Toon posts:

SoundBlaster Audigy en DTT3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt, maar ik vind geen antwoord op mijn vraag. Sommige zeggen dat alle lampjes bij de dtt3500 uit moeten staan om dolby digital te hebben en andere zeggen weer dat je ac3 decodering uit moet vinken om dolby digital te weergeven en ik hoor ook dat alleen digitale uitvoer uitgevinkt moet worden. :? onderaan de versterker van de dtt3500 zie je dolby digital staan: deze is bij mij nooit aan? Kortom, Hoe zorg je er nou echt voor dat je dolby digital ervaart? Ik heb een soundblaster audigy als geluidskaart.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet om te beginnen een dolby digital bron hebben zoals DVD anders gaat het niet werken. Verder is het gewoon een kwestie van luisteren. Je hoort het snel genoeg. Handleiding kan ook helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
heb meerdere dvd's, en ik hoor wel alle geluid mooi om me heen, maar ik wil zeker weten of het wel dolby digital is, want er moet namelijk het een en ander ingesteld worden en dat is mijn vraag: hoe moet dit precies worden ingesteld....(zie bovenstaande bericht)

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:53
ik heb precies de opstelling die jij hebt, wat je moet doen is:

-dolby digital decodering uitvinken, bij de speaker-instellingen

-het dvd programma wat je gebruikt instellen op: audio -> spdif out

-de decoder instellen op dolby digital mode (en dan op de ingang die je gebruikt, optical, coaxial, digital DIN)

-genieten

(btw op je afstandsbediening zit een knopje dynamic mode, daarmee kan je switchen tussen "zacht" decoderen en "hard" decoderen. Wat dit inhoudt is dat hij op "zacht" mode staat, er veel minder bas wordt gehoord. "zachte modus" is als de lampjes gaan knipperen het dichtst bij de volume regeling. Deze knop zit alleen op de afstandsbediening dus raak hem niet kwijt.

Als je misschien denkt bij het kijken van dvd dat het geluid zacht staat dan ligt het hieraan. Het stomme is, is dat je niet kan zien welke modus aanstaat, je moet echt op de knop "dynamic" drukken om dat te zien