[Suse 8] Installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Beste mod. Ja ik heb gezocht op google. Ja ik heb in de SDB gekeken, maar dat staat al in mijn originele post. Daar kan ik nix vinden over dit onderwerp.

En hoe kan ik nou in error consoles kijken als mijn systeem muur vast staat en je de muis, keyboard etc niet eens kan gebruiken.

Beetje raar om op te merken dat ik verwacht dat dit een helpdesk is want ik vraag niet of iemand me bij het handje neemt om het op te lossen maar om suggesties of ervaringen.

Aangezien ik alles wat in je post voor het slotje staat al heb gedaan lijkt me het dus dat ik nu meer dan welkom ben om deze post nogmaals te plaatsen.

no offense

Ik dit als systeem:

P4 2.4 gig
asus p4b533
Leadtek winfast G4 ti4200
Maxtor 60gig
Maxtor 40gig
Plextor fikker 48x24x48
Toshiba DVD speler

Als ik nu Suse 8.0 Professional wil installeren loopt hij tijdens het "Probing hard disks" muur en muur vast. Ook in de safe mode valt er nix meer te beginnen tijdens dit zelfde stuk.

Weet iemand wat er mis kan zijn? Ik heb lopen zoeken bij Suse maar leidt tot geen resultaat.

Verder is het zo dat HD1+ HD2 op ide1 zitten en CD1+CD2 op ide2...maar dat moet nix uitmaken.

Verder geprobeerd met 1 schijf te booten maar ook dan loopt de install op het zelfde stuk muur vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Hoe lang wacht je tijdens het vastlopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Nou de laatste keer heeft ie de hele middag gestaan...ongeveer 5 uur...dus das wel een echte crash... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31
ViNyL schreef op 23 February 2003 @ 17:58:
Beste mod. Ja ik heb gezocht op google. Ja ik heb in de SDB gekeken, maar dat staat al in mijn originele post. Daar kan ik nix vinden over dit onderwerp.

Als je het niet eens bent met het sluiten van een topic, mail je de betreffende mod daarover.

Voor de rest: aangezien ik ook niet snel iets kan vinden dat op een oplossing lijkt laat ik dit topic toch open; ik zou het zoeken in de richting van de IDE'-chipset. Kun je proberen te booten met een andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ik wist zo snel niet dat ik de mod moest mailen. Vandaar. Maar bedankt dat het topic open mag blijven.

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat hij mijn chipset niet ondersteunt. Omdat tijdens het booten mijn schijven wel gezien werden ging ik daar niet vanuit, maar als je snel bent met kijken naar de regels rond IDE etc zie je staan dat hij niet herkent wordt.

Omdat Suse het toestaat extra opties mee te geven voor de setup gestart wordt vraag ik me af of het mogelijk is een juiste chipset driver te laden van diskette ofzo?

En over jou idee van laden met een andere kernel..hoe gaat dat in zijn werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Jammer dat er niet echt veel ervaring mee is blijkbaar. Toch maar wachten dan tot suse een module disk voor 8 uitbrengt waar wel support voor mijn Intel 845e in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar wat ik kan vinden op internet, word de 845e chipset wel ge-support door linux (sinds 2.4.20-preiets). Niet dat dat jou nu helpt om suse te installen... Je zou eventueel nog kunnen proberen om een andere (meer recentere) distro te proberen, of 1 van de (moderne) rescue distro's. Voor suse updates zul je waarschijnlijk moeten wachten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Idd andere recente distro's worden keurig geinstalleerd. Alleen omdat ik een volledige 8.0 prof versie heb d8 ik laat ik het nog eens proberen omdat ik d8 dat het ergens anders aan zou kunnen liggen. Nu het probleem dus boven water is kom ik er dus achter dat het wachten zal zijn op een update voor 8.0...

Jammer maar helaas
Pagina: 1