Toon posts:

[newbie] hulp bij while

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo lang met php bezig, dus ik hoop dat jullie dit niet stom vinden.
Ik heb de volgende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$prijs = mysql_fetch_row($prijs);
while(list($id, $gebruikersnaam, $voornaam, $achternaam, $woonplaats
, $email, $geboortedatum, $regdate, $last_login) = mysql_fetch_row($result)){   

echo("<td>$id</td><td>$gebruikersnaam</td><td>$voornaam</td><td>$achternaam</td>
<td>$woonplaats</td><td>$email</td><td>$geboortedatum</td>
<td>$prijs[0]</td></tr>\n");
}

Ik krijg nu een mooie output van 4 regels uit mysql.
Alleen krijg ik nu door de while lus op elke regel dezelfde prijs.
Ik heb in totaal 4 prijzen in $prijs en 4 resultaten in $result.
Hoe kan ik nu op elke regel een andere prijs krijgen.
Bij beide functies heb ik RAND toegepast bij de query's.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:33 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

edit:
Zow, dit is niet meer nodig nu de topicstarter weet hoe hij php-code-blokken hier netjes kan neerzetten.

[ Voor 146% gewijzigd door Yucko op 23-02-2003 21:38 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Tja, prijs[0] geeft nou niet echt elke keer een andere waarde. Wees eens creatief met $prijs[$i] en $i++. Waar je dat neer moet zetten mag je zelf uitvogelen (en 1 regel moet je nog zelf verzinnen).

edit:

Ik reageer nu wel, maar eigenlijk moet je zoiets zelf ook wel weten. Ik heb je topic daarom ook gemeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Postman op 23-02-2003 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook echt een newbie he.
Maar prijs[0] geeft bij een gewone echo steeds een van de 4 prijzen.
Alleen in de while lus doet hij het niet.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 21:44:
Ik ben ook echt een newbie he.
Maar prijs[0] geeft bij een gewone echo steeds een van de 4 prijzen.
Alleen in de while lus doet hij het niet.
Denk eens hardop: Wat doet prijs[0]? Waar staat prijs voor en waar staat [0] voor?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Owkay, je schijnt niet te begrijpen wat een array is.
Heb je de phpmanual erbij gepakt? http://www.php.net/manual/en/language.types.array.php

Daarin lees ik het volgende:
An array in PHP is actually an ordered map. A map is a type that maps values to keys. This type is optimized in several ways, so you can use it as a real array, or a list (vector), hashtable (which is an implementation of a map), dictionary, collection, stack, queue and probably more. Because you can have another PHP-array as a value, you can also quite easily simulate trees.

Explanation of those structures is beyond the scope of this manual, but you'll find at least one example for each of those structures. For more information we refer you to external literature about this broad topic.
Dus niet te vinden in de PHP manual. Dan is de volgende stap google :) [google=programming arrays] Toen kwam ik al snel uit op http://www.oreilly.com/ca...pter/ch05.html?CMP=IL7015
Hierin staat duidelijk uitgelegd wat een array nou eigenlijk is en hoe je de elementen erin kan benaderen. Hoop dat je er wat aan hebt :)

Verder zou ik je willen vragen eerst lekker een dik boek over PHP te lezen of een boel tutorials te volgen, en dan eens lekker aan de slag gaan met coden. Nu zit je namelijk te coden zonder dat je echt weet waarmee je bezig bent :)

Succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.