Infrarood PS/2 ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben bezig een DivX/DVD bak aan het samenstellen, maar er mist nog een niet onbelangrijk onderdeel: de afstandsbediening. Ik wil het eigenlijk goedkoop houden door geen hele decoder-kaart te kopen, want volgens mij is de PC zelf krachtig genoeg.

Waar ik dus naar op zoek ben, is een Infrarood-ontvanger die ik op de PS/2 poort voor een toetsenbord kan aansluiten. Twee redenen: ten eerste omdat de PC dan niet gaat zeuren dat er geen toetsenbord is, ten tweede omdat zoiets heel makkelijk aan te sturen is vanuit een programmeertaal.

De infrarood-ontvanger moet dus vervolgens "geleerd" kunnen worden welke knoppen (van een willekeurige afstandsbediening) welke letters representeren. Ook moet het ding niet groot zijn, omdat ik em in het al erg krappe Mini-ITX kastje wil modden.

Ohja, ik heb ook al met google gezoekt en bij conrad rondgekeken, maar tevergeefs. De GoT-search doet het weer es niet. Dus, iemand een idee?

[ Voor 2% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-02-2003 16:58 . Reden: search werkt weer ]

日本!🎌

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 23:13
ik heb ooit een ir ontvanger gemaakt voor op de compoort. moet je ff search doen en dan zie je hoe het moet. deze werkte geod en elke ab kon ik instellen en alle toetsen kon je apart instellen.

• Chillmeister
  • Laatst online: 11:45
dan kan je misschien de ir-man kopen?
http://www.evation.com

• _Thanatos_
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die irman zal ik in gedachten houden. Het is alleen wel een redelijk groot kastje, dus de vraag of ie in m'n Mini-ITX kast past. Daarnaast is ie COM-aangestuurd, wat ik ook liever niet heb... Ik wil in de nabije toekomst nml ook een LCD scherm erin modden en die zal zeker op COM moeten.

日本!🎌

Verwijderd

Ik zou zeggen vraag of er nog mensen zijn die dat Siemens computertje van laatst hebben die hun infrarood afstandbediening willen verkopen. Deze sluit je op muis en toetsenbord aansluiting van je computer aan. Via software kan je dan je computer inprincipe gaan bedienen als een televisie.

Heb ff gespeeld met ut ding en werkt best wel handig (ja, ik heb dat siemens geval)

[rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf mmbox - Deel 3[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 19:05 ]