wat erg irritant begint te worden.
Het geknetter is alleen als de computer wat moet doen, b.v ik klik op internet en enz...
Dus als ik niks doe hoor ik ook geen geknetter.

eagate Barracuda IV ST 340016A

Zijn er misschien progjes die dat laten ophouden ofzo???\

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:54 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat je HD op dit moment dood gaat. Als ik jou was zou ik alle data maar snel backupen, en gewoon gebruik maken van RMA. Voor de zekerheid kan je nog een diagnostic-tooltje draaien van de fabrikant, zie daarvoor ook dit stukje uit de OM FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
maar Aikeleer dit is een hele nieuwe schijf!

• Laurent
  • Niet online
Het kan best zijn dat je een brakke schijf te pakken hebt... in die FAQ staat ook vermeldt waardoor dit soort problemen anders door veroorzaakt kan worden. (de laatste alinea van dat stukje that is)

En het komt wel meer voor dat je gewoon een brakke HDD hebt gekocht. (mij is het al iets van 2x overkomen)

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 February 2003 @ 21:53:
Het kan best zijn dat je een brakke schijf te pakken hebt... in die FAQ staat ook vermeldt waardoor dit soort problemen anders door veroorzaakt kan worden. (de laatste alinea van dat stukje that is)

En het komt wel meer voor dat je gewoon een brakke HDD hebt gekocht. (mij is het al iets van 2x overkomen)
Maar weetje zeker dat het nu dood gaat of is daar kans Op ?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Even seatools downloaden van www.seagate.com en testje draaien... Dan weet je het snel genoeg...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 18:41

Tco

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:58:
[...]

Maar weetje zeker dat het nu dood gaat of is daar kans Op ?
Ik ben maar ff zo vrij om te reageren :P
Maar de kans is groot dat ie binnenkort dood gaat, dus meteen belangrijk spul backuppen!
Vervolgens tooltje van fabrikant downloaden, om te testen (oa SMART status)
Daarna wegbrengen/versturen voor garantie (wat het tooltje ook aangeeft, want dit is gewoon NIET goed)
Succes ermee. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zie ook Seagate Hardeschijf knettert als de gek

Dit is gewoon een faq-onderwerp :)

Even de tools van seagate draaien, en even controleren.. Schijven maken vaker een vreemd geluid als ze niet meer helemaal ok zijn, dus inderdaad goed oppassen, en voor de zekerheid een backup maken..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.