Probleem met de Nvidia Nforce2 2.03 WHQL driver op een A7N8X

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Sinds geruime tijd ben ik in het bezit van een ASUS A7N8X Deluxe moederbord met een Athlon XP 2600+@2800+, echter nu heb ik laatst de laatste officieel Nvidia Nforce2 2.03 WHQL drivers schoon geinstalleerd aangezien deze eindelijk ook de A7N8X Deluxe volledig ondersteunen.....echter nu zit ik er mee dat mijn DVD-ROM & CD-RW (Zie mijn config hieronder!) als SCSI worden gezien....deze hangen aan de Primaire Nvidia IDE en Secundaire Nvidia IDE...mijn HD's draaien in RAID 0 op een PCI Promise TX2000 RAID kaart!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, met de ASUS drivers had ik dit niet, alleen de netwerkdrivers en geluidsdrivers van ASUS waren ouder dan de Nvidia Nforce2 2.03 drivers (Nieuwer dan de Nvidia Nforce 2.0!)..
Wie kan mij helpen?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03 21:41
Ik heb nu sinds vandaag ook net hetzelfde probleem , gisteren een epox 8rda+ gekocht met nforce2 dus , net even de laatste drivers van nvidia erop , en net hetzelfde probleem. DVD en CDRW worden herkend als SCSI ?! DVD en CDRW net eens verwijderd , in de hoop dat windows na herstarten dit nu juist zou herkennen, maar helaas :(

Als ik in device manager naar de driver kijk , lijkt het alsof hij helamaal geen drivers van nvidia ervoor gebruikt , maar een gewone microsoft driver. Weet iemand die dit probleem niet heeft , mij even te zeggen , hoe de driver van nvidia voor je dvd of cdrw , noemen ?

Of weet iemand hier al het probleem ? ik zal ondertussen al even het nforce2 toppic doorlopen :)

Wel schaamtelijk voor microsoft dan zij nu deze drivers de WHQL goedkeuring hebben gegeven met dergelijke fout erin...

Mijn Specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
I/O controller perikelen horen in Opslagmedia & I/O Controllers :)
Dat wordt dus een enkeltje PMG > OM

Kijk eens onderaan in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) bij "Waarom wordt mijn ATA/RAID controller gezien als SCSI device?" :)

Werken de CDRW/DVD tot zover eigenlijk wel :?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 18:16

KneoK

Not in a million lightyears

Uhm, WAAROM denk je dat Asus zelf ook een driver pakket uitgeeft ? Zodat je de NVidia's moet gebruiken ???

Waarom denk je dat er op de NVidia site staat dat de drivers niet geschikt zijn voor Asus en nog een ander bord ?

Gewoon de Asus drivers gebruiken en wachten totdat ZIJ met een driverupdate komen... |:(

• MPAnnihilator
Waarom heb ik dit probleem dan ook ? Op een Epox by the way ? Die heb ik er toch niet zien bij staan bij nvidia ... en heb net de oude 2.00 drivers terugezet van Epox zelf , en net hetzelfde probleem , mmm , wordt een leuk probleemje zo :(

Ik weet niet of deze nu oorspronkelijk ook hetzelfde probleem vertoonden, want ik heb geen problemen met het gebruik van de drivers, juist nero wil niet schrijven , en als ik het commando EJECT gebruik, manueel , of via eender welke software, dan gaan hij open , en onmiddellijk weer dicht :(

Mijn Specs

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 21:08

Bacosjaco

Under constuction

-GF-Annihilator schreef op 23 februari 2003 @ 18:59:
Ik heb nu sinds vandaag ook net hetzelfde probleem , gisteren een epox 8rda+ gekocht met nforce2 dus , net even de laatste drivers van nvidia erop , en net hetzelfde probleem. DVD en CDRW worden herkend als SCSI ?! DVD en CDRW net eens verwijderd , in de hoop dat windows na herstarten dit nu juist zou herkennen, maar helaas :(

Als ik in device manager naar de driver kijk , lijkt het alsof hij helamaal geen drivers van nvidia ervoor gebruikt , maar een gewone microsoft driver. Weet iemand die dit probleem niet heeft , mij even te zeggen , hoe de driver van nvidia voor je dvd of cdrw , noemen ?

Of weet iemand hier al het probleem ? ik zal ondertussen al even het nforce2 toppic doorlopen :)

Wel schaamtelijk voor microsoft dan zij nu deze drivers de WHQL goedkeuring hebben gegeven met dergelijke fout erin...
Ik had dit probleem ook nadat ik winxp,servicepack1,nvidiadrivers,had geinstaleerd.Hierdoor werkte brander niet goed.Bijmij was de oplossing:
Ga naar configuratiescherm>systeem>apparaatbeheer>ide ata/atapi controlers>nvidia master ide controler>rechter muisknop>stuurprogramma bijwerken. Hiena werd alles goed herkent en werkt als een speer.

ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrtttttttttttttttzzzzzzzzzzzzzzzz :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Bacosjaco schreef op 23 February 2003 @ 19:17:
ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrtttttttttttttttzzzzzzzzzzzzzzzz :)
Da's niet nodig :) Kijk eens hier B)

Verder zou het prettiger zijn als je je postings wat netter zou forumuleren. Dat leest dan zo wel beter :)

• MPAnnihilator
ok , mensen , probleem gevonden

oplossing :

-Deinstalleer je nforce2.03 drivers
-Reboot
-Herinstalleer deze drivers

Op een bepaald moment vraagt hij je een ide driver te installeren ( als je de details leest staat er bij dat deze expirimenteel is , sterker nog , als je hem wel zou selecteren vraagt hij je zelfs of je de driver wel wilt accepteren omdat hij niet WHQL certified is :) )

-M.a.w. : niet installeren dus , gewoon neen klikken

-Reboot en alles loopt lijk een trein _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door MPAnnihilator op 23-02-2003 19:28 . Reden: tijpfoutjes :) ]

Mijn Specs

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 21:08

Bacosjaco

Under constuction

BalusC schreef op 23 February 2003 @ 19:19:

[...]
Da's niet nodig :) Kijk eens hier B)

Verder zou het prettiger zijn als je je postings wat netter zou forumuleren. Dat leest dan zo wel beter :)
BalusC sorry ik probeer aleen te helpen zo is het mij gelukt en ik zal me eens goed verdiepen in hoe ik moet reageren en wat de regeltjes zijn binnen dit forum dit was mijn tweede posting dus heb geduld ik doe mijn best.
Pagina: 1