Toon posts:

Router bereiken zonder ip te veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn router op bridge mode staan, zodat ik gewoon het externe ip op mn eigen pc te zien krijg, dus geen port forwarding nodig etc.
Maar als ik nu de config page van mn router wil bereiken dan kan ik niet meer connecten..
Router ip: 10.0.0.2 subnet 255.0.0.0
Extern ip: zit in een andere ip range.. met subnet 255.255.255.0

Als ik nu de config page van mn router wil bereiken dan moet ik eerst de ip instellingen handmatig veranderen.. naar een ip in de 10.0.0.x range en het subnet ook..
Is het mogelijk dat ik de router kan bereiken en tegelijkertijd internet heb.
Zonder dat de router in router mode staat.. ik wel m het liefst op bridge mode houden.

Gaat om een e-tech router

Verwijderd

waarom zou je een router nemen als je die laat bridgen?

En je kan met w2k/xp ook 2 ipadressen aan 1 netwerkkaart binden, op die manier zou het moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 19:19:
waarom zou je een router nemen als je die laat bridgen?

En je kan met w2k/xp ook 2 ipadressen aan 1 netwerkkaart binden, op die manier zou het moeten lukken.
Die router dat is de adsl modem.. die kon ik goedkoop krijgen.. dus genomen.
Maar subnet veranderen van de router zou dat werken ?
2 ip adressen op 1 netwerkkaart dmv alternatieve configuratie bij tcp/ip settings ?
Heb ik net ingevuld maar dat werkt niet, of kijk ik verkeerd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid er ligt dus 1 utp kabel naar de router/adsl modem (1port)
Via die router internet ik dus.. maar ik kan de router zelf niet bereiken/pingen
ip van de router is 10.0.0.2 .. subnet 255.0.0.0
Als ik de router wil bereiken dan moet ik mn ip veranderen naar een ip in de 10.0.0.x range.
Maar ik wil dus het adsl ip met subnet enz.. + subnet, ip voor naar de router.
Op 1 netwerkkaart

Verwijderd

je kan dus, zoals ik eerder al zei, je netwerkkaart een extra IP adres geven... (of je zet em op dhcp)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:46:
je kan dus, zoals ik eerder al zei, je netwerkkaart een extra IP adres geven... (of je zet em op dhcp)
Hoe geef ik een extra ip dan in windows xp.. enige wat ik vond is alternatieve configuratie bij tcp/ip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de LAN settings van de router op subnet 255.255.255.0 gezet die van mn adsl lijn staat ook op 255.255.255.0 .. nu kan ik de router wel bereiken.
Kan het kwaad dat WAN en LAN in hetzelfde subnet zitten
Pagina: 1