Alternatieven webopsporingtechniek

Pagina: 1
Acties:

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:24
Hallo,

Ik ben bezig voor school, over web-opsporingtechnieken van criminelen ivm. de privacy van mensen in hoeverre deze gewaarborgd moet worden.

Ik moet nu alternatieven bedenken, zodat web-opsporingstechnieken(zoals tracing) niet meer nodig zijn. Ik heb de volgende 2 alternatieven al:

continu data loggen bij isp, zodat alles nog na te zoeken is.

internet stoppen, zodat er geen criminele dingen meer via het i-net gedaan kunnen worden.(al is dit natuurlijk niet echt mogelijk, het is er wel één)

Wie weet nog meer alternatieven te bedenken?

Verwijderd

Daar heb je zeker lang over na gedacht. :P Kun je zelf niets beters bedenken? Verder gebeurd punt a al en punt b is natuurlijk zeer onrealistisch. Het zelfde als, laten we auto's afschaffen zodat ze niet gejat kunnen worden... :P

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:24
Data loggen gebeurd inderdaad al, maar niet continu. Nu is het zo dat isp in NL alleen moeten loggen als justitie er om vraagt en anders hoeven ze dat niet te doen, want dat kost een heel hoop hardeschrijfruimte :).

Ik zelf kon er verder geen bedenken.

Verwijderd

Joove schreef op 23 February 2003 @ 17:33:
Data loggen gebeurd inderdaad al, maar niet continu. Nu is het zo dat isp in NL alleen moeten loggen als justitie er om vraagt en anders hoeven ze dat niet te doen, want dat kost een heel hoop hardeschrijfruimte :).

Ik zelf kon er verder geen bedenken.
Vrijwel elke serieuze ISP zal loggen, het is inderdaad nog niet echt verplicht, maar ook voor hun eigen bestwel loggen ze. Want stel dat een klant bij een of andere creditcard maatschappij inbreekt, dan komt de politie/fbi/whoever bij de ISP aan en als de ISP dan geen verantwoordelijke kan overhandigen aan de hand van de logs, dan hebben ze in ieder geval een probleem omdat ze dan waarschijnlijk deels of volledig zelf verantwoordelijk zijn.