Toon posts:

Boot menu probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In de root van me HD staat geen boot.ini dus ik kan niks aanpassen.. maar hij heeft wel een boot menu.. alleen windows 98 staat er na installatie van XP ineens niet meer tussen, ik heb wel voor aparte installatie gekozen..

Hoe los ik dit op? Help :)

Verwijderd

Mja, heb je allebei de OS'sen op aparte partities geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Neej dezelfde.. :S Nu zeker niet meer op te lossen :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 17:31 ]

Verwijderd

offtopic:
Wat is :S :?

Ontopic: Je hebt het bootmenu nog wel dus? Probeer het anders eens te repairen door op te starten van de XP CD en te kiezen voor "repair bootmenu". Dit werkt voor 2k, of het voor XP werkt weet ik zo snel niet, moet je maar even bekijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
:s = dat smiletje wat jij deed.. maar kan ik dit nog inorde krijgen of niet?

Verwijderd

offtopic :S = iets als dit |:( 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 17:34:
:s = dat smiletje wat jij deed..
:+

Ik bedoelde eigenlijk meer dat het gebruik van MSN smiley's op dit forum niet gewaardeerd wordt, dus dan weet je dat even :)
maar kan ik dit nog inorde krijgen of niet?
Wat heb je zoal zelf gedaan om het probleem op te lossen?
Offtopic reply's mogen best, maar zet er dan ook iets ontopics bij aub.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 17:39 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51

timovd

Voorsprong door techniek

Als je nu Win98 opnieuw installeerd. Als je dan XP niet meer kunt booten(als het goed is gewoon wel) dan haal je vanaf de CD van Windows XP(X:\I386) de volgende bestanden en zet je op de C-schijf: "NTDETECT.COM" en "ntldr" Dit moet als het goed is lukken.
suc6

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:19
Als je xp op dezefde partitie heb geinstaleert waar 98 al op stond zou het kunnen dat xp 98 heeft overgeschreven.

Verwijderd

BHZ-Robert schreef op 23 February 2003 @ 20:09:
Als je xp op dezefde partitie heb geinstaleert waar 98 al op stond zou het kunnen dat xp 98 heeft overgeschreven.
Dat weet ik wel 100% zeker.
Je kunt geen meedere OS'en op 1 partitie draaien, wel op 1 schijf (meerdere partities)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 17:25:
Hallo,

In de root van me HD staat geen boot.ini ....
staat je folderview ingesteld dat ie geen hidden files laat zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 20:13:
Je kunt geen meedere OS'en op 1 partitie draaien, wel op 1 schijf (meerdere partities)
Dat Microsoft het niet ondersteunt wil nog niet zeggen dat het niet kan, het kan nl. wel als maar hetzelfde bestandsformaat (bijv FAT32) wordt gebruikt en je maar verschillende rootdirectories (bijv WinXP en Win98) gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb c:\windows\ en c:\winxp\ gedaan :)
Pagina: 1