Toon posts:

Ziet AMD athlon 1800+ aan als 1150 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een AMD athlon 1800+ die eerst op ongeveer 1500 mhz liep maar ik heb net me bios op default gezet en nu staat er dat die nog maar op 1150 mhz loopt want kan ik hieraan doen?

en nog een vraag als ik windows opnieuw wil instaleren en ik stop de windows cd erin en ik wil daarvan opstarten dan blijft die na het voorbereiden op een zwart scherm steken? iemand een oplossingen hiervoor?

voor betere uitleg reply Plz
ik heb in de faq gekeken en gezocht maar kon er niks over vinden :r

Alvast bedankt martijn

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Een Athlon 1800+ loopt op een bussnelheid van 133MHz en een multiplier van 11,5.
11,5x133 = 1533 zoals je processor hoort te lopen.
Nu loop je op 11,5x100 wat dus 1150 maakt.

Meer ga ik niet zeggen want je zegt dat je gezocht hebt, maar blijkt duidelijk van niet want dit is een van de meest voorkomende vragen over AMD processortjes op dit forum volgens mij...

Verwijderd

Je FSB in de BIOS op 133 zetten. Hij zal nu op[ 100 staan, wat resulteerd in: 100 * 11.5 = 1150... ALs je hem op 133 zet zal het zijn: 133 * 11.5 = 1533 ofsow... !

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 21:23
Je FSB staat op 100 MHz en moet op 133 MHz staan, deze kan je veranderen in de bios. Dit kon je overigens gewoon met de search vinden.

(net te laat :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Grote Smurf op 23-02-2003 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
soz maar ik heb me net op het forum aangemeld en weet nog niet precies hoe alles werkt maar heb wel ff gezocht maar vond niks

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Dan kun je beter naar www.beginnersweb.nl of www.tweakzone.nl gaan. :)

tvw

Verwijderd

kan ook ef het boekje van je mobo door lezen. lijkt me sterk dat daar niet bij staat dat je een jumpertje om moet zetten om op 133 mhz te draaien. heb je dit gedaan dan draait ie zeker op 1800+ of 1533 mhz zoals de officiele snelheid in mhz is. hij zal bij opstarten dan netjes 1800+ aangeven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

Omdat dit een forum van niveau is en van een Tweaker wordt verwacht dat hij/zij überhaupt enig vooronderzoek verricht eer hij/zij een topic opent, gaat dit topic dicht. In jouw geval is het antwoord namelijk makkelijk te vinden door simpelweg de specs van je mobo/CPU te kennen en even in de handleiding te kijken. Basiskennis dus.

Lees dit eens door eer je hier verder wil:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.