Vraagjes ADSL Zonnet

Pagina: 1
Acties:

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 07:54
ik wil dus een abonoment van zonnet breedband Lite nemen. (family kan ik niet want dat is via Versatel).

Nog even op een rijte:

-3 workstations
-1 server die ook dienst doet als divx-speler voor op de TV
-Verder wil ik het laagste bedrag per maand hebben. De kosten voor een modem ofzo boeit niet.

Nu wil ik weten of de adsl-aanbieder er mee akkoord gaat dat ik de verbinding dus deel over 4 pc's. Ik kan me voorstellen dat zonnet zegt dat ik dat neit mag doen omdat ik 4 IP adressen gebruik.

Er staat over de IP-adressen op de site van zonnet: 1 vast IP adres. Betekent dit dan dat mijn andere pc's iedere keer een ander IP-adres hebben? Dat boeit mij dus verder niet, of is dat onhandig op de een of andere manier?

Hoe kan ik de internet verbinding het goedkoopste verdelen over de 4 pc's

[ Voor 6% gewijzigd door Ghannes op 23-02-2003 21:15 . Reden: foutje... ]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

wil jij nou iedere pc apart op internet laten inloggen of ga je van een router gebruik maken????

[ Voor 4% gewijzigd door Petergr op 23-02-2003 20:59 ]

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Router gebruiken ofzo. Bij ADSL mag dat btw altijd (toch?) bij @home niet :(

• Ghannes
ik dacht zo:
Een pc die de internet verbinding deelt met de andere pc's. Netzoals ik de analoge internetverbinding nu deel over 2 pc's. (optie bij netwerk onder configuratiescherm)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:31
De ADSL aanbieder zal het gedogen en er dus geen support voor geven (de support van Zonnet wil je toch niet want die is peperduur)

Je krijgt inderdaad één vast IP adres bedoelt voor één computer, maar die kan je natuurlijk wel internet door laten sturen naar de rest.

offtopic:
Probeer voortaan een duidelijke titel te maken bij een topic. Zoals [ADSL] Meer PC's op één aansluiting. Dan zul je er achter komen dat er meer van dit soort topics zijn geweest

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Gewoon router maken en delen, is geen probleem.

BTW: Je wil lite gaan nemen, maar jij hebt een divx bak zie ik... divx films zijn 700mb per cd en met zon lite abbo zit je aan een datalimiet van 2gb of soms zelfs 1gb... dus na paar divx-jes kan je helemaal niet meer gamen/internetten/msn-en in de hele maand.
Zou je wel zon abbo nemen?

• Ghannes
jawel, daar heb ik het al over gehad met de rest van de familie. Daarom kiezen we ook voor F.U.P.

Maar dat delen kan dus niet zo makkelijk over de 4 pc's? Hoe zou ik het dan het beste kunnen aanpakken?

Verwijderd

bij zo'n lite abo houdt die fub zo'n 2 a 3 gb in. die is zo bereikt. lite is in principe puur bedoelt om te interneteen en mail versturen. Als je meer wilt dan dat divx's downloaden bijvoorbeeld dan moet je echt naar een duurder abo kijken

Om het internet te delen kun je 1 pc aan opofferen die altijd aan staan of je koopt een ethernet modem en daarnaast een router of je koop een modem/router/switch in 1 apparaat

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:13 ]

• Ghannes
ja dat meot ik me dan nog ff bekijken, maar dat maakt niet uit voor het delen van de verbinding.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
daar is een FAQ voor: Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 16% gewijzigd door Harkelaar op 23-02-2003 21:17 ]

do or do not, there is no try

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Schaf als modem een router/modem aan. Een Alcatel Speedtouch510 of een E-tech modem is er bijvoorbeeld een, neem in geen geval een cheap ass USB modem. Een losse router kost je zo'n 70-130 euro extra

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:44

ralfbosz

xm create bosz -c

Go0s schreef op 23 February 2003 @ 20:59:
Router gebruiken ofzo. Bij ADSL mag dat btw altijd (toch?) bij @home niet :(
@home mag het nu wel hoor, sinds ze niet meer aanbieden om meerdere ip-adressen te nemen. Niet dat me dat ooit tegenhield, maar toch :).

rm -r *

• Ghannes
maar als ik dan een server gebruik, heb ik dan kans op gezeik van de adsl-aanbieder????

• jadjong
  • Niet online
Ghannes schreef op 23 February 2003 @ 21:55:
maar als ik dan een server gebruik, heb ik dan kans op gezeik van de adsl-aanbieder????
Nee, voor de zoveelste keer
Al hang je er 45456156165 pc's aan. Zolang het binnenshuis blijft is het o.k.

• Ghannes
dus ook geen gezeik met IP-adressen en weet ik veel wat? sorry maar ik moet het zeker weten...

• jadjong
  • Niet online
Ghannes schreef op 23 February 2003 @ 22:05:
dus ook geen gezeik met IP-adressen en weet ik veel wat? sorry maar ik moet het zeker weten...
Hoe bedoel je :?

Verwijderd

je krijgt 1 ip adres van je provider deze wordt gebruikt door je router en intern in je netwerk maak je gebruik van de gebruikelijke ip adressen voor het thuisnetwerk.

• Ghannes
ok bedankt, kweet genoeg
Pagina: 1