Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ongetwijfeld vraagt SuSe 8.1 je ergens tijdens de installatieprocedure je disk(s) te partitioneren: een boot disk, een / partitie en een swap disk. 7.3 Deed dat in ieder geval wel automagisch.
Maar met bovenstaande zou je het eventueel ook met het handje kunnen doen.
[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 23-02-2003 18:20 . Reden: woordje vergeten :( ]
Bij mij word het niet gevraagt om ze te partitionerenAlterEgo schreef op 23 februari 2003 @ 18:18:
Swap space is een partitie ( /dev/hdax ) die je formatteert (mkswap /dev/hdax) om hem als swappartitie te gebruiken (swapon /dev/hdax).
Ongetwijfeld vraagt SuSe 8.1 je ergens tijdens de installatieprocedure je disk(s) te partitioneren: een boot disk, een / partitie en een swap disk. 7.3 Deed dat in ieder geval wel automagisch.
Maar met bovenstaande zou je het eventueel ook met het handje kunnen doen.
maar iig thnkx
Je kunt 'm waarschijnlijk ook automagisch laten partitioneren, maar dat heb je vast niet gedaan (zou ik tenminste liever niet willen, een installatie laten raden hoe ik m'n partities ingedeeld zou willen hebben...tenzij je HD leeg is natuurlijk, dan kan het goed).
Beide harddisk's zijn al leeg, dus daar hoeven jullie je geen zorgen te maken
Hier staat dat je het onder de 64mb ram kun vergeten, 24 is dan ook erg weinig, suse installeert vrij veel dingen en staat voor de rest ook niet bekend als "lightweight linuxdistro". Om er een goed alternatief voor te vinden raadt ik je aan om Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 te lezen. Volgens mij ben je ook nog niet echt bekend met de toewijzing van partitienamen in linux, ik kan je alleen maar aanraden om hier asap wat over te lezen, anders blijft het gokken, en wordt wellicht vloeken als je de foute partitie formateert of de foute hdd fdiskt.
\edit
de 64 mb zijn vereist voor een grafische installatie, ik heb een keer Suse 7.2 met 32mb ram geinstalleerd, in textmode dan, en dat was allesbehalve prettig. Voor de rest is er niemand die je garandeert dat het u:berhaupt gaat lukken.
[ Voor 17% gewijzigd door sebas op 23-02-2003 19:19 ]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Ik zit nu met het probleem dat ik nie weet hoe ik partitie's voor linux kan maken.sebas schreef op 23 February 2003 @ 19:17:
http://www.suse.com/us/pr.../system_requirements.html
Hier staat dat je het onder de 64mb ram kun vergeten, 24 is dan ook erg weinig, suse installeert vrij veel dingen en staat voor de rest ook niet bekend als "lightweight linuxdistro". Om er een goed alternatief voor te vinden raadt ik je aan om Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 te lezen. Volgens mij ben je ook nog niet echt bekend met de toewijzing van partitienamen in linux, ik kan je alleen maar aanraden om hier asap wat over te lezen, anders blijft het gokken, en wordt wellicht vloeken als je de foute partitie formateert of de foute hdd fdiskt.
\edit
de 64 mb zijn vereist voor een grafische installatie, ik heb een keer Suse 7.2 met 32mb ram geinstalleerd, in textmode dan, en dat was allesbehalve prettig. Voor de rest is er niemand die je garandeert dat het u:berhaupt gaat lukken.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()