Toon posts:

Help: DHTML & IFRAME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, na lange tijd 'meelezen' op dit forum, heb ik besloten om me te registreren, omdat ik een probleem heb waar ik absoluut niet uitkom.

Ik ben bezig met een website, en daarin heb ik een DHTML dropdown menuutje verwerkt, de info uit dat menuutje wordt verwerkt in een iframe. Het probleem is echter, dat de submenuutjes niet automatisch verdwijnen, zolang ik met m'n muis binnen dat iframe blijf. Kom ik buiten dat iframe, dan verdwijnt het gewoon zoals het hoort.

Ter verduidelijking:
http://kem.hapklaar.com/nylz/outboard/outboardindex.html

Dit is zonder een iframe. Als je hier over de menu-items rolt, en je rolt er vervolgens weer vanaf, dan zie je dat het gewoon netjes verdwijnt.

http://kem.hapklaar.com/nylz/outboard/high_res_main.html

Dit is met een iframe (het iframe is het vlak binnen de lichtblauwe randen). Als je hier over de menu-items rolt, en je rolt er vervolgens weer vanaf, dan blijft het 'hangen'. Pas zodra je je muis buiten het iframe verplaatst, zie je dat het wél verdwijnt.

Ik heb zitten kloten met een onFocus="hideMenu(event)" in de <iframe> tag, maar dat werkt dus niet. Wie helpt mij dit probleem op te lossen?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nee, dat is logisch, want een iframe kan je niet focussen, iig door een mouseover. Misschien helpt het om de z-index van het iframe lager te zetten dan die van het menuutje?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 17:23:
Ik heb zitten kloten met een onFocus="hideMenu(event)" in de <iframe> tag, maar dat werkt dus niet. Wie helpt mij dit probleem op te lossen?
Als het goed is werkt: onMouseOver="parent.hideMenu(event);" wel.

Dan nog wat, je menu werkt alleen goed in IE 6, in IE5.5 en lager valt hij onder het iframe (ik heb het opgelost door het iframe te hiden).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 17:35 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zie je het voor je? Dat iframe is zowat op dat hele menu, als je het menu opent wordt hij dus al gesloten :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 23 February 2003 @ 17:38:
Zie je het voor je? Dat iframe is zowat op dat hele menu, als je het menu opent wordt hij dus al gesloten :)
Als het goed is werkt het, omdat het menu niet 'van' het iframe is, dus zolang je daar je muis houd, het iframe geen mouseover krijgt.
(ik heb het een keer gebruikt, ff zoeken.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 17:34:
[...]

Als het goed is werkt: onMouseOver="parent.hideMenu(event);" wel.
Helaas, werkt ook niet :(
Misschien zit het probleem wel in de source van het script wat eraan hangt, zal het nog ff na checken
Dan nog wat, je menu werkt alleen goed in IE 6, in IE5.5 en lager valt hij onder het iframe (ik heb het opgelost door het iframe te hiden).
Au, dat is ook niet echt tof. Is daar een oplossing voor?
Trouwens, ik heb iemand laten kijken die 5.5 heeft, en daar laat ie het wel gewoon goed zien...
vaagheid dus :(

Verwijderd

Ik heb hier IE5 (om te testen), en daarin werkt het dus niet, ik dacht dat het met 5.5 ook niet werkte, maar dat blijkt dus niet zo te zijn (of misschien zit er een klein verschil in de versies?)

Maar ik heb het op gelost, door als het menu open staat word het iframe niet weergegeven (niet erg netjes, maar ik kon destijds niets anders vinden).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus in IE5 werkt het niet :(
Kan ik ervoor zorgen dat het wel werkt? Iets van een script ofzo?
En is er toevallig al een oplossing gevonden voor mijn oorspronkelijke probleem?

Verwijderd

Topicstarter
hm, nu heb ik een oplossing gekregen voor het 'IE5 en lager probleem', en dat is deze:
<div id="mydiv"><iframe blabla></div>
DQM_showmenu_code0 = "mydiv.visibility = 'hidden'"
DQM_hidemenu_code0 = "mydiv.visibility = 'visible'"

Maar ik heb dus geen idee hoe ik dit zou toe moeten passen. het div gedeelte is duidelijk, maar de code eronder? Zet ik dat gewoon in m'n dhtml code, of gooi ik dat gewoon ergens tussen m'n html?

Verwijderd

ik ben dus ook bezig met een website en heb niet helemaal hetzelfde probleem maar wel met dhtml en iframe.
Ik heb dhtml menu zelf gemaakt met dreamweaver mx en iframe staat erin. Me menutjes gaan netjes dicht dat werkt allemaal super.

Alleen heb ik het probleem dat in oudere browsers het menu achter de iframe verdwijnt. Iemand een oplossing? Zag in dit topic iets met z-index kan iemand dit toelichten

http://www.mijnvliegopleiding.nl/indexF.htm

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

in browsers ouder dan versie 5.5 kunnen layers/div/spans en andere meuk simpelweg _niet_ over een framescheiding heen.
Je kunt het alleen simuleren door bijv. het uitrol gedeelte in het iframe te laten zien.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

dat is heel wat minder, dus er is geen oplossing voor :(

zijn er nog meer browsers die dit niet ondersteuenen? anders maak ik nog een 2layout voor die andere niet werkende systemen?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

as said: oudere browsers ondersteunen dit niet.
En als je de internetcommune écht wilt helpen dan maak je ook niets meer wat die oude zooi ondersteund ;)

@ layouts bouwen is zowiezo naadje; je moet dan alles 2x bij houden.
En dat zou nog wel gaan als je het alleen met stylesheets zou kunnen doen maar ook daarmee red je het niet.

Alternatieven:
- met layers/divs gaan werken; divs kunnen wel over divs.
- de reeds genoemde optie om het menu in het iframe uit te laten rollen.
- het iframe hiden als het menu betreden wordt.
- negeer oudere browsers.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:12:
ik ben dus ook bezig met een website en heb niet helemaal hetzelfde probleem maar wel met dhtml en iframe.
Ik heb dhtml menu zelf gemaakt met dreamweaver mx en iframe staat erin. Me menutjes gaan netjes dicht dat werkt allemaal super.

http://www.mijnvliegopleiding.nl/indexF.htm
Hm, jij hebt ook hetzelfde probleem als mij zie ik! Als ik een submenu naar beneden trek, en ik blijf met m'n cursor als het ware in het iframe, dan blijft het ook hangen. Tenminste, af en toe blijft het hangen, en af en toe niet, heel vaag eigenlijk, probeer het maar eens. Ik heb btw nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem, ik heb het probleem nu omzeild, door het menu uit te laten klappen over een row boven het iframe, ipv over het iframe zelf.

Ohja, http://www.outboardshop.nl gaat het inmiddels om. Hier heb ik het probleem dus al 'omzeild', maar ik zou het uiteraard nog steeds op prijs stellen als iemand een oplossing heeft voor m'n probleem ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 23:23 ]

Pagina: 1