Toon posts:

Installatie drivers geforce 4800se lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de Club-3d Geforce 4800se installeren in mijn nieuwe computer (een pentium 2,4 512mb ddr, GA-8PE667, gekocht bij computerland die hem ook inelkaar heeft gezet, de software installeer ik zelf). Ik draai onder Window XP professional wat perfect loopt. Alleen het installeren van de drivers van de Geforce kaart lukt niet:

Ik heb het op twee manieren geprobeerd:
- Na opstarten herkent Windows de kaart en zoekt naar stuurprogramma’s: vind het stuurprogramma op de bijgeleverde driver-cd: versie 4.1.09 voor XP. Ik ga hem dan installeren en precies op het einde van de installatie stopt de computer er mee en start opnieuw op. Schrijfcontrole volgt en de foutmelding dat er zich een ernstige fout heeft voorgedaan. En dan zijn de drivers nog niet geïnstalleerd (er is dus eigenlijk niets gebeurt).

- Als ik ze installeer via de cd (ik sla dan het herkennen van de videokaart van Windows over) geeft hij de volgende foutmelding tijdens het voorbereiden van het installatieproces: "De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist." Dit gebeurt bij versie 4.1.09 / 40.17 / 31.40. De eerste twee heb ik ook nog eens van internet gedownload en opnieuw geprobeerd, maar dan kreeg ik dezelfde foutmelding.

Weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.

En download de nieuwste driver van www.nvidia.com eens en probeer die.

Verwijderd

Ja die dingen wat ze op het cd'tje bij je videokaart stoppen zijn meestal zwaar verouderd.
Dus download maar eens een nieuwe versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al gedaan maar ik blijf hetzelde probleem houden. Kan het misschien zijn dat de kaart er niet goed in zit of kapot is???

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:50:
Ja heb ik al gedaan maar ik blijf hetzelde probleem houden. Kan het misschien zijn dat de kaart er niet goed in zit of kapot is???
Heb je de oude goed verwijderd?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer je videokaart eens in een ander systeem, als je dan ook niet de drivers kan installeren dan lijkt het me dat de videokaart kapot is. Je kan ws ook Computerland de kaart laten testen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem naar computerland gebracht voor een systeemcheck (gratis gelukkig) dus ik hoor het wel en ik laat het wel weten
Pagina: 1