Toon posts:

Cyrus: mailbox verwijderen / snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag Cyrus geinstalleerd, postfix draaide al. Een beetje zitten spelen, onder andere in combinatie met Mulberry. Wat mapjes zitten aanmaken, niet gehinderd door IMAP-voorkennis. Onder andere een map "verplaats" van "INBOX.<mapnaam>" naar "<mapnaam", mocht kennelijk omdat ik mezelf voldoende priveleges toegekend heb :)

Probleem is dat ik deze map niet meer verwijderd krijg. Ingelogd met cyradm, maar als ik mezelf delete rechten probeer toe te kennen op die map zegt ie "wrong number arguments", wanneer ik de map probeer te hernoemen komt ie met "command failed: Permission denied". Gebeurt zowel als ik inlog als root als wanneer ik de inlognaam gebruik van de user waarmee ik de map heb aangemaakt. Lijkt me een kwestie van foute rechten, maar zie het even niet meer. Iemand een idee?

Ander iets is dat de snelheid van het geheel me zwaar tegenvalt. Mijn server is een PII/400 met 128Mb, attachment overhalen van 300Kb met Mulberry duurt rustig 10 seconden (server heeft verder niets te doen). Vind ik nogal veel, die server heeft verder niets te doen. Is dit normaal voor een IMAP server?

Verwijderd

Cyrus imap heb ik maar een blauwe maandag gedraaid en vervolgens ben ik courier imap gaan draaien. Snelheid van cyrus was op een P1 166 prima. Weet je zeker dat inetd (cyrus draait dacht ik via inetd) geen reverse dns lookup probeert te doen, omdat het ip van je clients niet in /etc/hosts staat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:33:
Cyrus imap heb ik maar een blauwe maandag gedraaid en vervolgens ben ik courier imap gaan draaien. Snelheid van cyrus was op een P1 166 prima. Weet je zeker dat inetd (cyrus draait dacht ik via inetd) geen reverse dns lookup probeert te doen, omdat het ip van je clients niet in /etc/hosts staat?
Het IP van de clients staat inderdaad in /etc/hosts, dus dat zou het niet mogen zijn. Inlezen van message lists gaat ook prima, maar het overhalen van attachments (grote berichten) duurt behoorlijk lang vind ik.

Overigens moet ik tot mijn schaamte bekennen de fout met het verwijderen van die mailbox gevonden te hebben, ik had een argumentje vergeten (nl. username). Niet zo vreem ook, met zo'n foutmelding...

Verwijderd

Misschien een erg trage hd in je server. Heb je al wel eens met hdparm gespeeld?
Misschien een netwerkkaart die in de verkeerde duplex mode staat en een traag netwerk veroorzaakt. Kun je controleren met mii-diag.

Heb je al eens met top naar je processor load gekeken als je grote attachments ophaalt via imap?

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 10:48
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:54:
[...]

Het IP van de clients staat inderdaad in /etc/hosts, dus dat zou het niet mogen zijn. Inlezen van message lists gaat ook prima, maar het overhalen van attachments (grote berichten) duurt behoorlijk lang vind ik.
Het principe van IMAP is dat alles op de server staat, elke keer als je een mail met een attachment opvraagt moet die deze dus (opnieuw) downloaden, dit kan remote lang duren met een trage verbinding. Als 't lokaal is, is 't waarschijnlijk een trage hd zoals balou al zei ;).