Fujitsu HD probleem, XP wil er niet op

Pagina: 1
Acties:

• hebbueffe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 16:58
Wie kan mij helpen: XP setup lukt niet op een (ogenschijnlijk?) schone schijf. Er veschijnt een blauw scherm met o.a: 'session5 - initialisation - failed'.

Mogelijk staan er nog verborgen of beschermde bestanden op van de leverancier (was voorheen pre-installed)? Ik heb alles geprobeerd zoals Rempart, Diskmanager, Killdisk, Fujitsu-erase, incl. low-level format.
Na low-level format wordt als capaciteit door het progje gemeld: 30.743 Mb. Na highlevel format met Fdisk is dit nog 29.314 Mb. Waar zitten dan die 1.429 Mb's ??
XP blijft genoemde melding geven. W98 kan ik wel gewoon installeren, een upgrade met XP lukt ook niet.

Op bovenstaand probleem heb ik gedeeltelijk antwoord gekregen (over capaciteiten van HD's en dat ie na low-level format echt wel leeg is) maar NIET over het eigenlijke probleem en ik kan niet reageren. Waarom niet?
Alle faq's over HD's heb ik al bekeken en het antwoord op de vraag van MaikelG over ultra-controllers en bad sectors is het antwoord NEE, dat heb ik uitgebreid gecontroleerd met de diverse progjes...hopelijk heeft iemand nog suggesties en wordt dit topic nog ff opengelaten zodat ik wedervragen kan beantwoorden.....
Dank!

Vr.groet, Ruut

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je wat ruimte mist is meer dan normaal, kijk maar in de OM FAQ.

maarre, probeer de schijf eens met debug leeg te maken, en vervolgens met fdisk een nieuwe partitie te maken en kijken of het dan lukt.

• hebbueffe
Tja, dat weet ik nu dus, en fdisk heb ik uiteraard na elke formatteer-actie met genoemde diverse programma's uitgevoerd. Maar Debug kende ik nog niet dus dat ga ik proberen, en ik ga 'm ook eens in een andere PC hangen en dan XP erop zien te krijgen...
Dank voor je tip

Vr.groet, Ruut

• hebbueffe
Intussen de schijf in m'n eigen masjien uitgeprobeerd: geen enkel probleem, ook XP laat zich er gewoon opzetten etc.....Helaas kan ik 'm niet compleet met XP overzetten, dat pikt XP niet.
Heb toch een BIOS-update voor het Chaintech-bord gevonden, helpt ook niet. Geluidskaart eruit, modem eruit, memory-bankjes een voor een, niets helpt.
Er zit een Cyrix III 700 in, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Intussen heb ik er toch maar ME opgezet, maar het blijft eigenaardig nietwaar?
Dank voor het meedenken, suggesties blijven welkom!

Vr.groet, Ruut

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Op welke mobo / ide controller zit die HDD aangesloten?
Wanneer exact krijg je dat blauwe scherm?

• hebbueffe
Hoi, ik zit niet thuis dus heb niet de exacte typenummers maar het is een Chaintech uit maart 2000 met bios van (nu) 29/12/2000, is de laatste die ik kon vinden.
HDD zit op IDE-0 als master. Als ik met de XP-proCD opstart schrijft XP een aantal bestanden weg (zoals altijd), dan wordt het scherm even zwart, dan volgt het blauwe scherm met de genoemde melding en daaronder een aantal mogelijkheden en suggesties (die het dus NIET zijn).

Vr.groet, Ruut

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Je zou eens kunnen proberen om de éérste stap van de XP setup eerst op een andere PC te laten afronden, dus tot aan de PC herstart moet worden. Hierna sluit je de andere PC af, verplaats je de HDD terug en laat dan de XP setup op je PC doorlopen :)

• hebbueffe
Hm, interessant, ga ik proberen. Dank voor de tip!

Vr.groet, Ruut

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

SkyStreaker

Move on up!

Installeer je wel de drivers voor de controller??? Bij het eerste installatie gedeelte op F6 drukken... :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hij gebruikt de IDE0 van een ouwe Chaintech.. Lijkt me dus niet dat dit de oorzaak is ;)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zou iig graag willen weten of het ondertussen gelukt is ja of nee ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• hebbueffe
Sorry mensen, ik kon niet eerder reageren. Het is gelukt! Alleen de oorzaak blijft wel wat vaag....
Wat heb ik gedaan: eerst de tip van Balus geprobeerd, nl. het eerste deel van het proces op mijn eigen PC uitgevoerd TOT de restart, HD overgezet in de probleem-PC, proces voortgezet maar...dat ging niet, zelfde stopmelding als wanneer je een HD met XP erop van de ene naar de andere PC overzet.
Toen de tip van Silverstar (Windows-forum): een andere CD-drive proberen. Toen lukte het wel.....
Bij mij liepen alle banden leeg, de CD-drive geeft verder nergens problemen...maar goed, XP-pro staat erop en nu maar eens zien hoe het werkt met een Cyrix 700 (volgens enkelen op het Windows-forum geeft die vaak problemen met XP). Allemaal hartelijk dank voor het meedenken! Zo'n forum is toch wel geinig.....:))

Vr.groet, Ruut

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Het is gelukt! Alleen de oorzaak blijft wel wat vaag....
Dat ligt toch duidelijk aan een gaar CD lezertje? Of "toevallig" aan slecht aangesloten/aangedrukte IDE kabels.

Mooi dat het is opgelost en je daar een mededeling van maakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 26-02-2003 07:45 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hardware is ook eigenlijk heel gevoelig he? :P

Goed dat het opgelost is! ;)

Pagina: 1