Toon posts:

Edimax br6401 en Chello Lancity...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik zit met het volgende.
Ik heb bij Mycom een Edimax BR6104 broadband router gekocht om deze aan m'n Chello kabelmodem (Lancity) te hangen.
Ik heb de aanwijzingen voor Win98 in de user's manual tot op de letter gevolgd tot het punt waar ik het standaard ip-adres in m'n web browser moet ingeven.
IE gaat eerst op zoek naar de proxy settings, gaat dan op zoek naar de site, en vindt niks.

Wie weet wat er verkeerd gaat, en hoe ik het kan oplossen?

Verwijderd

Vind hij de proxy instellingen wel gewoon (snel)?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is snel?
't Duurt een minuutje ofzo, en dan gaat ie op zoek naar de website.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Als ik het goed begrijp ben je nog bezig met het instellen van de router. heb zelf ook een br6104 en heb de handleiding nu voor m'n neus.
Als ik het goed begrijp zit je nu op blz. 11 punt 4?

- Je computer krijgt automatisch een ip adres? zo ja, welk? dit zou tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.255 moeten liggen. (meest waarschijnlijke is 192.168.2.2).

- Zorg dat je geen proxyserver gebruikt (internet opties, verbindingen, lan instellingen, alle vinkjes weghalen).

- Start de pc een keer opnieuw op.

- Doe een factory reset (reset knop op de router langer dan 6 seconden in houden).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kom niet door stap 3.
De computer krijgt geen nieuw ip-adres.

• marshal

marshal

ook niet na een factory reset van de router?? dus 4 seconden de reset knop inhouden?

en daarna start>uitvoeren>winipcfg en dan release all en renew all doen (zou in principe niet nodig moeten zijn) maar als je dhcp aan hebt staan moet de computer een ip-adress krijgen, welk is dit dan??

Als je computer geen ip adres krijgt dan lijkt me dat die router kapot is en zou ik terug naar de winkel gaan. Kan nog leuk worden bij de Mycom :X , maar dat is een ander verhaal.

Wat je nog zou kunnen proberen is de computer een statisch ip te geven. Door specify an IP address aan te zetten vervolgens
- ip address: 192.168.2.2
- subnet mask: 255.255.255.0
- default gateway 192.168.2.1

[ Voor 13% gewijzigd door marshal op 23-02-2003 23:54 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:09

knakworst

Get more sats!

Je doet niets verkeerd maar:

Het Lancity modem werkt op het mac-adres van de netwerk-kaart. Je zult dus het MAC-adres van de router moeten doorbellen naar de Chello helpdesk. Zeg gewoon dat je een nieuwe netwerkkaart gekocht hebt. Na het doorbellen werkt alles direct weer!

edit: misschien kan het eenvoudiger:

http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html

succes!

[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 24-02-2003 00:02 ]

Verwijderd

Inderdaad inderdaad,

Chellos is de boosdoener...
Was zelf afgelopen week ook druk in de weer met aanleggen van draadloos netwerk; wireless router van Sitecom gekocht. Kwam toen op 'tzelfde probleem, "ik" kon maar geen IP-adres verkrijgen. Alles geprobeerd, alles gereset, gerestart, etc etc. Niets werkte.
Router weer afgekoppeld enz enz. Ik had al die tijd al een (heel) donkerbruin vermoeden dat UPC (chello) eerder moeilijk deed dan dat "ik" het probleem was. Uiteindelijk gebeld naar UPC (was hopeloos) (zowel mijn geestelijke gesteldheid als de doorstroming in de wachtrij bij chello) (:r) en gevraagd of zij een status door konden geven van mijn aansluiting.
Bleek "dicht" gezet te zijn?! Ben er nog steeds niet over uit.
Anyway, na honderd maal ontkent te hebben over een router te beschikken ("Nee meneer, maar ik heb wel twee netwerkkaarten") heb ik het advies gekregen alles uit te zetten en het na zes uur weer te proberen. "Dan zetten wij (lees: UPC) alles weer open".
Okee, netjes drie uur gewacht, opnieuw ingelogd (natuurlijk via de router, hehehe) en; ALLES ZUIVER!!!
Ik zit nu heerlijk draadloos via chello te internetten. En bedankt! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Ik zal Chello dan maar eens bellen.
Maar dat levert meteen weer een vraagje op... waar haal ik het MAC-adres van m'n router vandaan?
Op het apparaat staat het niet, en ergens anders kan ik het ook niet vinden.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Met zon edimax kan je als het goed is MAC cloning doen, dan hoef je je nieuwe mac niet door te bellen omdat je router gewoon als het ware zich voordoet als die netwerkkaart, de "identificatiecode" is hetzelfde (MAC).

Wanneer je dat aanzet, en je refresht je ip, dan zou het in principe meteen moeten werken

Stappen:

- Kabeltjes inpluggen (straight utp)
- Routertje aan.. (branden alle lichtjes op de router + op de Nic's?)
- DHCP refresh, als je een ip krijgt moet je naar 192.168.2.1 gaan

Werkt dit niet dan moet je de reset optie van de router gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door stfn345 op 24-02-2003 09:19 ]

• marshal

marshal

aan chello bellen heb je idd niks, je moet je mac-adres clonen, maar dat kan niet totdat je op die configuratie pagina van die router kunt komen.

in principe heb je tot op dit punt nog niks met chello te maken, je zou kunnen proberen om de netwerkkabel tussen modem en router los te halen. maar dit zou niets uit moeten maken.
Pagina: 1