Toon posts:

56k Modem en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft op haar PC een modem en windows XP... nou zat er bij die modem een cd maar die werkt niet voor XP

dus ik naar de site van de fabrikant en de nieuwste drivers zoeken... vond er 2 en heb ze alle 2 geprobeerd maar geen van de 2 doet het... bij de ene installeert ie het wel maar als je dan wilt bellen belt ie niet... je hoort de modem dus geen geluid maken. De andere installeert niet eens dus zal wel helemaal fout zijn.

Nou heeft windows XP ook zijn eigen drivers voor de modem als je die gebruikt kun je ook niet het internet op...

Bij alle 3 kun je de modem wel queryen dus de modem werkt wel...
maar zodra je verbinding maken kiest zegt ie

Opening port, dialing 0877880030 en dat duurt dan super lang waarna je een 777 error krijgt.

iemand enige tips? thnx

Verwijderd

zeg snel ff welke modem het is voor er een slotje op komt :)

Verwijderd

Het is wel handig als je het merk en de type van de modem kunt aangeven.

Verwijderd

Dat je modem geen geluid maakt is niet het probleem, dit kan je namelijk standaard uitzetten onder windows.
Het is wel raadzaam om aan te geven welke modem je dan hebt, misschien zijn er wel specifieke problemen met die modem.
Dat je niet het i-net op kan, kan liggen aan de firewall in xp (maar = niet waarschijnlijk)

Je zou even naar de gegevens moeten kijken van je provider, ik zie dat je een heel vreemd nr moet bellen om in te bellen > misschien verkeerd ingevoerd. Bij sommige inbel nr's moet je bij het netnr niks invoeren en uitzetten. Of misschien een streepje tussen het nr : 0877-880030. Kan je niet kiezen voor help ofzo, als windows die foutmelding geeft??

Khoop dat het geholpen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Conexant HSF Modem

en Firewall staat uit, en geluid dingetje staat aan :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 19:38 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
na een tijdje zegt ie error 777 = The connection attempt failed because the modem (or other connecting device) on the computer is out of order

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Heb je niet toevallig ISDN ofzo? Extra 0 vergeten. :)

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een gewonen telefoonlijn... mijn moeder studeert op de UvA dus het numer is van de UvA Inbel... iig het werkte allemaal top met 98 en 2k. dus snap niet waarom met xp niet :(

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
dan wens ik jou veel succes, modems die in xp niet meteen werken zijn moeilijk (tot niet) meer aan de gang te krijgen. behalve door ander besturingssysteem.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
oh blehhh nieuwe modem kopen dus? :S

Verwijderd

Heb je wel al bij de modem en internet instellingen gekeken hoeveel modems er staan?
En van de Conexant HSF Modem is niet erg veel. E-tech, Tornado enz....

Verwijderd

kevinp schreef op 23 February 2003 @ 19:58:
dan wens ik jou veel succes, modems die in xp niet meteen werken zijn moeilijk (tot niet) meer aan de gang te krijgen. behalve door ander besturingssysteem.
Dat valt wel mee.
Kun je een driver niet installeren omdat er en fout aangegeven wordt (Windows kan niet schrijven naar a....... gebied)

Dat is gewoon een teken dat een andere driver hier al opzit. Gewoon windows XP opstarten in de veiligemodus en dan de driver weer opnieuw gaan installeren.
Heb het 3 maanden terug gehad met een onbekende isdn kaart.

Verwijderd

Topicstarter
nou als ik die driver er af trap en dan weer opnieuw opstart gaat windows lekker uit zichzelf zijn eigen driver installeren zonder het eerst aan mij te vragen of ik dat wel wil :(

en verder er staat maar 1 modem bij device manager... en ik ga nu wel ff
opzoeken welke het is van conexant

moeder heeft doos weggegooid dus meer dan conexant HSF kan ik je niet vertellen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 20:11 . Reden: bla ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Probeer anders eens een w2k driver!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Idd de Windows 2000 drivers gebruiken. Ik heb een webvox(= isdn modem) en ik moet voor winXP ook de 2000 drivers gebruiken.
XP is feitelijk niets meer dan een uitgebreide Windows 2000, dus in de meeste gevallen werkt het wel...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Het werkttttttttttttttttttttttttttt!!!!

alleen 1 dingetje nog nu....
hij maakt een ontzettende tering herrie... iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen ?

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 13:04
je speakertje uit of zacht zetten denk ik ofzo

Verwijderd

Om die teringherrie uit te zetten ga je naar apparaatbeheer (r. mouse click deze comp > hardware > apparaatbeheer) dan ga je naar modems. Doe je eigenschappen van de modem. Hij staat dan op tabblad algemeen, je klikt dan op tabblad 'modem' en daar kan je het modemgeluid uitzetten.
Voila
Pagina: 1