draytek 2200E dood?

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
hey mensen ik heb een fijn probleempje:

na het instellen van de firewall van de draytek router. lijkt mn router zo goed als dood. niet berijkbaar via ping. of via de browser mode.

er branden geen lampjes. power erin en eruit doet niks. reset helpt ook niet..

als we de router op een ander stopcontact aansluiten en (zonder netwerk kabels) kijken of er lampen gaan branden gebeurt er niks.

dit alles nadat ik mijn ma over de telefoon stap voor stap heb uitgelegd hoe je firewall moet instellen (via het online manual van draytek) na reboot was de hele boel dood en geen enkele lamp brandde nog.

alles heeft ongeveer 2 dagen prima gedraaid....

router retour naar de winkel?

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Dooie adapter misschien? Heb ik namelijk ook al een keer gehad. Zoja, gewoon terug naar de winkel.....

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Icefellow schreef op 23 February 2003 @ 17:31:

router retour naar de winkel?
Als je al hebt gekeken of je wel de goede adapter aangesloten hebt ( |:( had ik dus een keer ) en de router een keer gereset hebt...

hij zit vast nog onder garantie :)

• Icefellow
mja mn ma zei dat ze 'iets' rook. maar iets was geen brandluchtje ofzo.. helaas ben ik zelf niet bij het apparaatje in de buurt en heeft mn pa geen spanningsmeter...
goede adapter weet ik 100% zeker .. staat nml ook draytek op :)
en ja router hebben we al geprobeerd te resetten.. maar er gebeurt gewoon nikkes.

• Icefellow
ok even de hele boel laten bekijken bij de lokale td. en wat blijkt 3 transistoren doorgefikt..->RMA hopelijk gaat de volgende wat langer mee dan 4 dagen.

Verwijderd

Icefellow schreef op 25 februari 2003 @ 16:21:
ok even de hele boel laten bekijken bij de lokale td. en wat blijkt 3 transistoren doorgefikt..->RMA hopelijk gaat de volgende wat langer mee dan 4 dagen.
Vast wel. Het is een uitstekend produkt maar exemplarisch kan er een maandagmorgenmodel tussenzitten.

Waar ze niet tegen kunnen is als je er, zoals in mijn geval, een glas bier in laat vallen. Mijn gehandicapte Vigor werkt nu nog slechts als switch. (Eigen domme schuld). ;(

Succes !

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Op het werk hebben we ook een 2200E, om te testen voor thuiswerkers. De eerste gaf ook een rookwolkje en daarna niets meer.

Als firewall is het wel degelijk zo, maar het lijkt natuurlijk meer op een DOS attack. ;)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
Firewall daar heb je het al!
Ik denk dat je vigor iets te serieus was

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
kevinp schreef op 25 februari 2003 @ 22:15:
Firewall daar heb je het al!
Ik denk dat je vigor iets te serieus was
LoL, das lame maar wel grappig :)

Ik heb zelf ook deze router... met het enabelen van de firewall is geen probleem.
Volgensmij heb jij die rivisie diet niet 100% ok was, volgensmij kan je hem retouneren en krijg je wel een nieuwe. Dit is niet echt iets van jou schuld... je hebt niets raars gedaan.

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50
Er schijnt een serie slechte Draytek's de deur uit zijn gegaan.
Draytek zelf geeft toe dat er wat mis is.
Meestal na de eerste dagen en/of goede belasting van de router kan dit euvel testen.
Indien er na een paar dagen niets aan de hand is dan zou er niets mis zijn!!!
Voor zover ik weet betreft het hier de 2200E serie
Pagina: 1