[arcade] monitor mist linkerbalk en golft

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb een wat oudere monitor uit een arcadekast gekregen (RGB+Sync aansluiting). En hij geeft beeld, maar:

Links valt een deel van het beeld weg (vloeit van donker naar licht in een paar centimeter).

Over het hele beeld zijn donkere balken te zien (vloeien weer over naar het lichte deel).

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, en daarom heb ik er ook eentje geschoten. Let aub niet op de moiré: (plaatje is klikbaar ivm modemers). De horizontale balk die hier te zien is is gewoon de refreshrate, die zie je dus eigenlijk ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.game-trix.nl/screens/bas_plaatjes/thumb_Dscn0129.jpg

Weet iemand waar ik de fout kan zoeken?

Ik heb al hele monitor FAQ's uitgespit, maar ik kom niet echt een concrete tip tegen.

Mocht je meer foto's nodig hebben, op hogere resolutie dan kan dat, geef ff een gil.

[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 23-02-2003 21:36 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Golven in beeld heeft meestal de omgeving als oorzaak. Heb je speakers of adapters in de buurt? Moet je die even weghalen. En de RGB-kabel even met andere monitor testen.

-

• sebastius

sebastius

Topicstarter
* sebastius kijkt naar het hoogspanningsbord wat bij de monitor hoort.

Ik gok dat die al gruwelijk stoort en dat de isolatietransformator die een halve meter weg ligt ook niet echt helpt nee. FF proberen. RGB kabel zijn gewoon 3 losse draadjes (zo zaten ze er ook oorspronkelijk bij!) vanaf de spelprint.

Edit: Ook zonder RGB kabel blijft het probleem zitten. De balken beginnen links heel donker en worden steeds lichter.

[ Voor 18% gewijzigd door sebastius op 23-02-2003 21:48 ]

• Arie Kanarie
Ai, dan is er volgens mij ergens toch een elcootje gesprongen.
Anders kun je misschien kijken of het beeld recht wordt geprojecteerd. Misschien komen de RGB stralen niet goed door het masker (dat grijze gaas voorin je monitor).

-

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Elkotje. Welke van de 100 :P . Nee effe zonder dollen, zoek ik die op de print die aan het beeldkanon zit, of de losse stuurprint?

• Arie Kanarie
Het enige antwoord dat ik kan geven is: een van de vele. Dat printje achter aan je beeldbuis pleurt de drie straalkanonnen heen en weer, die lijken mij goed. Signaal wordt ook goed aan gestuurd, tenminste kleuren lijken mij ook goed. Iets van hoogspannings voeding, die sterkte van signaal geven???? Maar pas op eh, dat doet wel auw als je met je vingertjes gaat voelen of ie 't nog doet.

-

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Doe dat dus maar niet idd... Ik zou persoonlijk even gaan kijken naar de positionering van het beeld op het scherm, er moeten een aantal potmetertjes daarvoor zitten. Best kans dat dat niet helemaal in orde is

• sebastius

sebastius

Topicstarter
De positionering is prima. Ik heb al met elk potmetertje gekut wat er is.
Pagina: 1