live-videobeelden mengen met tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63311

Topicstarter
zoals de titel al zegt, ik wil graag videobeelden, die live opgenomen worden, mengen met tekst vanaf de computer....
Ik heb dit nodig om dingen te kunnen presenteren via de beamer.

Ik weet niet of dit via software mogelijk is... of dat het via hardware moet...
k heb de search gebruikt en ook al gegoogled, maar k heb niet kunnen vinden waar k naar zocht, dus k hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag... :)

[edit] owjah het is een digitale camera, dus als het via software kan, dan heb k graag een met firewire ondersteuning....!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63311 op 24-02-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je moet een programma hebben wat de video-layer kan "mixen" met een andere (video) layer, waar je gewenste tekst op staat.

Alleen zou ik zo niet weten wat voor programma..lijkt me eigenlijk ook vrij moeilijikj aangezien je live beelden wilt gebruiken.

edit: Alhoewel, bij live TV heb je natuurlijk ook regelmatig text in beeld, er zal nog wel iemand komen met een verhelderende visie :P

[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 23-02-2003 19:58 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hydraulik-Phunk schreef op 23 February 2003 @ 19:57:
Je moet een programma hebben wat de video-layer kan "mixen" met een andere (video) layer, waar je gewenste tekst op staat.

Alleen zou ik zo niet weten wat voor programma..lijkt me eigenlijk ook vrij moeilijikj aangezien je live beelden wilt gebruiken.

edit: Alhoewel, bij live TV heb je natuurlijk ook regelmatig text in beeld, er zal nog wel iemand komen met een verhelderende visie :P
Ja bij live TV.. Weet je wat dat spul kost dat de omroepen gebruiken? Dat is dus echt niet gezond he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 06:45
dus je wilt beelden die op dat moment binnenkomen (en dus nooit eerder hebt gezien) tijdens het afspelen al afspelen met een soort filter erover? ik weet niet waarmee... maar misschien werkt zoiets met adobe premiere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jpvk007 schreef op 23 February 2003 @ 21:44:
dus je wilt beelden die op dat moment binnenkomen (en dus nooit eerder hebt gezien) tijdens het afspelen al afspelen met een soort filter erover?
jah dat wil ik... en kweet ook dat het moet kunnen..
het is namelijk voor presentaties in de kerk waarbij de beelden geprojecteerd worden, en daarbij ook de tekst van de liederen...
en k weet dat er een eindje bij mij vandaan ook een kerk is die dit wel voor mekaar heeft gekregen :)
dus het moet kunnen... maar waarmeee ?? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schop!
sorrie dat k schop, maar k heb echt een antwoord nodig op mijn vraag :/ :| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25868

Gewoon aan de andere kerk vragen hoe ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Als je live wilt toevoegen zul je naar een hardware oplossing moeten kijken. Dit stuk hardware komt dan tussen je output en de beamer en zal tekst kunnen "Superimposen" op het beeld. Ben alleen een beetje bang dat dat een vrij dure grap gaat worden. je zou eens kunnen kijken naar een beeldmixer (Panasonc WJMX 30 of 50) die hadden een superimpose functie. Je moet dan alleen nog een 2e bron hebben (met composiet of Y/C uitgang) waar je de teksten op maakt.

Succes

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Baklap schreef op 25 februari 2003 @ 11:38:
Als je live wilt toevoegen zul je naar een hardware oplossing moeten kijken. Dit stuk hardware komt dan tussen je output en de beamer en zal tekst kunnen "Superimposen" op het beeld. Ben alleen een beetje bang dat dat een vrij dure grap gaat worden. je zou eens kunnen kijken naar een beeldmixer (Panasonc WJMX 30 of 50) die hadden een superimpose functie. Je moet dan alleen nog een 2e bron hebben (met composiet of Y/C uitgang) waar je de teksten op maakt.
Jah, ik heb zelf in de conrad folder het volgende apparaat gevonden: DataVideo SE-200.
hier is wat info : http://www.datavideo-tek....es/product_pdf/se_200.pdf

en: www.conrad.nl en dan zoeken op SE-200

maar nou kan ik nog niet duidelijk uit de informatie die bij het product gegeven is, of het mogelijk is om de beelden te mengen.. en dus het resultaat te krijgen wat ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2009

steit

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?? iedere webcam heeft software waarmee je een stream of plaatje kan voorzien van een datum, tijd en dergelijke info. Kijk eens naar een SDK-tje van Logitech 'zouk zegge'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 07:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat ziet er wel goed uit, maar zou er niet een apparaat zijn, waar dit al gwoon ingebouwd zit? zodat je niet zelf helemaal alles nog inelkaar moet knutselen? Het mag best een paar honderd euro kosten, dat maakt niet uit, als het maar netjes en gebruiksvriendelijk is, en het resultaat geeft wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat ziet er goed uit, nu heb k alleen nog wat vraagjes:
ik wil dus de tekst bovenope de video krijgen, de txt komt vanuit de computer, met welk programma moet k dit dan weergeven? momenteel gebeurt het met powerpoint en het zou wel handig zijn als het met dit programma kan, of met een soortgelijk programma...
Je zegt dat het zeer goed werkt, en k zou dan ook graag willen weten wat je ervaringen ermee zijn, en waar je ermee gewerkt hebt...
Ook zou k dan nog als laatste willen weten of ik dit apparaat ergens in nederland kan kopen, of dat k het vanuit amerika moet laten importeren...

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, als ik ff reclame mag maken, gebruik Scala InfoChannel Designer of InfoChannel Designer3 http://www.scala.com

VineMicros wordt in Nederland door Inside verkocht. http://www.inside.nl

Wij hebben trouwens voor InfoChannel Designer 3 een module om de CorioGen direct aan te sturen. (overlay aan/uit, fade in/uit, etc.)

Een bepaalde kleur wordt transparant en daar zie je dus video.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51437 op 25-02-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

mmm

Je wilt dus 1laag video en met daarover een tekstlaag...? Je ontkomt niet aan een beeldmixer wil je een beetje kwaliplaatje houden. De Panasonic MX12 of de videonics Mx 1 zijn voor wat jij er mee wilt de perfecte oplossing (ook vrij goedkoop om te huren..ongeveer 50 euro) De tekst laat je dan vanuit de tvout van je pc lopen (flash ofzo) en dan kun dit keyen, faden of imposen. Als je gewoon onder een soort titelbalk wilk kun je ook picture in picture gebruiken en deze dan onder in beeld met een randje of soft aanbrengen..... Een MX50 lijkt mij wat overkill voor wat jij wilt...(ik verhuur de mx50 voor 150 euto p/dag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Scalafreak; is die software ook te gebruiken voor een live stream???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je met live stream??

De CorioGen heeft 2 inputs, video (Composite en Y/C) en een VGA.
De video input is voor alles wat maar een PAL signaal heeft en de VGA gaat naar de PC.

Met Scala software kun je dan text,graphics,video (avi/mpeg1/mpeg2) slides maken en de CorioGen mixed dat dan met de video input.

Ongeveer 80% van de kabelkranten in Nederland gebruiken Scala Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ja ik heb het nu ook even gelezen....

Mooi apparaatje, eigenlijk is het een scanconvertor, een gegenlockte tbc en een heeel simpel mixertje ineen. Voor simpel 2kanalen ook een mooie oplossing...

/wat ik bedoel is of dit bakje ook buiten de software werkt?

vb:

1 VHS speler met een band
2 PC met flash op chroma-achtergrond...

key buiten de software??

[ Voor 33% gewijzigd door under-world op 25-02-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk, zoals ik al vertelde, er is een colorkey.
Deze kleur is dan videotransparant.

Als je je windows desktop die kleur geeft zie je de desktop met video eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

waarin geef je die kleur dan aan (op het kastje of binnen de software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je instellen in het kastje.
"Digital keyer, with adjustable key-level and variable hard/soft-key"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

okay dan dat wilde ik even weten....thx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 51437 schreef op 25 February 2003 @ 14:06:
Natuurlijk, zoals ik al vertelde, er is een colorkey.
Deze kleur is dan videotransparant.

Als je je windows desktop die kleur geeft zie je de desktop met video eronder ;)
Mooi dit moest k ook even weten :P nu kan ik dus gwoon met powerpoint mijn presentatie starten, de achtergrond wit doen, en de witte kleur filteren :) dus dan hep ik de (zwarte) txt boven de video... toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net ff onze Scala handleiding doorgelezen.
Ze gebruiken luminacy.

Overlay mode Key controls
In Overlay mode, there are two further controls in the menu,
Keyer: and Level. They let you adjust how the external video
shows through the PC In image that overlays it.

The Keyer: pop-up is for setting the sharpness of the dividing
line between the transparent and non-transparent areas of the
PC image. There are four possible settings: V. Soft, Soft, Nor-
mal, and Hard.

When the Keyer: setting is Hard, all PC-image pixels below
the Level luminance are completely transparent, and all those
above that threshold are completely opaque. The other three
settings define varying ranges of semi-transparent PC-image
pixels that are near the threshold, softening the edge so that
the PC and video images can be blended to different degrees.

The Level setting determines the luminance level of the PC
In signal below which the PC image becomes transparent, so
that the external video image can show through. This hap-
pens on a pixel-by-pixel basis, so that in any areas of the PC
image that are darker than indicated by the Level setting, the
corresponding areas of external video are visible.

For example, by using a dark page background for clips and
text in an ICDesigner script, you could overlay that on live
video, and have the text and clips float over a video back-
ground by setting Level appropriately.

Level can be adjusted from the default of 0 (nothing in the
PC image, including pure black, is transparent) to a maxi-
mum of 250 (all but the brightest PC image pixels are trans-
parent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Luminance key is wat anders dan Chroma key. Je keyt op helderheid ipv op kleur. Als je een witte of zwarte achtergrond neemt ipv chromagroen of blauw geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scalafreak nu heb ik nog 1 vraag, ik heb een eigen computer bedrijf, en ik kan dus vrijwel alle onderdelen en hardware inkopen voor inkoopsprijs, maar nu moet ik nog weten waar ik de Coriogen Eclipse in zou kunnen kopen... k hoop dat je dit weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou het programma 'Resolume' kunnen gebruiken, dit gebruik ik bij tijd en wijlen ook wel voor VJ activiteiten in combinatie met Live input vanaf de grote boze Panasonic videocam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Kijk eens bij apple...
weet wel dat er hier weinig apple freaks rondlopen, maar dit gebied is nou net een gebiedje waar de mac nog wel een voorsprongetje heeft imo.
Denk dat je makkelijker aan een mac kan komen dan aan een andere hardware oplossing.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1