Toon posts:

[XP] Unmountable Boot Volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag XP naast Windows 2000 op een andere partitie geinstalleerd en meteen al na de eerste reboot (nadat de XP files voor de installatie op de hd staan) kreeg ik een BSOD met de melding 'Unmountable boot volume'. Ik heb XP toen verscheidene keren in de veilige modus opgestart (wat dus wel lukt) maar van daaruit kan ik er verder ook niks aan doen. Toen heb ik dus een beetje geGoogle'd en de search gebruikt en kwam een (bijna?) alle oplossingen uitgeprobeerd, namelijk :
-chkdsk /r
-fixboot
-fixmbr
-HD gecheckt op fouten en fitness test gedaan
Meer kon ik eigenlijk niet vinden... ik heb gisteren net geformatteerd en 2k er weer opgezet nadat ik al 100 pogingen had gedaan om XP te installeren maar dezelfde foutmelding kreeg dus ik heb geen zin in nog een format.

Wie o wie kan me helpen :? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet beter een volledig nieuwe XP install doen, op een volledig lege schijf.
Heb je het zelfde probleem dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan heb ik hetzelfde probleem :|

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Wat voor moederbord/chipset heb je?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een ALI chipset waabij ik na de installatie de ali drivers installeerde. Het *niet* installeren van die drivers loste het voor mij op.
Ga eens een beetje spelen met verschillende, of geen, ide en chipset drivers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 20:27:
Ja, dan heb ik hetzelfde probleem :|
Lijkt mij een foute harddisk driver. Een vriend van me had hetzelfde toen hij zijn HD op een Promise controller had staan met Win2k. Voor de rest zou ik het niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM 120GXP 61,5 GB HD...
Drivers for hard disk drives

Our hard disk drives use the device drivers embedded within the operating system. We do not provide these drivers.

Drivers for disk controllers are included with the operating system, provided by the motherboard manufacturer, or provided by the add-in controller adapter manufacturer. We do not provide these drivers.
Heb een Eagletec El-cheapo mobo en heb daar verder geen chipset drivers bij heb geinstalleerd... Bij Win2k heb ik om de paar reboots trouwens ook een BSOD met de melding "Inaccesible boot device"...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Klinkt alsof de schijf een lange winterslaap gaat houden, ik zou je gegevens maar ff veilig stellen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Nee... zo erg is het denk ik niet, maar om een of andere reden is het booten altijd verkloot zelfs na een format en niks mag baten om dat te fixen....

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:07

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Mijn vriendin had dit ook..een 80 aderige kabel was bij haar de oplossing, dus ik zou die even nakijken bij je harddisk.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

De enige keer dat ik deze melding mocht bewonderen, kon ik mijn HDD terugsturen naar Maxtor... :(

Verwijderd

Topicstarter
Kijk morgen wel even wat voor kabel erinzit.... als het al een 80 aderige is dan mag hij terug naar IBM :|

Verwijderd

Topicstarter
Schopje...
Pagina: 1